Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #1 Skrevet 7. juli 2014 Planlegger å bli gravid, å går altså på dagpenger.. Det er ikke mye jeg får i mnd, litt over 8000,- utbetalt bare. Men jeg har fått en helgestilling, hvor jeg kan jobbe to helger på rad,dette vil da gå under samme meldekortperiode. Så lurer jeg da på, kan jeg jobbe det jeg får mulighet til ellers som vikar, i den perioden, uten at det går ut over neste meldekort? Hvor jeg kanskje ikke jobber noenting? Vil jo prøve på det, slik at jeg får mer enn 8000,- i foreldrepenger liksom.. Håper noen vet H Anonymous poster hash: e0f38...fb0
FruMille Skrevet 7. juli 2014 #2 Skrevet 7. juli 2014 dette er det nav som kan best, så ville kontaktet dem og hørt!
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #3 Skrevet 7. juli 2014 I hvilken verden tror du dette er nok til å fø et barn. Det er for deg viktigere å få seg jobb enn barn. Eller er det ok at staten skal fø og kle barnet ditt? Anonymous poster hash: f0843...bdb
mamma_til_verdens_beste Skrevet 7. juli 2014 #4 Skrevet 7. juli 2014 Du kommer dessverre ikke til å tjene særlig mye ekstra ved å jobbe 2 helger i mnd. Du kan sjekke på lønnslippen hva du har pr dag og dele det på 7 1/2. Da får du timeslønna. Du trekkes en time for hver time du jobber. Kanskje du vil få utbetalt rundt 2000kr mer i mnd, litt avhengig av hva timeslønna på den jobben er.Men for all del, 2000kr kommer jo godt med.Når det gjelder å få barn så kommer det jo an på hvor stor inntekt samboer/mann/kjæresten din har for om det vil være særlig smart tenker jeg...Men kommentaren til #3 synes jeg ikke var særlig hyggelig.
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #5 Skrevet 7. juli 2014 I hvilken verden tror du dette er nok til å fø et barn. Det er for deg viktigere å få seg jobb enn barn. Eller er det ok at staten skal fø og kle barnet ditt? Anonymous poster hash: f0843...bdb Sånne fjåser som deg kan la vær å svare! Min samboer tjener godt, nærmere 600 000,- i året.. Vi har både hus og bil vi og et barn fra før, å sliter ikke økonomisk faktisk Så det er absolutt ikke staten som skal fø og kle barna mine! Man må starte et sted vettu, når man skal ut i jobbmarkedet, å har derfor dagpengene ved siden av for å betale min del av utgiftene! Var det noe mer? Anonymous poster hash: e0f38...fb0
Anonym bruker Skrevet 7. juli 2014 #6 Skrevet 7. juli 2014 Du kommer dessverre ikke til å tjene særlig mye ekstra ved å jobbe 2 helger i mnd. Du kan sjekke på lønnslippen hva du har pr dag og dele det på 7 1/2. Da får du timeslønna. Du trekkes en time for hver time du jobber. Kanskje du vil få utbetalt rundt 2000kr mer i mnd, litt avhengig av hva timeslønna på den jobben er. Men for all del, 2000kr kommer jo godt med. Når det gjelder å få barn så kommer det jo an på hvor stor inntekt samboer/mann/kjæresten din har for om det vil være særlig smart tenker jeg... Men kommentaren til #3 synes jeg ikke var særlig hyggelig. Vi har et barn fra før av, å jeg har jobbet deltid for å være hjemme med barnet, derfor jeg har så lite i grunnlag. Samboeren min tjener bra, så det er ikke noe problemer sånn sett egentlig. Jeg ringte nav nå, å sånn jeg forstod det, så kunne jeg jobbe så mye ville i den perioden jeg uansett har jobbet for mye til å få noe utbetalt, uten at det ville gå ut over neste meldeperiode hvor jeg kanskje ikke jobber noe. Rotete forklart, men var slik jeg forstod det Anonymous poster hash: e0f38...fb0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå