Gå til innhold

Navn på jenta i magen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

I vår familie har vi alle dobbeltnavn og egentlig i hans familie også, men han vil at jenta i magen skal hete Sofia Xxxxxx-Xxxxxxxx (dobbelt etternavn) mens jeg tenker Anna Sophie/Sofie (samme doble etternavn). Anna er etter min mormor som jeg elsket over alt og som jeg selv har navn etter (Ann).. Og så er det stave måten av navnet.. Han ønsker da Sofia, mens jeg tenker Sophie/Sophia da det er lettere i utlandet hvis hun skulle finne ut at hun vil studere/jobbe der.. Ble mye det her men altså Sofia - Sophia - Anna Sophie/Sofie... Hva er finest?

Anonymous poster hash: ecca3...b26

Videoannonse
Annonse
Gjest 4+engel
Skrevet

Anna-Sofie syns jeg :-)

Sophie blir litt Såofy liksom, hvis du skjønner.

Skrevet

Anna Sofie.

(UTEN bindestrek!!)

Anonymous poster hash: 01a13...8e4

Skrevet

For meg blir det helt feil med Anna og Sofie.
Da ville jeg tatt Ann-Sophie
eller Anne-Sofie

Skrevet

Sophie alene er finest. Med ph.

Men syns Anna Sophie ettersom det er oppkalling etter din mormor. Men Ann Sophie klinger bedre.

Skrevet

Må jo spørre om navnet er fint også eller om dere synes det er stygt. Første gull fikk et navn som lå på navnetoppen uten at jeg selv visste det.. Sofia ligger nå på 5 plass. Må sies at førstemann er den eneste i barnehagen med hennes navn da..

Skrevet

Utlendingar har sjeldan problemer med f. Av alternativa dine ville eg valgt Anna Sofie, men Anne passar bedre.

Skrevet

Husk at jeg har et navn som begynner på Ann.. Ann-Jeanett etter mormor.. Blir ikke Ann Sofie mye da?

Skrevet

Sofie, ikke Sophie. Bare stress å forklare hvordan det staves hver gang man skal noe.

Anonymous poster hash: 7e130...d0e

Skrevet

Jeg er enig med mannen din.

Sofia + dobbelt etternavn er nok.

Vi bor i Norge. Skriv det med F.

Anonymous poster hash: 6abcf...b0e

Skrevet

Alle navnene er fine, men jeg ville valgt bare Anna, ev bare Sofie/Sofia

Og begges etternavn.

Går helt fint å si Sofia med F i utlandet

Anonymous poster hash: 881d7...62e

Skrevet

Bare anna:) men anna sofie er også greit.

Anonymous poster hash: 78683...346

Skrevet

Bare Anna synes jeg også. Men av alternativene du skisserer, synes jeg Anna Sofie. Sofie med f, og uten bindestrek. Anna Sofia synes jeg blir for mange a-er. Ann Sofie/Anne Sofie er nok vanligere og lettere på tungen, men Anna Sofie blir nettopp derfor mer interessant. Har virkelig ikke sansen for -ph i slike navn, er fryktelig prensiøst.

Anonymous poster hash: b3b56...a2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...