Gå til innhold

Syden med baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi reiser til syden om ett par dager med en baby på 6 mnd. Noen med erfaring / gode tips til hvordan vi kan få en best mulig tur?

Anonymous poster hash: 49518...7ba

Videoannonse
Annonse
Gjest Julia1984
Skrevet

Det går veldig fint! Har reist med alle mine 3 når de har vært fra bitte små. Aldri reist når det har vært 35-40 grader.

Ta med solhatt, solkrem, lette sommeklær til kveldsbruk. Kjøp parasoll slik at babyen kan ligge i skyggen (godt og varmt i skyggen). La babyen ligge litt naken på et håndkle.

Vi tok av og til pauser midt på dagen for å sprelle litt på gulvet på hotellet/leiligheten.

Ta med helseteppe til å ha over seg på kvelden. Trenger ikke mye klær, det er varmt og godt. Mine har kost seg!

Gjest Angelstath
Skrevet

Jeg dro med tvillingene når de var 5 mnd. Smukk og flaske på flyet. Viktig at barnet suger på noe ved letting og landing. Det letter trykket i øret.

Gå tidlig ut på stranden. Jeg var ut døra med begge gutta kl 08.00. Mamma lot jeg sove :)

Solkrem, parasoll og mest mulig skygge. Gutta plundret på teppe å storkoste seg. Det var viktigst for meg.

Var inne igjen fra 12-16 pga sol og varmen.

Ute å "luftet" oss og spiste middag på kvelden.

Under innetiden solte jeg meg på verandaen, leste bok, lakket neglene, lagde eller bestilte meg en deilig lunsj etc. Alt for å føle meg vel faktisk!!

Ungene sov jo flere timer.

Dere er vel 2 om dette så det går nok fint!

Skrevet

Takk for svar :) ja vi er to om det ;) har også med en 7 åring. Hører mange sier solkrem, men det skal jo ikke babyene ha før de er over ett år, så jeg tenker litt på det at en klarer jo ikke å holde ansiktet til babyen borte fra sola absolutt hele tiden ( har kjøpt uv drakt og uv lue, men den dekker jo ikke for hele ansiktet ). Har aldri vært i syden med så liten baby før, så er jo litt redd han skal bli solbrent i ansikt, på hender og føtter. HI

Anonymous poster hash: 49518...7ba

Skrevet

Takk for svar :) ja vi er to om det ;) har også med en 7 åring. Hører mange sier solkrem, men det skal jo ikke babyene ha før de er over ett år, så jeg tenker litt på det at en klarer jo ikke å holde ansiktet til babyen borte fra sola absolutt hele tiden ( har kjøpt uv drakt og uv lue, men den dekker jo ikke for hele ansiktet ). Har aldri vært i syden med så liten baby før, så er jo litt redd han skal bli solbrent i ansikt, på hender og føtter. HI Anonymous poster hash: 49518...7ba

Du må smøre babyen så lenge han ikke konstant er inne eller i skyggen... Bedre å bruke solkrem enn å bli brent. Bruk den type med fysisk filter (de som blir hvitaktig på huden og er skikkelig ekle å smøre ut).

Anonymous poster hash: 9968a...700

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...