Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Jeg har akkurat fått høre fra noen venninner at vi er supersære som ikke lar sønnen vår på 1 år se på tv? Jeg tenker at det kommer fort nok, og at tv er unødvendig når han er så liten. Jeg liker heller ikke hvor "amøbe" han blir hvis vi er borte og noen skrur på tven. Han som alltid er høyt og lavt blir sittende helt passiv og bare glo... Det samme med nettbrett, de få gangene han har fått sett på ett ender det med hyl og skrik når vi tar det bort. Så, er det vi som er de sære her, som kun skrur på tven etter at han har lagt seg? Eller er det "normalt" at så små barn får se på tv? Anonymous poster hash: 1aaa6...880
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 Nei du er ikke sær Anonymous poster hash: 29f0f...ea9
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Ser ikke problemet med å se litt tv. Fantorangen kl 17.30 er fascinerende her i hvert fall. Er snakk om bare en halv time hver dag. Anonymous poster hash: 7d619...0aa
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Neida, jeg skjønner deg godt. Var ganske restriktiv med førstemann jeg også. Men med andre og tredje barn går det ikke an å skjerme dem for tv, de eldre søsknene må jo få lov.... Anonymous poster hash: 47198...72c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 Normale vil jeg kalle dere Eneste barnet vårt ser på TV er barne TV. Er mer enn nok. Venninnene mine plassere ungene foran TV hele tiden for å få fred. Da blir det feil ! Anonymous poster hash: 853dd...0c2
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Mine har fått sett litt på tv fra de var små - men jeg syns ikke du gjør noe galt Alle foreldre er forskjellige Anonymous poster hash: e5ef5...afe
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #7 Skrevet 7. juli 2014 Vi har på tven ganske mye så vår har blitt litt "herdet". Han er veldig lite interessert i tven, tror det er fordi han er så vant til den. At barnet ditt blir helt amøbe av tven tror jeg bare skyldes at det er noe nytt og fascinerende. Vi lar han leke med fjernkontroll, mobiltelefon og pc, og nå synes han ikke det er like morsomt som tidligere. Anonymous poster hash: 79b13...106
oslofrk Skrevet 7. juli 2014 #8 Skrevet 7. juli 2014 Full støtte HI! Du er ikke sær, jeg skjønner heller virkelig ikke poenget, men virker som det er mange som føler seg truffet når noen av oss velger bort passivisering av småbarn...
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #9 Skrevet 7. juli 2014 Jeg tror han blir "amøbe" foran TV og nettbrett fordi han aldri har hatt tilgang før - dere har valgt å ikke la han se, dermed er dette noe nytt og spennende som krever all hans oppmerksomhet. Vi har en datter på 14 mnd, og her står TV ofte på - hun danser til sangene på Disney Junior, ellers er det som foregår på skjermen revnende likegyldig for henne. Hun er høyt og lavt, TV eller ei, hun er jo vant til at den står på. For henne er den ikke spennende lenger, og hun er for liten til å forstå handlingen enda. Det er kun musikk som fenger. Forøvrig er jeg enig med deg i at det tidsnok blir mange nok timer foran skjermen, samtidig ser jeg ikke problemet med at TV står på når det uansett ikke hindrer henne i leken. Hun er flink til å aktivisere seg selv og leker godt på egenhånd. Anonymous poster hash: 025b6...38d
oslofrk Skrevet 7. juli 2014 #10 Skrevet 7. juli 2014 ..38d Hva er poenget med å ha den på om hun ikke ser på?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #11 Skrevet 7. juli 2014 Godt å høre at vi ikke er helt på viddene Jeg vet jo selvfølgelig at spørsmålet om å få se tv kommer til å dukke opp, jeg går ikke rundt å tror at vi kan skjerme han fra tv til han er 10 Men frem til han spør selv så tror jeg rett og slett at vi fortsetter som vi har gjort. Anonymous poster hash: 1aaa6...880
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #12 Skrevet 7. juli 2014 ..38d Hva er poenget med å ha den på om hun ikke ser på? Jeg liker å ha TV i bakgrunnen, særlig hvis jeg er alene hjemme. God Morgen Norge, nyhetssendinger, hva som helst. Bruker den nesten som en radio. Anonymous poster hash: 025b6...38d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #13 Skrevet 7. juli 2014 Jeg tror han blir "amøbe" foran TV og nettbrett fordi han aldri har hatt tilgang før - dere har valgt å ikke la han se, dermed er dette noe nytt og spennende som krever all hans oppmerksomhet. Vi har en datter på 14 mnd, og her står TV ofte på - hun danser til sangene på Disney Junior, ellers er det som foregår på skjermen revnende likegyldig for henne. Hun er høyt og lavt, TV eller ei, hun er jo vant til at den står på. For henne er den ikke spennende lenger, og hun er for liten til å forstå handlingen enda. Det er kun musikk som fenger. Forøvrig er jeg enig med deg i at det tidsnok blir mange nok timer foran skjermen, samtidig ser jeg ikke problemet med at TV står på når det uansett ikke hindrer henne i leken. Hun er flink til å aktivisere seg selv og leker godt på egenhånd. Anonymous poster hash: 025b6...38d Men hvis tven bare står på for å stå på, blir ikke dette masse unødvendig støy? Det må jo være slitsomt å ha på? Anonymous poster hash: 1aaa6...880
