Gå til innhold

En venninne av meg har ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninnen min mistet moren sin for 8 mnd siden. 

Siden da, har ikke svigerinnen hennes tatt noe som helst kontakt med henne. 

Hun synes det er kjempe trist og leit.

Jeg er der for henne, og det setter hun stor pris på. Men jeg ser jo at hun tenker mye på hvorfor svigerinnen ikke tar kontakt. Det er jo ikke helt normalt vel? Eller er jeg helt på jordet?

Noen som har vært borte i det samme?

Kan på hånden på hjertet si at jeg hadde aldri sluttet å ta kontakt om svigerinnen min om hun hadde mistet moren sin. Det er utrolig ufølsomt og dårlig gjort spør du meg!

Anonymous poster hash: 04c5d...c47
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer ikke det an på hva slags forhold de har da? 

Anonymous poster hash: b522a...114
Skrevet

Det kommer vel ann på forholdet ellers mellom svigerinnene.

Jeg og ene svigerinnen min har ingenting til felles, faktisk misliker vi begge hverandre. Jeg forventer ingenting fra henne og hun trenger ikke forvente noenting fra meg heller.

De to andre svigerinnene mine er verdens snilleste <3

Anonymous poster hash: 4ca8b...0c7

Skrevet

De har ( eller hadde rettere sagt) et bra forhold. Så det har ingenting med det å gjøre. De var ikk uvenner e.l heller.

Venninnen min mistet kun moren sin, og så stoppet kontakten... 

HI

Skrevet

Jeg ser ikke sammenhengen. Jeg har tre svigerinner, sist jeg traff/så/snakket med noen av dem må vel ha vært for et års tid siden. Rett og slett folk jeg ikke har noe til felles med uansett om svigermor (som jeg har et nært og godt forhold til) lever eller dør. Selvsagt noe annet om de var svært nære før dødsfallet, men det er jo ikke unaturlig heller å skli fra hverandre når fellesnevneren (mor/svigermor) faller fra, selv om man har hatt et normalt forhold med en del kontakt i forkant. 

Anonymous poster hash: 9c53c...6b6
Skrevet

De har ( eller hadde rettere sagt) et bra forhold. Så det har ingenting med det å gjøre. De var ikk uvenner e.l heller.

Venninnen min mistet kun moren sin, og så stoppet kontakten...

HI

Da burde kanskje hun som mistet moren sin tatt kontakt, i stedet for å sitte og lure i 8 mnd...

Skrevet

De var venninner før døsfallet, og var mye sammen i det daglige. De har barn begge to, og omgås derfor masse. De bor også på samme sted. 

Venninnen min har tatt kontakt rett etter dødsfallet, via mld. Hun svarte etter noen dager. Ingen kontakt fra svigerinnen etter det. 

Man stopper uansett ikke å ha kontakt med svigerinnen sin om man mister moren sin, om man er venninner i tillegg! Det er respekløst og trist!

HI

Skrevet

Høres jo ut som at det ligger noe mer bak her da.

Skrevet

Høres jo ut som at det ligger noe mer bak her da.

Enig, fra begge sider.

Voksne mennesker som er venninner, og bor på samme plass men har ikke besøkt hverandre på 8 mnd? Og den lille kontakten som har vært er gjennom noen sms?

Skrevet

Ligger ingenting annet bak her. Værtfall ikke fra venninnen min sin side!

Hun sørger forsatt over moren sin. Kjempe trist!

Respekløst av svigerinnen, som burde vise at hun bryr seg!

HI

Skrevet

Mulig jeg er litt for trøtt bare, men hvorfor skal svigerinnen ta kontakt fordi venninnen din har mistet moren sin? 

Skrevet

Mulig jeg er litt for trøtt bare, men hvorfor skal svigerinnen ta kontakt fordi venninnen din har mistet moren sin?

Fordi de er (var) gode venninner og i samme familie? Det er snakk om venninnens svigerinne og ikke TS sin svigerinne.

Skrevet

Dessverre så er det sånn at når noen opplever å miste noen, motgang eller kritisk sykdom så finner man fort ut hvem ens venner er. Noen personer vet ikke hvordan de skal forholde seg til personer i dyp sorg, som din venninne.

Jeg har selv opplevd dette da vi mistet barnet vårt i fjor. Flere av mine og mannens venner har ikke tatt kontakt med oss i etterkant. Vi har sendt sms'er men ingen respons. Det er utrolig sårende å vite at noen unngår deg fordi du har det vanskelig og tungt.

Jeg regner med at det er det samme med svigerinnen til din venninne. :(

Anonymous poster hash: f6753...0b7

Skrevet

Kanskje ikke svigerinnen takler om venninnen din gråter og snakker om moren? Ikke alle er komfortable i slike situasjoner

Anonymous poster hash: 935fb...157

Skrevet

Nekter å tro det er pga dødsfallet.

Her er det noe annet.

Med mindre din venninne tar kontakt og spør er nok dette vennskapet over.

Synes de har skyld begge to her. Din venninne er ikke fritatt fordi hun er i sorg. De må bli voksene begge to.

Anonymous poster hash: 6e24c...37f

Skrevet

Ligger ingenting annet bak her. Værtfall ikke fra venninnen min sin side!

Hun sørger forsatt over moren sin. Kjempe trist!

Respekløst av svigerinnen, som burde vise at hun bryr seg!

HI

Respektløst av deg å bestemme hvordan andre skal handle i sånne situasjoner.

Når det er gått 8 mnd med så lite initiativ har BEGGE skyld. Som hun over sier, sorg fritar ikke din venninne fra ansvaret. At hun og du nå sitter og spekulerer i dette i stedet for å for eksempel dra på besøk til denne venninnen sier en del.

Skrevet

Vanskelig for oss å spekulere i hva som kan ligge bak, men noen mennesker blir ukomfortabel når de møter mennesker i sorg og trekker seg unna. Umodent og feigt, men jeg har sett det flere ganger.

Venninnen din kan jo ta kontakt med svigerinnen selv dersom hun ønsker et svar?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...