Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 For 2 år siden mistet jeg 1/4 del av ene jekselen min, det var ikke vondt der og da, men smertene kom etter 6mnd ca. Siden da har jeg ikke klart å tygge maten på høyre side. Problemet nå er at jeg har fått hull oppe og nede på venste side i munnen, det er så vondt at jeg ikke har sovet de to siste nettene. Jeg han sånn tannlegeskrekk at jeg ikke kan se for meg at jeg noen sinne tørr å dra til tannlegen. Er dette noe legen min kan hjelpe meg med? Anonymous poster hash: 42a8e...a8f
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Du kan i verste fall få behandling i narkose. Men det finnes dyktige tannleger som har spesialisert seg på pasienter med tannlegeskrekk også, kanskje verdt et forsøk? Anonymous poster hash: 110c8...2ac
Ileus Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Du kan få beroligende hos tannlegen, ring og bestill time og si du trenger beroligende. Møt opp en halvtime før og få tabletten.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Har du aldri fått beroligende? Det får du hvis du spør! Tannlegen kan gi deg det. For å komme over angsten er det viktig at du finner en tannlege som er svært forsiktig og rolig. Spør deg rundt. Dagens unge tannleger er utdannet til å ta vare på de som har skrekk. Ikke vel en gammel en! De er ikke bedre skjønner du Anonymous poster hash: 37c55...b29
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Og jeg vet dette Jeg var 7 år uten tannlege pga skrekk med gamle kommunelegen fra barndommen, men måtte pga visdomstann og betennelse. Fikk en ung dame som var helt fantastisk! Hun sa de blir mye mer skolert i å hjelpe de med skrekk nå, enn for 30 år siden. Du skal føle deg ivaretatt og hørt når du setter deg i stolen Og det gjør ikke vondt Anonymous poster hash: 37c55...b29
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Jeg skal ikke si at jeg vet hvordan du har det, for jeg har ikke tannlegeskrekk selv. Men jeg jobber på tannlegekontor, så vet at mange har det som deg. Legen kan vel gi deg beroligende/premedisinering. Men det kan tannlegen også. Men først av alt, jeg vet det er vanskelig, bestill time. Si i tlf. at du er redd, og at du ønsker en samtale. Du må bli trygg på den som skal behandle deg. Finner du en flink tannlege kan han eller hun kurere skrekken din. Etter en samtale kan dere ta stilling til om du trenger beroligende før behandling. Ikke er det sikkert behandlingsbehovet er så ille som du tror heller. Men om du ikke gjør noe med det så vil det jo hvertfall bli det.. Ring rundt, hør om det finnes noen som er gode på pasienter med tannlegeskrekk i ditt område. I værste fall er det behandling i narkose. Men det er dyrt... Lykke til! Jeg heier på deg Anonymous poster hash: 4b976...77a
moell5 Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Men hvordan vet jeg hvem som er flink eller ikke? Min gamle var ett troll mot meg, mamma syns han er kjempe flink. I tillegg sliter jeg skikkelig med angst for å snakke i mobilen, og det er også uaktuelt å dra ned til byen alene. Hvor mye koster narkose? Nesten så jeg helst vil ha det
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Vil du heller ha en lang, ekkel nål stukket inn i blodåra di på oversiden av hånden? Huff... Ta heller en beroligende pille Anonymous poster hash: 9a857...927
Ileus Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Skriv hvilken by du bor i, så er det sikkert noen her som kan anbefale en som er flink.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Om du googler tannlegestrekk + stedet du bor får du forhåpentligvis opp nettstedet til en tannlege som jobber med dette? Anonymous poster hash: 110c8...2ac
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå