Gå til innhold

Barn og nakenhet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ref tidligere diskusjon om å ta med barn i garderobe (motsatt kjønn).

Hvor lenge (alder)er det ok at barna løper rundt nakne ute (bading i vannspreder etc)?

Hvor lenge er det ok at søsken (gutt jente) bader/dusjer nakne sammen?

Når forventer du som forelder at jeg nekter dine barn å bade nakne i vannsprederen hjemme hos oss (på besøk hos mine barn)? Med det mener jeg at barnet selv tar av seg klærne og selv bader uten klær uten blygsel- ved vilken alder vil du jeg skal nekte de?

Anonymous poster hash: bcddc...861

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg følte ubehag temmelig tidlig ved å være naken og husker det som krenkende å måtte være naken ute "for det var så naturlig". Da var jeg vel rundt 4-5 år.

Om de selv ikke har noe problem med det er det jo bare go for it, men de fleste ønsker vel ikke å bade nakne sammen med guttene i klassen(om de er jenter,og omvendt)

Anonymous poster hash: 2010b...2a3

Skrevet

Hvor lenge (alder)er det ok at barna løper rundt nakne ute (bading i vannspreder etc)? Til de selv føler det ubehaglig.

Hvor lenge er det ok at søsken (gutt jente) bader/dusjer nakne sammen?Til de selv føler det ubehaglig.

Når forventer du som forelder at jeg nekter dine barn å bade nakne i vannsprederen hjemme hos oss (på besøk hos mine barn)? Med det mener jeg at barnet selv tar av seg klærne og selv bader uten klær uten blygsel- ved vilken alder vil du jeg skal nekte de?Aldri, eller i 8-9 årsalderen om det er innsikt i hagen deres og naboer som kan komme med ekle kommentarer eller starte ryktespredning.

Anonymous poster hash: f3a33...3e1
Skrevet

Det er ok til dei sjølv finn ut at det ikkje er det lenger.

Skrevet

Tror det er veldig forskjellig fra barn til barn. Jeg har en gutt som begynte å skjule seg i 4-5 års alderen. Jenta mi på 8 år har ingen problemer med å komme løpende inn i naken i stua fra dusjen. Når det gjelder bading og løping i vannsprederen synes jeg barna skal få lov til å være uten kler om de selv ønsker det. Mine barn har også fått lov til å bade nakne på stranda., selv om jeg har vært litt skeptisk. På den andre siden vil jeg ikke at noen få (syke) mennesker skal få lov til å ødelegge den sommeridyllen for barna.

Anonymous poster hash: 25cd2...b7f
Skrevet

Takk for svar. Deler deres oppfatning, men man begynner jo å lure om man er en avviker av alt man leser het inne ;)

Hi

Anonymous poster hash: bcddc...861

Skrevet

Til barna sier fra selv.

Vokst opp med foreldre som var og er nudister, men jeg fikk bestemme mine egne grenser og da var jeg vel fem år :)

Anonymous poster hash: bad10...590

Skrevet

Min jente er 4 år og hvis hun vil løpe rundt naken, skal hun få lov til det.

Er enig med dere, helt til hun selv føler ubehag ved det selv

Anonymous poster hash: 804dd...3ec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...