Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #1 Skrevet 6. juli 2014 Jeg er veldig begeistret for fingermat eller liknende på kveldene, enten alene, sammen med samboer eller hvis vi plutselig får besøk. Men det må gå fort, være enkelt og inneholde ting jeg ofte har i kjøleskapet. Skal vi lage en tråd ala den grillmat-tilbehør-tråden? Her er mine favoritter for tida: Skivet taffelost på bakepapir i ovnen, 200 grader i ca 10-12 min. Sprøtt og godt:) Oliven og manchego-ost. Fetaost(naturell, sånn fra pappeske) og vannmelon. Anonymous poster hash: 7226b...bfc
Gjest Angelstath Skrevet 6. juli 2014 #3 Skrevet 6. juli 2014 Har fått dilla på pastasalat! Tar 10-15 min. Koker og skyller pastaskruer eller penne rør (kaldt). Kapper alt av grønt i kjøleskapet; paprika, tomat, løk, mais, oste terninger, avokado, agurk etc. Ordner dette mens pastaen ordner seg selv. Blander alt på et stort fat, alle får en gaffel hver - tapas stil Også godt med serano i strimler, skinke terninger, stekt kylling, tunfisk på boks etc. På denne måten får jeg jevnlig tømt kjøleskapet!
Gjest Angelstath Skrevet 6. juli 2014 #4 Skrevet 6. juli 2014 Har fått dilla på pastasalat! Tar 10-15 min. Koker og skyller pastaskruer eller penne rør (kaldt). Kapper alt av grønt i kjøleskapet; paprika, tomat, løk, mais, oste terninger, avokado, agurk etc. Ordner dette mens pastaen ordner seg selv. Blander alt på et stort fat, alle får en gaffel hver - tapas stil Også godt med serano i strimler, skinke terninger, stekt kylling, tunfisk på boks etc. På denne måten får jeg jevnlig tømt kjøleskapet!
Fullrulle86 Skrevet 6. juli 2014 #5 Skrevet 6. juli 2014 Asparges med spekeskinke toppet med olivenolje og parmesan! Stekes i ovnen til aspargesen er mør
TøffiTrynet☠ Skrevet 6. juli 2014 #6 Skrevet 6. juli 2014 Omelett med potet i skiver, løk,paprika, chorizo og ost. Godt bød og smør til. Salat med vannmelon, rødløk og kalamataoliven. Den gode gamle klassikeren spekemat og eggerøre med flatbrød! 👍😊 Welsh rarebit (Google it!) 😊
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Herlig flere? Anonymous poster hash: 7226b...bfc
MammantilNurket Skrevet 6. juli 2014 #8 Skrevet 6. juli 2014 Så mye godt her Her er et fresh og superenkel variant i sommervarmen. Har lært det av en pakistansk venninne: Kutt opp vannmelon i terninger og legg på fat. Strø over havsalt eller maldonsalt. Spises med en gang. Nammenam
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå