Gå til innhold

Blodverdi på 0,4, blodpropp? Hjemsendt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte i etteemiddag, kjørte hjem(20 mins kjøretur) fra stranda etter et par timers soling og kos med familien.

Begynte å klø skikkelig bak kneet, kjente en kul og trodde det var et stikk. Plutselig var jeg full av "blemmer"/uslett/kuler som stikkee ut, noen var stooore og andre mindre. De forsvant etter en liten stund og leggen bake ble rød, hoven, varm veldig vond. Smørte alovera i noen timer, uten bedring. Ringte legevakt og kom inn. Tok blodprøve, og fikk svar at den var akkurat i grenseland til at jeg skulle bli sendt vidre på ul. Verdiene var på 0,4, og 0,5 var det "som måtte til".

Jeg ble hjemsendt med beskjed om minste tegn til forverring, måtte jeg komme tilbake.

Må innrømme at jeg er litt bekymret. Spesielt siden verdiene liksom var i grenseland. Hva vil det si at de ligger på 0,4? Mest sannsynlig var det kanskje bare et stikk e.l...

Synes smertene er blitt litt verre når jeg tar på leggen, men usikker. Smertene er like oppfor kneet på baksiden og nesten ned til akillesen. Fortsatt rød, varm og hoven...

Hva ville dere gjort? Noen som har peiling på blodverdier, hva deræt betyr at de er på 0,4. Var vanskelig å forstå legen som var utenlandsk, så spurte ikke noe mer...

Vil ikke legge meg...

Anonymous poster hash: 9933e...50b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opp:/

Anonymous poster hash: 9933e...50b

Skrevet

Hmm, skjønte ikke noe av dette jeg men. Kan du ikke ringe dem og si at du tror kanskje det har blitt litt vondere, og at det er vanskelig å få ro på seg uten at det er ordentlig sjekket opp? Ikke moro å gå hjemme og være redd og usikker!

Anonymous poster hash: 03469...309

Skrevet

Det er d dimer verdien din som er 0,4. Normal verdien er under 0,5 på de fleste laboratorier. Dette er en prøve som blir forhøyet ved en blodpropp. Sender med deg en link med en nærmere forklaring på hva dette er for noe 😊.

Anonymous poster hash: cfe9d...556

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...