Gå til innhold

høres det ut som denne mannen har en diagnose?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Humørsvigninger ( perioder med " normalt" stemingsleie på kanskje 3 mnd, for så å være irritabel, lett sint, ute etter å "ta" meg, kommenterer feil, negative tanker, snakker om døden i fylla, kan slå opp i fylla og endre seg edru). I de gode periodene er han oppmerksom på meg- sier fine ting osv.... i de dårlige periodene drikker han også mer ( fjerne hver dag). Hva kan dette være? Vil hjelpe han.

Anonymous poster hash: 3d7d4...e30

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjerne*

Skrevet

Alkoholisme og depresjon. 

Du verken kan eller skal hjelpe denne mannen, han trenger profesjonell hjelp fra noen som ikke er følelsesmessig knyttet til ham.

Anonymous poster hash: cc969...54b
Skrevet

Det kan være så mye, vanskelig å svare på når vi ikke har møtt han og opplevd han. Har du snakket med han? Han kan jo være deprimert, men det kan også være noe annet.

Skrevet

Periodedranker, deprimert, bipolar, bare litt sliten eller kanskje en utspekulert drittsekk?

Anonymous poster hash: 7a4a0...7c6

Skrevet

Ikke vet jeg. Men grusom å forholde seg til i de dårlige periodene..

Skrevet

Enten perioder med depresjon eller bipolar. Søk profesjonell hjelp! Tving han med til lege i en av hans dårlige perioder og forklar for fastlegen hvordan det er.

Hilsen ei som lever med en med bipolar type 2. Han er nå inne i sin 2 mnd som deprimert og det er dårlig stemning i heimen:( Men han drikker ikke og sier ikke stygge ting til meg. Han er også flink med barna. Klarer å ta seg sammen fremfor dem. Har stort sett gode perioder men fikk en nedtur nå som 2 mann kom. Vet det går over men er tøft står det står på!

Du/ dere kan ikke leve slik- søk hjelp og få et svar og behandling.

Lykke til:)

Anonymous poster hash: d7e68...041

Skrevet

De gode periodene høres helt normale ut, det er ingenting du nevner som tyder på bipolaritet.

Men han plages nok (etter mitt skjønn) med tilbakevendende unipolar depresjon, og drikker tydeligvis overdrevent når han er deprimert.Noen flere konklusjoner kan man ikke trekke ut fra innlegget ditt uten at du utdyper langt mer.

Vet du om det er noe spesielt som sammenfaller med disse periodene? Kan det være noe miljømessig å ta hensyn til her? Har han f.eks. som yngre mistet noen familiemedlemmer brått på omtrent disse tidspunkt hvor han blir slik og snakker mye om døden?

Anonymous poster hash: 06a2d...5a0
Skrevet

De gode periodene høres helt normale ut, det er ingenting du nevner som tyder på bipolaritet.

Men han plages nok (etter mitt skjønn) med tilbakevendende unipolar depresjon, og drikker tydeligvis overdrevent når han er deprimert.Noen flere konklusjoner kan man ikke trekke ut fra innlegget ditt uten at du utdyper langt mer.

Vet du om det er noe spesielt som sammenfaller med disse periodene? Kan det være noe miljømessig å ta hensyn til her? Har han f.eks. som yngre mistet noen familiemedlemmer brått på omtrent disse tidspunkt hvor han blir slik og snakker mye om døden?

Anonymous poster hash: 06a2d...5a0

om det er noe miljømessig vet jeg ikke. Jeg vil påstå jeg er ganske stabil- men noen ganger er jeg verdens beste og plutselig er alt jeg gjør og sier feil. Han irriterer seg spesielt over huslige ting som rot og når ting ikke er 100 % organisert. Han kan rote selv, men ifølge han er det kun min feil.. han klarer ikke å se at jeg gjør noe hele dagen og er den som tar meg mest av barnet vårt. Disse periodene kom etter vi fikk barn. Opplevde han litt ustabil i stemningsleie før det også (litt sær), men nå etrer vi fikk barn er det ekstremt. Han truer med å gjøre det slutt i disse periodene. Han er åpenbart slem og overser meg for "ingenting". Jeg vet ikke omjeg ee i stand til å leve med en slik person uten å bli skadet selv. Han nekter for at det er noe " jeg trenger ikke hjelp". Nå har han drukket daglig i en mnd snart... ca 10 øl ffred og lørd. 2-3 halvlitere daglig. Huff..

Skrevet

Han vokste forresten opp med en far som ved flere anledninger trua mora hans med p fjøre det slutt forran han...hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...