Gå til innhold

Noen som kan noe om hjernrystelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk et slag i hodet i går kveld.
Ble kvalm (brak meg et par ganger), svimmel og fikk vondt i hodet.
Er fremdeles fryktelig ør og føler meg "rar" jeg ble truffet.

Kan det være en lett hjernrystelse jeg har pådratt meg, hvor lang tid tar det eventuelt før det går over?

Anonymous poster hash: eb0fc...016
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dra til legen!! Det kan være alvorlig, og du må ikke finne på å kjøre bil eller anstrenge deg før du har blitt undertøysøkt!

Anonymous poster hash: b9399...90e

Skrevet

Ja, det kan være hjernrystelse. Hvor lang tid det tar er avhengi av hvor alvorlig det er, fra 1 til 4 uker er vell ganske normalt.

Anonymous poster hash: 2a655...8c0
Skrevet

Så snart du mistenker hjernerystelse skal du dra til legen. Det er nok at en person som har hjernerystelse legger seg til å sovne så våkner den personen aldri igjen. Derfor, dra med en gang! Det er fort gjort å sjekke.

Anonymous poster hash: 09cb3...7e0
Skrevet

Hmmm..
Trodde man kun måtte dra til lege dersom man hadde svimt av.

Dette var i går kveld, og jeg har sovet i natt, men ventet en time etter det skjedde før jeg sov.

Hi

Skrevet

Det er ikke godt nok, dra til legen.

Hva skjedde siden du fikk et så hardt slag?

Skrevet

Herre gud så hysteriske. Du trenger ikke å gå til legen for det nå så lenge etter, så lenge du er orientert for tid og sted, har like pupiller, ingen lammelser og det ikke væsker fra ørene. Legen kommer til å sende deg rett hjem igjen.

Etter så mange timer trenger du bare å ta det med ro.

Min sønn fikk hjernerystelse en gang hvor han til og med var bevisstløs rundt ett halvt minutt. Snakket kun med legen på tlf. Observerte han gjennom natten, vekket han hver 3 time.

De fleste som blir lagt inn på sykehus etter en hjernerystelse er ute igjen etter bare noen timer.

Paramedic'en

Anonymous poster hash: 90e94...87d

Skrevet

Herre gud så hysteriske. Du trenger ikke å gå til legen for det nå så lenge etter, så lenge du er orientert for tid og sted, har like pupiller, ingen lammelser og det ikke væsker fra ørene. Legen kommer til å sende deg rett hjem igjen.

Etter så mange timer trenger du bare å ta det med ro.

Min sønn fikk hjernerystelse en gang hvor han til og med var bevisstløs rundt ett halvt minutt. Snakket kun med legen på tlf. Observerte han gjennom natten, vekket han hver 3 time.

De fleste som blir lagt inn på sykehus etter en hjernerystelse er ute igjen etter bare noen timer.

Paramedic'en

Hvor lang tid tok det før han ble bra igjen?

HI

Skrevet

Du siste anonyme her.. Uten å vite hva som har skjedd har du ikke noe grunnlag for å si at vi er hysteriske.

For alt vi vet har HI fått ei golfkølle i hodet av mannen sin, og sitter med brudd. Når man ikke vet går man ut fra det verste, og Om det er mishandling på gang bør hun få dette dokumentert hos lege uansett.

Skrevet

Paramedic'en

Du som hevder å være en sykepleier? Hva står Sen i S-alat for? Og hva for medisiner kan gi forhøyet S-alat?

Anonymous poster hash: 09cb3...7e0

Skrevet

Du siste anonyme her.. Uten å vite hva som har skjedd har du ikke noe grunnlag for å si at vi er hysteriske.

For alt vi vet har HI fått ei golfkølle i hodet av mannen sin, og sitter med brudd. Når man ikke vet går man ut fra det verste, og Om det er mishandling på gang bør hun få dette dokumentert hos lege uansett.

Hehe..

Ja, det er mannen som gjorde det, men er ikke mishandling, heller uhell

Jeg lå inntil mannen i går kveld.

Så lente jeg meg bort til nattbordet for å putte laderen i telefonen.

Mannen ordnet noe på sitt nattbord samtidig.

Jeg la meg tilbake uten at han så det.

Han snudde litt brått tilbake og klarte å slå albuen sin  hardt i hodet mitt.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...