Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Som kan hjelpe meg med å forklare resultatet av en blodprøve: s-zonulin m/resultat 34,skal ligge på mellom 15 og 25 ( fastlegen min ante ikke hva det var. s-gliadin IgA m/resultat 8,1 skal ligge under 8. på forhånd takk Anonymous poster hash: 677b0...cf6
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 Er ikke lege, men zonulin er et protein som øker gjennomtrengeligheten i tarmen, og økte nivåer av dette proteinet blir ofte funnet hos personer med cøliaki. Gliadin er et protein som finnes i hvete, og det vises både IgA og IgG-antistoffer i serumprøver hos personer med Cøliaki. Ettersom nivåene dine er høyere enn normalen, kan det kanskje tyde på at du har cøliaki, men siden jeg ikke er lege, kan jeg ikke svare deg sikkert, ettersom jeg ikke vet hva som regnes for nivåer der tiltak bør tas. Som f.eks at en CRP under 8 er normalt, men hvor høy CRP som kreves før tiltak settes inn, husker jeg ikke, og har forsåvidt opplevd at grensene er lit forskjellige etter symptomer osv. Håper det var til mer hjelp enn forvirring i allefall Anonymous poster hash: ba6df...df1
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Skal svare deg imorgen, må bare skrive så jeg ikke glemmer av det :-) Har du glutenallergi? Anonymous poster hash: 782a1...05c
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2014 #5 Skrevet 8. juli 2014 Har ikke påvist gluten allergi,men har en rekke plager jeg vet skyldes kosten,og jeg blir i bedre form av å fjerne hvete fra kosten. Anonymous poster hash: 677b0...cf6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå