Gå til innhold

Tannhelsesektretær/tannlegesekretær

Anbefalte innlegg

Gjest MaJo0812
Skrevet

Noen som vet hvilket kurs/utdannelse man kan ta? Og hva er forskjellen på disse to yrkene?

Har generell studiekompetanse etter fullført allmenn videregående. Ønsker ikke å gå videregående om igjen, men man må da kunne gå et studie som voksenopplæring eller lignende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er grunnen til de to titlene bare at det nå heter tannhelsesekretær mot tannlegesekretær før.

Hvis du ikke vil gå vgs. må du gå disse privatskolene som tilbyr dette kurset, som da koster penger.

Har hørt av flere tannleger som ikke syns det er nok opplæring. Så jeg ville forhørt meg om mulighetene for jobb etter endt kurs.

Tror det bare er snakk om 6 mnd. skole og en helg på tannlegekontor.

Men det kan sikkert variere fra kurssted til kurssted.

Det er også mange tannleger som tar inn og lærer opp selv. Da er sikkert et slikt kurs nyttig.

Google litt om det. ☺

Anonymous poster hash: 26cb3...e55

Skrevet

Jeg tok vgs som voksenopplæring på kveldstid over ca 2 år. Gikk opp som privatist og betalte det selv. Det er samme utdanning som på vgs så om det er utelukket for deg vet jeg ikke. Jeg fikk mer eller mindre vanlig utdanning og pensum som vgs. Det var 2 kvelder i uka med 2 korte år. Vi var en liten gjeng på 10 - 12 stk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...