Gå til innhold

Liker ikke kattene meg, eller hva er det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har to katter nå og hadde en for noen år siden som nå er død. Alle tre kattene foretrekker mannen min selv om det er jeg som er mest hjemme og gir de mat og drikke.

Om mannen setter seg i sofaen kommer de løpende og slenger seg oppi fanget hans. Legger seg på ryggen og vil bli kost med. De gjør aldri sånn med meg. Buhu...

Om jeg prøver å ta de på fanget så vil de ned igjen med en gang. Tar mannen de på fanget legger de seg til.

Lukter det vondt av meg, eller?

Anonymous poster hash: c0f6f...6fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som forstår seg på katter her? ;)

Anonymous poster hash: c0f6f...6fb

Skrevet

Eg har inntrykket av at dei som prøver minst, får mest;)

Katten får vere meir i fred hjå han enn hjå deg, og vel han av den grunn?

Kattar er forskjellege. Nokre er meir kosete enn andre:)

Anonymous poster hash: 2b31c...575
Skrevet

De liker ikke meg heller, men jeg er ikke veldig begeistret for dem heller så jeg tror de "senser" det.

Skrevet

Kanskje mannen din slapper bedre av på sofaen? Sånn er det her - når mannen legger seg på sofaen, da vet de at det blir rolig et par timer!

Skrevet

Vær bare glad til, sier jeg. Det er slitsomt og plagsomt å ha disse dyrene i fanget. Takke meg til en hund som har såpass vett at han skjønner meg når jeg sier han skal gå og legge seg på plassen sin.

Anonymous poster hash: 7d8f6...418

Skrevet

Er du gravid? Katten skydde meg som pesten i svangerskapet.. Merkelige greier.. Nå er jeg favoritt igjen :)

Anonymous poster hash: 92e32...2ba

Skrevet

Vær bare glad til, sier jeg. Det er slitsomt og plagsomt å ha disse dyrene i fanget. Takke meg til en hund som har såpass vett at han skjønner meg når jeg sier han skal gå og legge seg på plassen sin.

Idiot.

Takke meg til en renslig og koselig katt, enn en illeluktende bikkje som eter sin egen dritt og så prøver å sleike deg i trynet. Æsj og usj.

(Forresten har vett lite med saken å gjøre.)

Anonymous poster hash: 377e7...1bd

Skrevet

Idiot.

Takke meg til en renslig og koselig katt, enn en illeluktende bikkje som eter sin egen dritt og så prøver å sleike deg i trynet. Æsj og usj.

De er jo nusselige da! :)

http://www.youtube.com/watch?v=c_SUFekM1BI

Anonymous poster hash: 20136...164

Skrevet

Idiot.

De er jo nusselige da! :)

http://www.youtube.com/watch?v=c_SUFekM1BI

Å HERREGUD!!!! D:

Skrevet

Idiot.

Hva er det med gale kattedamer som ryker rett i forsvar om noen sier noe som ikke er positivt om dyrene deres?

Det er vel ingen tvil om at man kan kommunisere mer med en hund enn en katt? Katter er for stolte/dumme/egenrådige til å ta imot ordre. Ingen kan krangle på det.

Og en katt som spiser mus og slikker seg i baken er ikke veldig delikat den heller.

Anonymous poster hash: ff3f8...8cb

Skrevet

Vi har hunder inne (og fjøskatter ute). Dyrene foretrekker mannen. Jeg tror det er fordi han er roligere enn meg. Når han legger seg i sofaen så ligger han rolig lenge. Jeg er urolig av meg og flytter rundt og står opp etter en liten stund. Hundene søker alltid til ham, kattene også. Selv om kattene ikke får være innendørs da...

Anonymous poster hash: adebf...1dc

Skrevet

Idiot.

Hva er det med gale kattedamer som ryker rett i forsvar om noen sier noe som ikke er positivt om dyrene deres?

Det er vel ingen tvil om at man kan kommunisere mer med en hund enn en katt? Katter er for stolte/dumme/egenrådige til å ta imot ordre. Ingen kan krangle på det.

Og en katt som spiser mus og slikker seg i baken er ikke veldig delikat den heller.

Hva er det med gale bikkjekjerringer som skal opphøye bikkjer i hver eneste tråd som omhandler katter?

Katter er overhodet ikke dumme forresten, men blant dyr med høy intelligens. Å ta imot ordre har ingenting med intelligens å gjøre. Hester kan ta imot ordre, men ingen kan anklage dem for å være så veldig glupe.

Jeg har katt og vi kommuniserer. Bedre enn jeg noen gang har gjort med en hund. Jeg kunne aldri tenke meg et "ordre-forhold" til et dyr. Da kjøper jeg meg heller et kosedyr om jeg har en trang til å bestemme hva dyret skal gjøre.

Katten holder seg selv ren, og kun 1/4 katter spiser mus.

Skrevet

Enig med anonymen. Hva er det med enkelte hundeeiere som føler de må kommentere hvor fæle katter er og hvor bra hunder er i nesten hver eneste tråd som omhandler katter? Greit vi har ytringsfrihet, men det fremstår bare som litt trist og latterlig. 

Skrevet

For å svare på spørsmålet: Etikette for katter er å unngå blikkontakt og hilse på eget initiativ. Det beste du kan gjøre er dermed å overse dem ;)

Skrevet

Sånn sett er hunder langt mer sosiale dyr. :)

Skrevet

Sånn sett er hunder langt mer sosiale dyr. :)

Hunder er flokkdyr og har dermed en helt annen sosial struktur enn hva katter har. Det betyr ikke at katter ikke liker sosial kontakt.

Skrevet

Vi har hund OG katt. Begge foretrekker mannen foran meg.

Jeg tror det er fordi han er så innmari deilig :-)

Anonymous poster hash: 11c8a...488

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...