Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Sliter med ekstremsvangerskapskvalme og har vært innlagt en uke og trodde den siste uken at det begynte bli bedre, men brått forverret seg igjen. Kvalm HELE døgnet og klarer ikke fungere, flere som har hg? Tips? Er bare 12 uker. Anonymous poster hash: cec99...f22
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Prøv å ha tørre kjeks og kaldt vann på nattbordet, slik at du får i deg noe før du står opp. Eventuelt litt juice eller noe du kan klare å få ned. Ingenting som hjalp her da, utenom zofran, kvalmestillende som ofte kreftpasienter får. Ellers kan du trøste deg med at det som regel går over om noen uker.. Anonymous poster hash: 1af38...592
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Takk for svar, ja går på kvalmestillende, men synes det er dårlig,. Anonymous poster hash: cec99...f22
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Jeg kunne ikke drikke vann da spøy jeg. Så av alle ting levde jeg på sprite/ 7up/ cola. På de bedre dagene prøvde jeg å spise litt knekkebrød med smør på før jeg reiste meg opp og llitt brus. Stod jeg opp før jeg åt spøy jeg. Åt hver time, minst, littegrann. Boller funka også. Jeg brukte afipran stikkpiller, de hjalp på brekninger/spying, men tok ikke kvalmen. På dårlige dager var det ingen vits å prøve å spise noe så da "drakk" jeg brus med skje/sånn medisinsprøye. Lite nok til at det ikke var stort å svelge, da holdt det seg nede. En slurk spøy jeg av. Så jeg dryppet litt brus i munnen nesten konstant og fikk i meg litt næring og væske på den måten. Ellers var 100% sykemld og det å ikke stå opp god hjelp. Anonymous poster hash: 3d48a...eca
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Glemte å si at akupunktur hjalp meg. Men den som gjør det må kunne det. Jeg ble gradvis bedre etter uke 25, men ikke bra før barna var ute. Anonymous poster hash: 3d48a...eca
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Hvilke kvalmestillende får du da? De ville først ha meg på postafen, nytteløst! Deretter afipran, de hjalp ikke en dritt. Kun disse som kreftpasienter får hjalp meg. Zofran/Odansemetron eller noe sånn. Anonymous poster hash: 1af38...592
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Jeg fikk esucos og det funket bra på meg takk og pris, for med siste barnet ble jeg lagt inn allerede i uke 5, for jeg kastet opp hvert 5 min, kastet opp i det noe væske kom i munnen min, rakk ikke engang å svelge før jeg kastet opp. Men denne medisinen tror jeg ikke man får tak i lenger, men kan jo hende de har noen alternativer med de samme virkemidlene. Anonymous poster hash: 8537e...eda
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå