Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Gutten vår begynner i bhg i august og jeg har lyst å ha det meste klart så vi slipper å fyke rundt i butikker den første tiden for å kjøpe div utstyr. Vi har det meste, men lurer på hva det er lurt å h dobbelt av? (altså en her hjemme og en i bhg). Er jo deilig å slippe å drasse med absolutt alt frem og tilbake, men likevel kan vi ikke ha dobbelt av absolutt alt pga økonomi. Hva har dere dobbelt av? Anonymous poster hash: e1801...eae
Musemorbr / Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Se om du får arvet, eller kjøpt brukt. Greit med dobbelt av både dress, votter og regntøy. Dette gjelder spesielt når man har dårlig råd, for da slipper man plutselige og store utgifter hvis noe blir ødelagt, eller forsvinner i barnehagen.
Major HotLips Houlihan Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Skalldress, regntøy, støvler, vintersko, vinterdress har de i barnehagen slik at jeg ikke trenger å drasse det frem og tilbake, med mindre det er skittent da. Votter er det lurt å ha flere av og ullklær er også greit å ha ihvertfall to skift av i barnehagen.
Tessolinen Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Jeg driver og ordner med bhg utsyr selv og fikk anbefalt av en annen bhg mor å hvertfall ha to sett regntøy, også evt jakke hjemme og dress i bhg. Jeg tenkte jeg skulle kjøpe to sett med regntøy, en parkdress uten for eller avtagbart og en vinter dress. Når det kommer til skotøy kommer jeg i begynnelsen til å ha et par av hver sort, innsko,slagstøvler,joggesko,vintersko/støvler.
Miamimom Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Regntøy, parkdress, votter, luer, sko..det meste egentlig. Er kjekt med skift når noe er møkkete/ vått eller glemt.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Da barna mine gikk på småbarn hadde jeg lite reserveklær av yttertøy, og det gikk helt greit. De er ikke så mye ute der, og regntøy og kan egentlig brukes som reserve for hverandre de få gangene man trenger det. Eller du kan ha reserveklær i størrelsen større enn det barnet bruker nå, så kan det bli «hovedklær» senere når barnet vokser og du kan igjen kjøpte reserve i størrelsen større. Ellers så ville jeg ventet og sett an behovet. Om vinteren har vi hatt ett par vintersko og et par cherrox, det har holdt fint. Ett par joggesko, sandaler og støvler vår/sommer høst. Når barna ble større og var mer ute, fikk vi behov for litt flere skift, men det finner du ut av etter hvert. Anonymous poster hash: c1535...d42
☆☆☆ Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Har ikkke hatt dobbelt av anna enn vottar og luer i bhg. Har ekstra vinterdress, parkdress, støvlar og regndress heime, då vi ikkje tok med heim.
Istid Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Votter er veldig kjekt å ha flere par av. Ellers har jeg gjort som hun over sier, kjøpt en størrelse større i uteklær og støvler som har vært reserve hjemme. I helgene har jeg tatt med uteklærne hjem hvis jeg veit jeg har brukt for dem eller de trengs å vaskes. Det viktigste er at uteklærne blir tørre over natta på hverdagene, går det fint i bhg eller hjemme, trengs det ikke to sett.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 støvler,joggesko,sandaler,jakker,vinterdress,høstdress,luer, Det aller meste tror jeg. Anonymous poster hash: bee69...ae7
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har jobbet i mange barnehager og ser det at det somregel ikke trengs å ha to sett av regntøy og utenpådresser når barnet er så lite at det fremdels sover, da har det gjerne bare en uteperiode i steden for to, som de som ikke sover. Men kommer dere til å være mye ute på ettermiddager når det regner osv? Hvis ikke kan dere jo drasse med settene hjem bare i helga? To vogner er veldig kjekt å ha da, jeg tok med frem og tilbake hver helg, og det er litt stress og lett å¨glemme også Anonymous poster hash: b939c...104
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 votter og lue Anonymous poster hash: b939c...104
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 tynt ulltøy og ullsokker Anonymous poster hash: b939c...104
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Ikke kjøp for mye dobbelt opp før du ser hva du trenger! Jeg kjøpte inn billig regntøy og dress til førstemann som reserve, men det ble rett og slett aldri brukt. Om vinteren er det ikke så ofte man går ut med de små 1-2 åringene om ettermiddagen fordi det gjerne er dårlig vær, det er mørkt, og man har liten tid mellom middag og leggetid. De gangene med fin snø hvor vi ville bruke ettermiddagen ute tok jeg rett og slett bare dressen med, ikke noe problem i det hele tatt! Det samme gjelder helger, da tar jeg med hjem fra barnehagen de klærne vi trenger. Ang regntøy så har jeg stort sett hatt str som er blitt for liten som reserve hjemme i krisetilfeller, men også dette er sjelden blitt brukt. Nå om våren/sommeren er man mer ute med de små om ettermiddagen, men da trenger de gjerne bare en jakke, evt en tynn vårdress som jeg tar med hjem fra barnehagen hvis det er kaldt/vått ute. Ting som ullbody/-strømpebukse, luer, tynne ulllvotter osv er greit med mer enn ett par! Av slike ting har jeg hatt 1-2 par i barnehagen og 1 par hjemme. Tykke (og dyre) vintervotter med ull inni og vind-/vanntett ytterlag har jeg kun hatt et par av, og tatt med frem og tilbake. Av sko så leverer jeg alltid i vinterstøvlettene om morgenen på vinteren, så da går han i dem frem og tilbake til barnehagen, altså ingen vits i å ha dobbelt av disse heller! Anonymous poster hash: c421f...2f3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Har dobbelt av: Fleece(jakke og bukse) Ull,(mellomlag bukse og genser, el hel dress) Gummistøvler Regndress. Joggesko Også småklær som luer, votter o.l. Men da mer enn dobbelt De har hel parkdress i bhg og jakke og bukse til bruk hjemme. Har ikke hatt det før, men til eldstemann har jeg til kommende vinter kjøpt to vinterdresser. Eller dvs, den fra i fjor vil sikkert passe også denne vinteren, også kjøpte jeg en på salg i vår. Han skal begynne på utegruppe, så da tenker jeg det er greit å ha en dress ekstra i bhg. Har bukse og jakke til bruk hjemme. Anonymous poster hash: 8867d...01f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå