Gå til innhold

Levende lys innen barns rekkevidde - ber dere folk blåse ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg mener - er det sosialt akseptert?

Opplever ofte at folk har levende lys på bord sammen med godteri og chips. Har en hente på fem med veldig kangt hår, og hun kan lett glemme seg bort hvis hun skal bøye seg for å rekke noe. Jeg får meg liksom ikke til å si til andre at jeg foretrekker om de blåser ut lys. Og sitter isteden som en hauk og vokter. Datteren min har et par ganger blitt reddet av det..

Selv tenker jeg at det er helt unødvendig å sette lys innen barns rekkevidde, det er like koselig om de er på hyller eller på lysholdere på veggen.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 22444...1b5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her tenker vi lys så fort snledningen byr seg :)jeg bare elsker levende lys ❤️

Skrevet

selvsagt ikke, levende lys er koselig.

Skrevet

Når hun er 5 år er hun stor nok til at det bør kunne stå lys på bordet. Men du må selvsagt passe på... Dersom det er masse smelta spredt rundt på hele bordet mellom godteskåler er jeg og litt skeptisk til -de kan jo kanskje samles i et lite felt slik at ingen( hverken voksne eller barn) må Lene seg over lysene ....

Anonymous poster hash: 8ef52...d9d

Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: a0497...3d8

Skrevet

Fxxxx autokorr. Smelta= små lyd

Skrevet

Fxxxx autokorr. Smelta= små lyd

Jeg gir opp - små lys

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Minste er et år, så nå er det ikke lys på bordet. Men når de er så store bør det være uproblematisk

Skrevet

min minste er 4 år og har masse langt hår… her tennes lys til frokost og middag, gjerne ellers også. Jeg passer på, men ja… tenner lys altså..

Har nok gjort det litt over ett år nå… Men jeg tenner ikke lys innen rekkevidde når barna er små ca 1-2.5 år. Alt etter modenhet vil jeg si..

Anonymous poster hash: d72fc...205
Skrevet

Nei. Folk lærer da barna sine om lys, ild, avstand.......... Lurer på om ungene til noen her inne blir surret inn i organisk bomull før de går ut om morgenen. Plast er ut og verden er dødsfarlig... Levende lys, plaskebasseng, trampoliner, dyr....

Anonymous poster hash: fe6eb...d76

Gjest Antarctica
Skrevet

Skyv godteskåla ut på kanten, lyset godt innpå og sett strikk i håret hennes. Du kan faktisk ikke blande deg i andres bordpynt fordi du har en femåring (som sikkert har fått med seg at flammer er varme.)

Skrevet

Vi har selv lys på bordet. Våre er 22 måneder og fire år. Godteri skåler blir satt på kanten og lysa midt på.

Ser absolutt ingen grunn til å ikke ha det. De veit det gjør vondt og lener seg aldri over lys enten vi er hjemme eller på besøk.

Anonymous poster hash: 577aa...b73

Skrevet

Nei. Her har ungene lært fra de var bittesmå at de skal ja respekt for levrnde lys.

Skrevet

Små barn ja.

Vil vel si at om datteren din på fem ennå ikke har forstått å passe seg for lys må hun ha en usedvanlig slakk læringskurve.

Kan virke som du kanskje har sydd litt puter under armene hennes.

Anonymous poster hash: 03fa4...e55

Skrevet

Sett opp håret hennes...

Anonymous poster hash: dbabe...5c8

Skrevet

Jeg kan godt flytte lys hvis de står i veien. men hadde jents mi hatt langt hår hadde jeg nok satt det i strikk først.

Skrevet

Hender jeg sier ifra og flytter lyset til et mindre utsatt sted. Ikke spesielt fan av levende lys uansett så tenner det omtrent aldri hjemme .

Anonymous poster hash: bf5ca...b21

Skrevet

Hadde du hatt en unge på mellom 1 og 1,5 år som stadig prøvde å få tak i lyset hadde det vært helt greit å be vertskapet skyve lyset lenger inn på bordet eller flytte det litt.

Men en 5-åring?

En 5-åring klarer å holde seg unna lyset altså, har en jente på 5 år selv og har lys på bordet uten problemer.

Du får sette opp håret hennes da, og kanskje bytte plass på lyset og godteskåla så hun slipper lene seg over lyset for å nå snopet...

Hadde aldri bedt noen slukke lyset pga 5-åringen min altså, da hadde jeg heller passet på ungen om hun var veldig vimsete.

Anonymous poster hash: bd83d...4a7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...