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #14 Skrevet 7. juli 2014 Jeg tror han blir "amøbe" foran TV og nettbrett fordi han aldri har hatt tilgang før - dere har valgt å ikke la han se, dermed er dette noe nytt og spennende som krever all hans oppmerksomhet. Vi har en datter på 14 mnd, og her står TV ofte på - hun danser til sangene på Disney Junior, ellers er det som foregår på skjermen revnende likegyldig for henne. Hun er høyt og lavt, TV eller ei, hun er jo vant til at den står på. For henne er den ikke spennende lenger, og hun er for liten til å forstå handlingen enda. Det er kun musikk som fenger. Forøvrig er jeg enig med deg i at det tidsnok blir mange nok timer foran skjermen, samtidig ser jeg ikke problemet med at TV står på når det uansett ikke hindrer henne i leken. Hun er flink til å aktivisere seg selv og leker godt på egenhånd. Anonymous poster hash: 025b6...38d Men hvis tven bare står på for å stå på, blir ikke dette masse unødvendig støy?Det må jo være slitsomt å ha på? Anonymous poster hash: 1aaa6...880 Den står ikke høyt på, som sagt - mer som en radio. Og den slås av hvis vi blir slitne i hodet. Det er nok bare en vane. Anonymous poster hash: 025b6...38d
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #15 Skrevet 7. juli 2014 Barn under tre år blir faktisk skadet foran tv'en. De mister litt av evnen til kreativ tenkning. Så nei, du gjør helt rett. De som sier annet vil vel bare ha en enkel og grei barnevakt. Anonymous poster hash: 2d5dc...93c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #16 Skrevet 7. juli 2014 Her var ikke førstemann ikke interessert i tv før han ble rundt to og da var det bare litt nå og da. Nr to er ikke så veldig interessert hun heller, men ser mer pga. at storebror ser. Så hun ser nok mer enn han gjorde på samme alder. Vi gjorde ikke så mye heller i forhold til tv'en, vi tenkte også at det kom nok tidsnok. Gjør det som dere føler for, en ettåring trenger ikke se på tv. Anonymous poster hash: ff727...c8f
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #17 Skrevet 7. juli 2014 Du er ikke sær:) men jeg tipper at grunnen til at han blir "amøbe" er fordi han vanligvis ikke får lov. Jeg har merket meg at de barna jeg vet om som ikke får lov(eller har begrensninger) på tv og ipad blir mer "gale" etter det enn de som ikke har det. Det kan hende jeg tar helt feil altså,men sånn oppfatter jeg det. Anonymous poster hash: c6525...28a
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #18 Skrevet 7. juli 2014 Nei, du er ikke sær. Gutten vår så heller ikke på tv når han var så liten. Eneste unntak var at jeg så på tv mens jeg ammet, ble jo aldri slutt på foringen her i gården. Han er nå 5 og ser ikke på tv hver dag, det gjør vi heller ikke. Ingen faste regler, vi tar det litt som det kommer. Anonymous poster hash: b71e4...561
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #19 Skrevet 7. juli 2014 Nei, du er ikke sær. Gutten vår så heller ikke på tv når han var så liten. Eneste unntak var at jeg så på tv mens jeg ammet, ble jo aldri slutt på foringen her i gården. Han er nå 5 og ser ikke på tv hver dag, det gjør vi heller ikke. Ingen faste regler, vi tar det litt som det kommer. Anonymous poster hash: b71e4...561 Jeg så også på tv når jeg ammet. Og når han ble noen mnd så merket jeg at han ble mer urolig når han skulle legge seg hvis tven sto på. Det var egentlig da vi ble veldig beviste på dette. Anonymous poster hash: 1aaa6...880
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #20 Skrevet 7. juli 2014 Min har sett på tven siden 7mnd, fantorangen og drømmehagen, mener det er opp til enhver foreldre og gjøre det de synes er best, nå ser han også en del på Disney junior og Nick jr og kan allerede 4 farger og er 17mnd, de lærer ting der også,så er ikke bare negativt heller. han ser på det meste nå Anonymous poster hash: c1692...b80
Hannasbananas Skrevet 7. juli 2014 #21 Skrevet 7. juli 2014 Barn under tre år blir faktisk skadet foran tv'en. De mister litt av evnen til kreativ tenkning. Så nei, du gjør helt rett. De som sier annet vil vel bare ha en enkel og grei barnevakt. Anonymous poster hash: 2d5dc...93c Det var vel en noe spesiell påstand å bare slenge ut. Har du dokumentasjon på den bastante påstanden din?
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #22 Skrevet 7. juli 2014 Barn under tre år blir faktisk skadet foran tv'en. De mister litt av evnen til kreativ tenkning. Så nei, du gjør helt rett. De som sier annet vil vel bare ha en enkel og grei barnevakt. Anonymous poster hash: 2d5dc...93c Det var vel en noe spesiell påstand å bare slenge ut. Har du dokumentasjon på den bastante påstanden din? http://www.ahaparenting.com/parenting-tools/raise-great-kids/intellegent-creative-child/tv-compromises-academics http://www.psychologytoday.com/blog/turn-tv/201110/the-real-reason-why-tv-is-bad-the-kids http://www.prsa.org/SearchResults/view/8720/105/Why_are_American_kids_losing_their_creativity#.U7r87JR_uSo Anonymous poster hash: 2d5dc...93c
Hannasbananas Skrevet 7. juli 2014 #23 Skrevet 7. juli 2014 Barn under tre år blir faktisk skadet foran tv'en. De mister litt av evnen til kreativ tenkning. Så nei, du gjør helt rett. De som sier annet vil vel bare ha en enkel og grei barnevakt. Anonymous poster hash: 2d5dc...93c Det var vel en noe spesiell påstand å bare slenge ut. Har du dokumentasjon på den bastante påstanden din? http://www.ahaparenting.com/parenting-tools/raise-great-kids/intellegent-creative-child/tv-compromises-academics http://www.psychologytoday.com/blog/turn-tv/201110/the-real-reason-why-tv-is-bad-the-kids http://www.prsa.org/SearchResults/view/8720/105/Why_are_American_kids_losing_their_creativity#.U7r87JR_uSo Anonymous poster hash: 2d5dc...93c Takk for lenker. Jeg synes likevel ikke du kan være så bastant, og si at tv ER skadelig, men at du heller bør si "kan være". Jeg velger uansett å tro at alt som er med måte fortsatt er heeelt ok.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #24 Skrevet 7. juli 2014 Barn under tre år blir faktisk skadet foran tv'en. De mister litt av evnen til kreativ tenkning. Så nei, du gjør helt rett. De som sier annet vil vel bare ha en enkel og grei barnevakt. Anonymous poster hash: 2d5dc...93c Det var vel en noe spesiell påstand å bare slenge ut. Har du dokumentasjon på den bastante påstanden din? http://www.ahaparenting.com/parenting-tools/raise-great-kids/intellegent-creative-child/tv-compromises-academics http://www.psychologytoday.com/blog/turn-tv/201110/the-real-reason-why-tv-is-bad-the-kids http://www.prsa.org/SearchResults/view/8720/105/Why_are_American_kids_losing_their_creativity#.U7r87JR_uSo Anonymous poster hash: 2d5dc...93c Takk for lenker. Jeg synes likevel ikke du kan være så bastant, og si at tv ER skadelig, men at du heller bør si "kan være". Jeg velger uansett å tro at alt som er med måte fortsatt er heeelt ok. Jeg velger å følge hva leger anbefaler. Anonymous poster hash: 2d5dc...93c
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #25 Skrevet 7. juli 2014 Mine var ikke interessert i tv på den alderen og jeg så ingen grunn til å prakke det på dem. Interesse for tv-titting og barne-tv kom i 3års alderen, men de er fortsatt ikke særlig opptatt av tv. Ser litt film innimellom. Anonymous poster hash: fff80...47c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå