Gå til innhold

La oss si cannabis er lovlig....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alkohol.

Sett hva som skjer i cannabis psykoser.

Anonymous poster hash: ee387...85d

Oj...har du sett hva som skjer i alko psykoser?

Jeg spør kun for at jeg er nysgjerrig, men akkurat denne forklaringen ble for lam.

Anonymous poster hash: 30244...2af

Å for det andre cannabis kan inneholde morfin, heroin, amfetamin, plastikk, jord osv for å få større ruseffekt og gjøre vekta tyngre.

Så bare på det grunnlaget er alkohol 100% sikkert nettopp fordi alle veit hva det inneholder.

Om cannabis var lovlig så hadde det blitt solgt over disk som alkohol. Altså rene produkter. Så den begrunnelsen der blir feil.
Der har vi forskjellige meninger. Selv lovelig over disk vil det fortsatt utgjøre større psykiske skader enn alkohol.

Kilde til at dette er bevist?

Anonymous poster hash: 30244...2af

Bruker virkelig ikke kvelden på noe som kan bli lest overalt.

Dette er forsket på i år rekke. Selvfølgelig har vi både for og imot på det området også.

Du er hvertfall for legalisering og en røyker pga måten du oppfører deg. Har selv røyket, men sluttet fordi det er en tåpelig og farlig rus.

Alle jeg kjenner og ser idag er ødelagte etter årrekke med kun hasj røyking. Det holder for meg!

Å etter å nesten mistet livet pga min eks fikk en hasj psykose så er alkohol det beste.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alkohol.

Hvis unge mennesker røyker cannabis, stagnerer den mentale utviklingen (faktisk)

Anonymous poster hash: 6f12c...cc7

Skrevet

Faren ved bruk av begge deler er like stor, om ikke større ved misbruk av alkohol. Du kan jo alltids google deg frem til dødsstatistikken ved begge typer rus, og sammenligne. Kan uten å ha googlet selv rimelig sikkert si at alkohol blir å gå av med seier.

Hva miljø man havner i er noe annet. Det fins både cannabismisbrukere, cannabisnytere, alkoholmisbrukere og alkoholnytere. Hvorav misbrukerene har en lei tendens til å havne i et miljø som gjør dem ubrukelige i samfunnet.

Jeg håper mine sønner holder seg langt unna misbruket når det gjelder hvilken som helst form for rus. Endelig svar avgitt.

Skrevet

Faren ved bruk av begge deler er like stor, om ikke større ved misbruk av alkohol. Du kan jo alltids google deg frem til dødsstatistikken ved begge typer rus, og sammenligne. Kan uten å ha googlet selv rimelig sikkert si at alkohol blir å gå av med seier.

Hva miljø man havner i er noe annet. Det fins både cannabismisbrukere, cannabisnytere, alkoholmisbrukere og alkoholnytere. Hvorav misbrukerene har en lei tendens til å havne i et miljø som gjør dem ubrukelige i samfunnet.

Jeg håper mine sønner holder seg langt unna misbruket når det gjelder hvilken som helst form for rus. Endelig svar avgitt.

Du trur ikke det har noe med at cannabis er et ulovlig rusmiddel og gjøre, mens alkohol er lovlig...dermed flere (mis)brukere?

Skrevet

Du trur ikke det har noe med at cannabis er et ulovlig rusmiddel og gjøre, mens alkohol er lovlig...dermed flere (mis)brukere?

Syntetisk marihuana er fremstilt av godkjente myndigheter i USA, så det er ikke noe muffens eller "ekstra" i dette. Likevel skjer slike episoder som dette under rus...

Så hvis du tror at marihuana er ufarlig, nei, det er det ikke.

Anonymous poster hash: 9edd1...0e6

Skrevet

Alkohol. Jeg har selv prøvd både marihuana og hasj, så jeg er ikke ukjent med det. Men jeg ønsker heller ikke at de inntar ubegrensede mengder av noen av delene heller.

Om jeg må velge noe som helst håper jeg de får et moderat og greit forhold til alkohol, der de kan nyte det uten å bli møkkings.

Skrevet

All form for rus er farlig for både person og samfunn. Hands down. 

Skrevet

https://www.youtube.com/watch?v=2W5H4mKPw50#t=24

Anonymous poster hash: 9edd1...0e6

Du kunne godt advart om innholdet i den videoen.

Til andre sarte sjeler, dere som er like følsomme som meg. Dere vil nok ikke se en video av en liten unge som røyker.

Anonymous poster hash: 3824d...5ab

Skrevet

Forskjellen er at selv et lite forbruk av hasj kan skade utviklingen av hjernen og føre til psykoser.

Anonymous poster hash: 279d7...3fa

Skrevet (endret)

Forskjellen er at selv et lite forbruk av hasj kan skade utviklingen av hjernen og føre til psykoser.

Og det kan ikke misbruk av alkohol?

edit: Leste først nå ordene 'lite' forbruk", som da ikke går under 'misbruk'. Beklager.

Men står fortsatt fast på det faktum at alkohol skader hjernen, skrumplever, fettlever, nerver, kanskje i mindre grad i mindre kvantum, men fortsatt så gjelder begge faktorer at det 'kan forekomme'. 

Endret av Kjell Vidar
Skrevet

Og det kan ikke misbruk av alkohol?

Nei. Ikke på samme måte.

Skrevet

Syntetisk marihuana er fremstilt av godkjente myndigheter i USA, så det er ikke noe muffens eller "ekstra" i dette. Likevel skjer slike episoder som dette under rus...http://www.youtube.com/watch?v=TWjZGMhTJe0Så hvis du tror at marihuana er ufarlig, nei, det er det ikke. Anonymous poster hash: 9edd1...0e6

Jeg er langt ifra pro-cannabis, hvis det var det du trodde. Jeg tenkte på statistikken. Den blir kanskje litt ujevn med tanke på brukere. Jeg er for alkohol, i moderate mengder under kontrollerte forhold. Drikker ikke en gang sprit selv fordi jeg er så redd for å miste kontroll, men et glass vin eller to evt. øl.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...