Gå til innhold

Katten vår har blitt borte :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har opplevd at katten har vært borte en stund, men kommet tilbake?

Hsn har vært borte i snart to døgn, og det er ikke likt han.

Anonymous poster hash: fa077...2d9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er den kastrert? 

Kastrerte katter går sjeldent langt unna, er de ukastrerte er det mye løpetid på gang nå, og da kan de fort traske langt avgårde. 

Anonymous poster hash: c1732...27a
Skrevet

Katten min var borte i 2 mndr, for plutselig å dukke opp på døren igjen som om ingenting var hendt.

Anonymous poster hash: 353e7...8e9
Skrevet

Hukatten min var borte i over en uke engang, men da hadde hun blitt bitt og fått feber.

Ellers var hun stadig borte både to og tre dager. Nå nyter hun alderdommen i sofaen ;)

Gamlekatten som var hannkatt kunne være borte leeeeeenge av gangen.

Anonymous poster hash: 0f21b...2d7
Skrevet

Ja, han er kastrert.

Han hadde også et sår på ryggen før han ble borte. Ikke kjempestort, men nok tilat vi hadde tenkt til å få han vurdert av dyrlege.

Desverre så slapp 4-åringen ut katten, selv om han visste at katten skulle være inne.

Kan det være at han har gjemt seg pga såret?

Skrevet

Katten vår var borte forrige uke. Vi fant den i naboens garasje. Verdt å sjekke?

Skrevet

Ja, han er kastrert.

Han hadde også et sår på ryggen før han ble borte. Ikke kjempestort, men nok tilat vi hadde tenkt til å få han vurdert av dyrlege.

Desverre så slapp 4-åringen ut katten, selv om han visste at katten skulle være inne.

Kan det være at han har gjemt seg pga såret?

Ja, det er mulig. 

Det gikk infeksjon i såret til vår katt. Hun fikk høy feber i følge veterinær, og gjemte seg dermed for å bli frisk. Når hun følte seg bedre kom hun hjem igjen.

Føler katter seg pjusk så er det vanlig at de gjemmer seg. Men de er også dyr som lett kommer seg, så ikke bli skremt av at jeg sier det. Ta en titt på steder dere har sett han før, sett ut mat og vann, og ta tiden til hjelp. Som sagt, min var borte i over en uke.

Skrevet

Katten vår var borte forrige uke. Vi fant den i naboens garasje. Verdt å sjekke?

Haha, ja, det skulle jeg også ha nevnt! Nabokatten hos oss var borte i et par uker. Gjett om vi ble flaue, lettet og forferdet da vi fant han (I god behold. Merkelig nok temmelig tjukk også) i vår garasje. Må nok være mus eller noe der, tror jeg ;)

Skrevet

Heng opp A4 Ark med bilde og liten tekst. Gå deg noen turer og rop den han. Men han kommer garantert tilbake.. veldig få katter som ikke kommer tilbake. Så trur du kan ro ned.. pluss det er sommer. Hadde dette vært på vinteren så er det noe annet, men det er varmt. Kanskje han har funnet et kald sted og ligge.. Noe som katter syns er nydelig. pluss våkner om natta.. spiser noen mus og sover litt igjen ;D

Anonymous poster hash: 5ee4a...bd2
Skrevet

Har sjekket hos nærmeste nabo, men der var han ikke. Vi bor på landet, så er et stykke mellom naboene. Tenker på om han kanskje har blitt tatt av et dyr eller påkjørt. Men, håper han dukker opp snart. Har ropt og sett etter han flere ganger.

Skrevet

Nå kom han tilbake! :) Så nå ble det jubel i heimen! Han var kjempesulten. Har spist og spist, så vet ikke hva han har drevet med. Men, blir nok et besøk hos dyrlegen i mårra for å få sett på såret.

Skrevet (endret)

Er den kastrert? 

Kastrerte katter går sjeldent langt unna, er de ukastrerte er det mye løpetid på gang nå, og da kan de fort traske langt avgårde. 

Anonymous poster hash: c1732...27a

Det er bare tull. En godt ivaretatt myte, som overhode ikke har rot i virkeligheten. Det er like vanlig at både kastrerte og ikke kastrerte hannkatter blir borte, samme med hukatter. Min kastrerte hankatt på ett år har vært borte siden 6 mai. Har prata med så mange som har katter som også har vært borte lenge, men plutselig kommet tilbake. Alle kastrerte. Har ingen tro på at min kommer hjem. Hukatta mi var borte fra onsdag morgen til i går kveld. Det er bare sånn det er, hender de er ute på langtur, eller holder seg på svale steder når det er veldig varmt.

Håper han dukker opp igjen. Men to døgn er egentlig ikke veldig mye, selv om den aldri har vært borte før.

Endret av Frøken Ubesluttsom
Skrevet

Nå kom han tilbake! :) Så nå ble det jubel i heimen! Han var kjempesulten. Har spist og spist, så vet ikke hva han har drevet med. Men, blir nok et besøk hos dyrlegen i mårra for å få sett på såret.

Hurra! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...