Gå til innhold

Spørsmål ang graviditetstest

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha vært uggen og dårlig en periode fant jeg på fredag ut at jeg skulle sjekke om jeg kunne være gravid med en graviditetstest. Denne viste negativ på fredag, og jeg sjekket flere ganger ila 20min for å være helt sikker, og jeg sjekket til og med senere på dagen bare for å være enda mer sikker. Så reiste jeg bort på fredag å glemte å hive testen i søpla, og da sjekket jeg jo selvfølgelig enda en gang før jeg kastet den i dag, og da er det et svakt pluss på testen. Som dere sikkert allerede forstår av all sjekkingen og forsikringen av den testen så er jeg ikke klar for å bli gravid, da jeg helst vil være litt mer etablert enn jeg er nå før jeg får barn. 

Hva tror dere den plussen tilsier når den er kommet frem så sent? Det virker jo litt ulogisk for meg at den ikke kom frem ila de 10 første minuttene hvis jeg skulle være gravid, men hva tror dere? Jeg har ikke noe mens å gå ut fra siden jeg går på minipiller som har gjort at jeg ikke har hatt mens de siste fire årene.. Og ja, jeg skal ta en ny test på morgenen på tirsdag, etter at jeg får handlet en ny en i morgen. Bare for å være helt sikker på nytt :-)

Anonymous poster hash: 580de...088

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt normalt at den blir positiv etter så lang tid. Testen er ubrukelig.

Du kjøper en ny og tar testen inna for de minuttene som gjelder.

Anonymous poster hash: 201a2...2f8

Skrevet

Ah det høres flott ut. For meg er graviditetstester noe jeg ikke er kjent med, og når frykten ligger i halsen for å være gravid er det supert å kan spørre andre som veit litt om de annet enn at den kan vise pluss eller minus etter 10 minutter. Ja jeg er overhysterisk, men da jeg vil være klar den dagen jeg blir gravid, og jeg ikke vil ta en abort så føler jeg at jeg må være sikker :-) Men det blir en ny en, det skader jo tross alt ingen  :rolleyes:

Skrevet

Jeg har mange ganger sjekket testene timer/dager etter at jeg har kastet dem, (bare for å torturere meg selv enda mer  :rolleyes: ) og aldri opplevd at en negativ test har blitt positiv.

Anonymous poster hash: 02c66...f78
Skrevet

Det har skjedd meg flere ganger at en test har blitt positiv etter tidsfristn, men da har det alltid vært en grå skyggestrek. 

Uansett skal ikke en test tolkes som positiv når den ikke ble det innen tidsfristen. Men hadde jeg vært deg hadde jeg kjøpt en Clearblue digital test som viser "gravid" eller "ikke gravid". De har jeg veldig god erfaring med og klarere svar enn det får du ikke :)

Anonymous poster hash: 92a61...5eb
Skrevet

Min var først negativ på morgenen- en del timer senere tittet jeg igjen og da var den jammen positiv- frøkna er nå 8 år :)

Anonymous poster hash: ecdd8...ce3
Gjest Sekretøsa
Skrevet

Min var først negativ på morgenen- en del timer senere tittet jeg igjen og da var den jammen positiv- frøkna er nå 8 år :)Anonymous poster hash: ecdd8...ce3

Og min er 7....

Midt i testeperioden glemte jeg en test i en pose. Etter tre uker var den fortsatt ikke positiv

Skrevet

Aldri fått positiv test selv etter lang tid uten at det har vært noe.

Anonymous poster hash: e8f31...b9e

Skrevet

Har fått falsk positiv etter tiden flere ganger med CB+.

Etter at jeg gikk over til billigstrimler så opplevde jeg aldrig det.

Har testet MASSE oppgjennom årene. Både som prøver og da jeg var redd for å bli gravid.

Ta en ny test eller evt ta hcg blodprøve hos legen.

Skrevet

Tror det der er helt forskjellig. Selv ble min positiv etter lang overgått tid, men jeg var gravid selv om!

Den eneste måten å finne ut av det på er å ta en ny test om noen dager :-)

Anonymous poster hash: 83035...374

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...