Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Da vi reiste på ferie tok vi fly i fire timer. Vi satt 3-4 rader unna en baby på tre-fire månder, Foreldrene hadde med en elekstrisk leke med lys og lyd, når man trykker på knapper så kommer det en regle eller sang, sikkert for å roe ned babyen.. Babyen var rolig, men foredrene syntes tydligvis at denne leken var fantastisk og trykket og trykket på de forskjellige knappene så det jallet i vår del av flyet. Jeg er veldig sensitiv på sånne type lyder så jeg turte rett å slett ikke å si ifra siden jeg satt "så" langt unna og var veldig usikker på om det var bare jeg som reagerte.. Heldigvis (for meg) var det en som sa ifra at dette ikke var greit, noe som førte til at foreldrene ble sure for de måtte jo roe den rolige babyen måtte vi andre forstå.. Jeg flyr ikke så ofte, men opplever at foreldre har med bråkete leker til barna på annenhver flytur. ( flyr til typiske sydenland i ferietider så har vel kanskje bare meg selv å takke) Jeg lurer på om dette er så vanlig? Å ikke ta hensyn til noen ? Jeg har ikke opplevd dette på tog, der tar stort sett alle hensyn.. Anonymous poster hash: 0c9cb...2ca
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #2 Skrevet 6. juli 2014 Dessverre er enkelte slik at når de får barn så tror de at de og barna er verdens navle.. Utrolig irriterende. Anonymous poster hash: b0945...726
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Enig med deg, utrolig irriterende og ufattelig hensynsløst ovenfor de andre reisende! Anonymous poster hash: a08d5...bba
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Det er mindre lyd fra de babylekene enn fra personer som sitter med iphones eller andre elektriske saker med max lyd og hører musikk eller ser på film. De må virkelig ha dårlig hørsel, når personer som sitter foran og bak får med seg alt som foregår. Med det sagt, irriterer trassige barn som sparker i setet, hvor foreldrene ikke sier noen ting, mer en lyd fra en babyleke i ny og ne. Anonymous poster hash: efbb9...e4e
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Har ingen hørt om ørepropper?Jo, men det finnes en mellomting gjør det ikke? Anonymous poster hash: a08d5...bba
catchbaby Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Hvis alternativet er en urolig baby er jeg neimen ikke sikker på om jeg hadde klaga. Jeg blir i hvertfall svett i øra når hylekoret starter her, og jaggu glad jeg har triks til å få roa han ned
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Synes man må regne med litt støy på et fly. Spesielt dersom det derier seg om charter.Plages man er det bare å finne frem litt musikk og koble av Anonymous poster hash: 85385...965
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #9 Skrevet 6. juli 2014 Velg barnefrie reiser. DEILIG. Anonymous poster hash: 2e76a...977
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #10 Skrevet 6. juli 2014 Velg barnefrie reiser. DEILIG. Anonymous poster hash: 2e76a...977 Kan være det sniker med seg noen andre unger på flyet da Anonymous poster hash: a08d5...bba
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Det finnes massevis av underholdende babyleker som ikke lager lyder! Blir kjempeirritert selv og synes det er fullstendig respektløs (man blir "gal" av å høre de stygge melodiene om og om igjen:(). Tar aldri med slike leker på reise og er veldig opptatt av å ta hensyn til andre.. Støtter deg! Anonymous poster hash: 30016...d99
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Ville aldri tatt med de mest bråkete lekene på fly selv. Sånne melodier som går på nytt og på nytt og på nytt er jo til å bli sprø av! Anonymous poster hash: e6761...bf6
☆☆☆ Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Babyen vår kan bråke uansett humør, ho er faktisk av og til på sitt mest intense når ho er glad. Ho har ei lyd/lys-leike som i periodar kan nærmast paralysere ho. Det hender eg heller vil høre på den enn gledeshyl/grining/roping. Ser ikkje vekk frå at du ville meint det samme nokre seterader unna. Men eg ville neppe teke ho med på eit fly, med mindre eg faktisk måtte.
skjotta Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 Har ingen hørt om ørepropper?Jo, men det finnes en mellomting gjør det ikke? Anonymous poster hash: a08d5...bba vel, jeg tar selv ansvar for eget velvære. Vil jeg ha det stille i et relativt lite rom som er stappfullt av folk tar jeg med meg ørepropper og slipper dermed å irritere meg.
Siamese Hellhound Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Synes de kunne tatt mer hensyn. Det finnes sikkert andre måter å holde babyen i ånde på enn den mest bråkete leken de kunne finne hjemme.
catchbaby Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 Jeg synes vi er for klagete og sutrete. Sier meg enig skjotta. Jeg tar ansvar for eget velvære. Ogsåhåper jeg folk skjønner når jeg tar med meg babyen på tur at jeg gjør det beste jeg kan og prøver å være minst mulig til bry for andre. Om det så gjelder lekelyder eller hyl og skrik. Vil man ha det stille og fredlig rundt seg tror jeg man bør velge annen type ferie, hvert fall holde seg unna charterrutene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå