Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #1 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har akkurt startet med å trene litt. Er mange år siden sist og jeg er lett overvektig. Men jeg sliter med at etter jeg har tatt meg ut ved f.eks sykling så blir jeg så tung i utpusten. Dette kommer ofte en liten stund etter aktiviteten. Da hveser det mye når jeg puster litt sterkt utover og jeg hoster en del. Gir seg som regel etter ca en halv time. Jer er selvfølgelig anpusten og puster og peser når jeg holder på med aktiviteten, men synes det er rart ned den hvesende utpusten jeg får etterpå. Er dette normalt når man er lite trent? Anonymous poster hash: eaa12...665
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #2 Skrevet 8. juli 2014 Det er ganske normalt. Det kan hjelpe å drikke mer, men sansynlig vis vil du bare måtte tåle det en periode til du kommer i bedre form. Husk på at du ikke trenger å ta deg helt ut for å få treningseffekt. Bygg deg opp gradvis. Anonymous poster hash: b8104...360
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #3 Skrevet 8. juli 2014 Tusen takk for svar. Jeg var redd jeg hadde utviklet astma.... Men da er det heldigvis normalt:-) Hi Anonymous poster hash: eaa12...665
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #4 Skrevet 8. juli 2014 Jeg har hatt det slik i perioder etter sykdom/inaktivitet når jeg har begynt å trene igjen. Treningen får opp slim som ellers virker å "kose" seg i lungene i fred og ro. Når jeg har trent jevnlig og ikke altfor hardt en stund så bruker det å gå bort med meg. Som nr 2 sier - pass på å drikke nok vann. Sitron virker slimløsende, så ha gjerne litt fersk sitronsaft i vannet du drikker. Ellers er jo tung pust på utpust typisk astma-type pust, men det må ikke være det. Få det sjekket om det ikke går over. For meg er det også viktig å unngå melkeprodukter, hvetemel, banan og sukker, da dette er slimdannende. Merker stor forskjell når jeg unngår disse varene. Bra du har kommet i gang med treningen igjen - det har jeg også akkurat såvidt gjort. Let's keep it up - begge to Anonymous poster hash: b02cb...84b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå