Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Er det fyfy? Mener jeg hørte noe om det.. Hvis man skal bruke det, når begynner man? Fordeler? Ulemper? Anonymous poster hash: 5e8d8...57e
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Ikke før barnet kan gå. Det gir en falsk følelse av balanse og trygghet, og sjangsen for at de går på trynet er større. Anonymous poster hash: 5f4a2...445
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Man skal ikke bruke det! Det hemmer utvikling av balanse. Barnet skal få gå sine skritt alene. Når barnet er klar for den belastningen det å gå er for kroppen, går barnet. Selv om det kan se moro ut, så ikke fall for fristelsen. Det er ikke bra! Anonymous poster hash: 4fcb6...092
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 NEI FY!! Anonymous poster hash: 85e88...2fb
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Ok, da dropper jeg det nok.. Anonymous poster hash: 5e8d8...57e
annesmil Skrevet 8. juli 2014 #6 Skrevet 8. juli 2014 Alle mine 3 barn har gått i gåstol fra 6 måneders aldreren, de har da klart å gå litt rundt, stå litt, komme opp fra gulvet og har likt det veldig godt. Etterhvert ble alle tre noen skikkelig racerkjørere De begynte å gå på egen maskin mellom 10 - 11 måneder, og har alltid vært relativt tidlig ute motorisk med tanke på løping, klatring, hopping osv. Ingen av dem har noen problemer med, tågange, skjev rygg, dårlige balanse .... Ang balanse er det heller motsatt, at de har bedre balanse en de fleste i bhg. Men, alt med måte selvfølgelig, skal ikke sitte der i timesvis... Og det er viktig at barnet rekker ned i gulvet med foten slik at de ikke tripper rundt på tå spissene.
Issy Skrevet 8. juli 2014 #7 Skrevet 8. juli 2014 Statistisk sett begynner barn som har brukt gåstol å gå litt senere enn barn som ikke har brukt det (ihvertfall i Nederland...) barnet bruker en veldig liten del av seg selv, og det er bedre for utviklingen å være på gulvet. I tillegg er det fare for ulykker, og for at barnet begynner å gå på tå...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #8 Skrevet 8. juli 2014 Synes det er helt greit. Begge mine brukte det før de kunne gå og begge begynte å gå av seg selv når de var 12 mnd. De brukte den aldri lenge av gangen, men fikk tusle litt rundt i stua innimellom. De elsket den. Brukte gåstol selv når jeg var liten. Synes alle disse fy menneskene overdriver. Anonymous poster hash: 03466...a77
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #9 Skrevet 8. juli 2014 Ingen av mine har forøvrig gått på tå selvom de har brukt gåstol. Anonymous poster hash: 03466...a77
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #10 Skrevet 8. juli 2014 Det er ikke anbefalt, så hvorfor kjøpe det da? Det beste for barnet er å selv utvikle muskler, støttemuskler, balanse osv uten denne støtten for å holde seg oppe, så da lar vi barnet gjøre det på egenhånd Anonymous poster hash: 811c4...860
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #11 Skrevet 8. juli 2014 Er skikkelig fy! Sønnen til en venninne av meg måtte gjennom fysio behandling p.g.a. gåstol. Ikke brukt det til noen av mine. Anonymous poster hash: 99caa...36e
Appelsinpiken Skrevet 8. juli 2014 #12 Skrevet 8. juli 2014 Mine får prøve gåstol en gang i blant når de klarer å sette hele fotbladet i gulvet når de sitter i den.
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #13 Skrevet 8. juli 2014 Fysioterapeuten vi hadde på helsestasjonen sa det var to ting de frarådet. Altså av utstyr baby sitter/ligger/går i. Det var sånn hoppesele som man hadde i døren før, og gåstol. Jeg valgte å følge hennes råd selv om vi klarte oss fint med både gåstol og hoppesele. Anonymous poster hash: 7cf08...d0f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå