Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 I går snakka jeg med samboeren min om forholdet. Han sa da at grunnen til at vi har slitet med sex, er fordi han er aseksuell Han sier at han egentlig aldri har hatt spesiell glede av sex, og at han ikke lenger orker å ha sex med meg. Jeg ble ganske sjokkert siden jeg ikke hadde anelse om dette. Vi har ikke hatt sex så ofte, men men. Jeg trodde han likte sex! Nå skal jeg liksom forholde meg til et liv uten sex? Eller kan jeg spørre samboer om jeg kan finne en venn? Er skikkelig nedfor nå Jeg vet ikke engang om jeg vil fortsette med samboer, føler han har lurt meg. Men så har vi barn sammen da.. Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde ikke fortsatt med samboeren. Han løy for deg da dere ble sammen ved å gi uttrykk for at han hadde normal sexlyst. Hva mer lyver han om? Dere inngikk jo forhold på falske premisser: han lurte deg inn i forholdet ved å fremstille seg selv for noe han ikke er. For du hadde sikkert ikke giddet å bli sammen med ham hvis det innebar liv uten sex? Så jeg hadde gått jeg altså... Her har jeg forresten en situasjon som ligner din: samboer vil ikke ha sex, men han er dessverre ikke aseksuell, det er meg han ikke tenner på lenger. Anonymous poster hash: c0c38...59f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 I går snakka jeg med samboeren min om forholdet. Han sa da at grunnen til at vi har slitet med sex, er fordi han er aseksuell Han sier at han egentlig aldri har hatt spesiell glede av sex, og at han ikke lenger orker å ha sex med meg. Jeg ble ganske sjokkert siden jeg ikke hadde anelse om dette. Vi har ikke hatt sex så ofte, men men. Jeg trodde han likte sex!Nå skal jeg liksom forholde meg til et liv uten sex? Eller kan jeg spørre samboer om jeg kan finne en venn? Er skikkelig nedfor nå :(Jeg vet ikke engang om jeg vil fortsette med samboer, føler han har lurt meg. Men så har vi barn sammen da.. Anonymous poster hash: ad0c5...77a Jeg syntes det hørtes ut som en tynn unnskyldning fra gubben sin side! Anonymous poster hash: cc702...d8c
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Ser ikke problemet i at du finner deg en elsker om dere er enige om at dere kan gjøre det på den måten.Men i utgangspunktet tror jeg vel ikke forholdet vil vare særlig lenge på den måten.Ville nok heller tenkt meg godt om. Om du holder ut med sex en sjelden gang i blant, og synes det er greit, og dere ellers har det fint sammen så kan dere jo fortsette å leve sammen.Om du behøver med sex i et forhold er det vel greit å komme seg vekk.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Jeg hadde ikke fortsatt med samboeren. Han løy for deg da dere ble sammen ved å gi uttrykk for at han hadde normal sexlyst. Hva mer lyver han om? Dere inngikk jo forhold på falske premisser: han lurte deg inn i forholdet ved å fremstille seg selv for noe han ikke er. For du hadde sikkert ikke giddet å bli sammen med ham hvis det innebar liv uten sex? Så jeg hadde gått jeg altså... Her har jeg forresten en situasjon som ligner din: samboer vil ikke ha sex, men han er dessverre ikke aseksuell, det er meg han ikke tenner på lenger. Anonymous poster hash: c0c38...59f Deg han ikke tenner på? Hvorfor ikke? Huff, det høres ikke bra ut Nei, jeg hadde ikke frivillig gått inn i et forhold med en mann uten sexlyst. Sex er viktig for meg! Men kan jeg utsette barna for brudd "bare" fordi jeg ikke får sex. Virker litt simpelt det også. Samboeren min er veldig snill, god far og tar ansvar hjemme. Derfor lurer jeg på om det kanskje er best for alle om jeg finner meg en god venn? Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Ser ikke problemet i at du finner deg en elsker om dere er enige om at dere kan gjøre det på den måten. Men i utgangspunktet tror jeg vel ikke forholdet vil vare særlig lenge på den måten. Ville nok heller tenkt meg godt om. Om du holder ut med sex en sjelden gang i blant, og synes det er greit, og dere ellers har det fint sammen så kan dere jo fortsette å leve sammen. Om du behøver med sex i et forhold er det vel greit å komme seg vekk. Men han har sagt at han er helt ferdig med å ha sex. Jeg kunne ha levd med sex sjeldent, men aldri? I dag er samboer ute på fest, og jeg sitter hjemme og bare tenker Det føles som om han har gjort det slutt med meg, men han har jo ikke det. HI Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 I går snakka jeg med samboeren min om forholdet. Han sa da at grunnen til at vi har slitet med sex, er fordi han er aseksuell Han sier at han egentlig aldri har hatt spesiell glede av sex, og at han ikke lenger orker å ha sex med meg. Jeg ble ganske sjokkert siden jeg ikke hadde anelse om dette. Vi har ikke hatt sex så ofte, men men. Jeg trodde han likte sex!Nå skal jeg liksom forholde meg til et liv uten sex? Eller kan jeg spørre samboer om jeg kan finne en venn? Er skikkelig nedfor nå :(Jeg vet ikke engang om jeg vil fortsette med samboer, føler han har lurt meg. Men så har vi barn sammen da.. Anonymous poster hash: ad0c5...77a Jeg syntes det hørtes ut som en tynn unnskyldning fra gubben sin side! Anonymous poster hash: cc702...d8c Hva mener du med tynn unnskyldning? Anonymous poster hash: ad0c5...77a
mamma_til_verdens_beste Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Ser ikke problemet i at du finner deg en elsker om dere er enige om at dere kan gjøre det på den måten. Men i utgangspunktet tror jeg vel ikke forholdet vil vare særlig lenge på den måten. Ville nok heller tenkt meg godt om. Om du holder ut med sex en sjelden gang i blant, og synes det er greit, og dere ellers har det fint sammen så kan dere jo fortsette å leve sammen. Om du behøver med sex i et forhold er det vel greit å komme seg vekk. Men han har sagt at han er helt ferdig med å ha sex. Jeg kunne ha levd med sex sjeldent, men aldri? I dag er samboer ute på fest, og jeg sitter hjemme og bare tenker Det føles som om han har gjort det slutt med meg, men han har jo ikke det. HI Anonymous poster hash: ad0c5...77a Uff.... Da misforstod jeg Da hadde jeg virkelig ikke følt meg spesielt tiltrekkende rett og slett, uansett hvilken unnskyldning han hadde å komme med. Jeg tror dere bare må prate om det. Og i mine øyne høres det bedre ut å gå ut av forholdet enn å ha en elsker. Da blir det jo bare for sexen sin skyld, og ikke noe følelser i bildet går jeg ut i fra. Synes du det er greit nok da?
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Jeg mener at det er et fåtall av menn som er aseksuell! Sier ikke at problemet ligger hos deg, men dere! Dere må finne en måte å finne piffen igjen, prøve nye ting! Alle som har vært i et langvarig forhold vet at sexlivet kan danne av! Tror du at gubben din hadde latt være å ha sex med en fjong frøken hvis han fikk sjansen? (Som singel selvfølgelig, sier ikke at han er utro) Anonymous poster hash: cc702...d8c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Jeg mener at det er et fåtall av menn som er aseksuell! Sier ikke at problemet ligger hos deg, men dere! Dere må finne en måte å finne piffen igjen, prøve nye ting! Alle som har vært i et langvarig forhold vet at sexlivet kan danne av! Tror du at gubben din hadde latt være å ha sex med en fjong frøken hvis han fikk sjansen? (Som singel selvfølgelig, sier ikke at han er utro)Anonymous poster hash: cc702...d8c Danne er da dabbe ;-) Anonymous poster hash: cc702...d8c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 Oooh vanskelig... Det kommer jo helt an på forholdet deres, hva vil han syns om at du finner en elsker? Kan du ha en elsker som er bare det, eller vil det bety begynnelsen på slutten uansett? Personlig kunne jeg ikke levd i et sexløst forhold, been there done that, never doing it again.. For meg er intimiteten en del av limet, jeg mister 'forelskelsen' uten. Anonymous poster hash: fb468...502
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Klem til deg. Snakk mer med habn i morgen. Få deg litt søvn.. prøv å få litt tid for deg selv i uken som kommer slik at du kan tenke over det hele og hva du vil fremover. Jeg mener... resten av livet uten sex? Er det noe du er villig til å være med på? - og en elsker? Klarer du å balansere følelsene for samboer og en elsker dj liksom KUN skal ha sex med? Blir ikke det rart... huff. Ønsker deg lykke til. Ilke noe galt med deg vertfall <3 ikke glem d. Anonymous poster hash: cfd7a...3af
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Jeg mener at det er et fåtall av menn som er aseksuell! Sier ikke at problemet ligger hos deg, men dere! Dere må finne en måte å finne piffen igjen, prøve nye ting! Alle som har vært i et langvarig forhold vet at sexlivet kan danne av! Tror du at gubben din hadde latt være å ha sex med en fjong frøken hvis han fikk sjansen? (Som singel selvfølgelig, sier ikke at han er utro) Anonymous poster hash: cc702...d8c Huff, nei jeg vet ikke. Blir jo litt paranoid av alt dette her Tanken har streifet meg at han er homofil, synes jeg ikke er pen eller at han bare er lei meg. Men så har vi alltid hatt lite sex, til og med da vi var nyforelsket. Nå lurer jeg på om han i det hele tatt var nyforelska. Jeg vet jeg må snakke mer med ham, men vet ikke helt hva jeg skal si. Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Takk for alle støttende svar! Jeg tenker litt på alt i kveld. En elsker hadde jo vært perfekt, men jeg hadde nok ikke klart det. Ha en hjemme og en som jeg har sex med. Det høres skummelt ut. Men det høres også skummelt ut å flytte fra samboer. Og hvordan skal jeg klare et helt liv uten mer sex? HI Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #15 Skrevet 5. juli 2014 Jeg mener at det er et fåtall av menn som er aseksuell! Sier ikke at problemet ligger hos deg, men dere! Dere må finne en måte å finne piffen igjen, prøve nye ting! Alle som har vært i et langvarig forhold vet at sexlivet kan danne av! Tror du at gubben din hadde latt være å ha sex med en fjong frøken hvis han fikk sjansen? (Som singel selvfølgelig, sier ikke at han er utro)Anonymous poster hash: cc702...d8c Huff, nei jeg vet ikke. Blir jo litt paranoid av alt dette her Tanken har streifet meg at han er homofil, synes jeg ikke er pen eller at han bare er lei meg. Men så har vi alltid hatt lite sex, til og med da vi var nyforelsket. Nå lurer jeg på om han i det hele tatt var nyforelska.Jeg vet jeg må snakke mer med ham, men vet ikke helt hva jeg skal si. Anonymous poster hash: ad0c5...77a Jeg forstår deg veldig godt altså, og du skal ikke føle at det er deg det er noe i veien med, problemet ligger tydelig hos han. Men som nevnt, det er kjempe viktig at dere snakker sammen, fortell han hvordan du føler det, om ikke face to face så skriv det ned på et brev til han! Si at det sliter på din selvtillit at han ikke vil ha sex, og spør han hvordan dere kan løse dette slik at dere begge er tilfredsstilt! Håper du finner ut av det! God klem! Anonymous poster hash: cc702...d8c
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #16 Skrevet 5. juli 2014 Jeg mener at det er et fåtall av menn som er aseksuell! Sier ikke at problemet ligger hos deg, men dere! Dere må finne en måte å finne piffen igjen, prøve nye ting! Alle som har vært i et langvarig forhold vet at sexlivet kan danne av! Tror du at gubben din hadde latt være å ha sex med en fjong frøken hvis han fikk sjansen? (Som singel selvfølgelig, sier ikke at han er utro)Anonymous poster hash: cc702...d8c Huff, nei jeg vet ikke. Blir jo litt paranoid av alt dette her Tanken har streifet meg at han er homofil, synes jeg ikke er pen eller at han bare er lei meg. Men så har vi alltid hatt lite sex, til og med da vi var nyforelsket. Nå lurer jeg på om han i det hele tatt var nyforelska.Jeg vet jeg må snakke mer med ham, men vet ikke helt hva jeg skal si. Anonymous poster hash: ad0c5...77a Jeg forstår deg veldig godt altså, og du skal ikke føle at det er deg det er noe i veien med, problemet ligger tydelig hos han. Men som nevnt, det er kjempe viktig at dere snakker sammen, fortell han hvordan du føler det, om ikke face to face så skriv det ned på et brev til han! Si at det sliter på din selvtillit at han ikke vil ha sex, og spør han hvordan dere kan løse dette slik at dere begge er tilfredsstilt!Håper du finner ut av det! God klem! Anonymous poster hash: cc702...d8c Takk for det! Brev var ikke dumt nei, kanskje jeg skal prøve meg på det Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #17 Skrevet 5. juli 2014 Spørsmålet du må stille ham er om han ønsker å "bli bedre". Altså, er han fornøyd med være aseksuell/leve resten av livet uten sex, eller vil han prøve å gjøre noe med problemet? Om han er fornøyd med å ha det slik resten av livet, tror jeg det bare er å gi opp forholdet først som sist. Hvis ikke må du enten leve hele livet uten sex, eller ha sex på si/utenfor forholdet. Det virker ikke som om noen av disse løsningene er noe for deg. Om han ønsker å gjøre noe med problemet (at han selv faktisk ser det som et problem) så må han komme seg til lege først og fremst, for å ta blodprøver og lignende. Kanskje har han lite testosteron? Kanskje bli henvist til sexolog? Om han i det minste er villig til å jobbe med problemet, så kan det kanskje løses? Tror dere må snakke om dette i morgen, så du får begynne å planlegge resten av livet ditt. Ønsker deg lykke til HI! Anonymous poster hash: 3ab1e...34f
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #18 Skrevet 5. juli 2014 Spørsmålet du må stille ham er om han ønsker å "bli bedre". Altså, er han fornøyd med være aseksuell/leve resten av livet uten sex, eller vil han prøve å gjøre noe med problemet? Om han er fornøyd med å ha det slik resten av livet, tror jeg det bare er å gi opp forholdet først som sist. Hvis ikke må du enten leve hele livet uten sex, eller ha sex på si/utenfor forholdet. Det virker ikke som om noen av disse løsningene er noe for deg. Om han ønsker å gjøre noe med problemet (at han selv faktisk ser det som et problem) så må han komme seg til lege først og fremst, for å ta blodprøver og lignende. Kanskje har han lite testosteron? Kanskje bli henvist til sexolog? Om han i det minste er villig til å jobbe med problemet, så kan det kanskje løses? Tror dere må snakke om dette i morgen, så du får begynne å planlegge resten av livet ditt. Ønsker deg lykke til HI! Anonymous poster hash: 3ab1e...34f Takk for gode råd! Jeg skal notere litt i kveld og så må jeg ta en ubehagelig prat med han i morgen. Jeg vil ikke, men jeg må nok gjøre det. HI Anonymous poster hash: ad0c5...77a
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 I går snakka jeg med samboeren min om forholdet. Han sa da at grunnen til at vi har slitet med sex, er fordi han er aseksuell Han sier at han egentlig aldri har hatt spesiell glede av sex, og at han ikke lenger orker å ha sex med meg. Jeg ble ganske sjokkert siden jeg ikke hadde anelse om dette. Vi har ikke hatt sex så ofte, men men. Jeg trodde han likte sex! Nå skal jeg liksom forholde meg til et liv uten sex? Eller kan jeg spørre samboer om jeg kan finne en venn? Er skikkelig nedfor nå Jeg vet ikke engang om jeg vil fortsette med samboer, føler han har lurt meg. Men så har vi barn sammen da.. Anonymous poster hash: ad0c5...77a Snakk med ham om hvordan dere skal løse dette. Dersom han aksepterer at du finner en elsker for dine fysiske behovs skyld, så kan du naturligvis gjøre det. Da trenger han nok en ekstra forsikring om at det er ham du elsker og vil bli hos. Anonymous poster hash: 726ed...c7e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå