Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #1 Skrevet 5. juli 2014 Ønsker tips til hvordan jeg kan få de vekk... Trener ca.3ganger i uka. Anonymous poster hash: dea81...d76
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #2 Skrevet 5. juli 2014 Noen som har prøvd Fibramin? Anonymous poster hash: dea81...d76
Major HotLips Houlihan Skrevet 5. juli 2014 #3 Skrevet 5. juli 2014 Spis mindre enn du forbrenner, det er det eneste som funker. Finn deg en app som teller kalorier og planlegg måltidene dine. Flott at du trener, kanskje du kan sette inn et ekstra gir der?
Håpet ble virkelighet! Skrevet 5. juli 2014 #4 Skrevet 5. juli 2014 Jeg er i samme båt og vet hvor vanskelig det er å komme igang - å bli der! Har hørt at matvaner er kilo og trening er gram, så du må nok se på kostholdet også, kutte ut alle unødvendige kalorier og spise mye grønnsaker. Jeg skal komme igang...snart!
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Ikke HI, men jaha?? Trening er gram (så skuffende!) og matvaner er kilo (enda mer skuffende!)?? Hvor mange kcal bør en kvinne holde seg på om hun vil ned i vekt, da? (Og jeg vet at det må være feks gulrotkcal, ikke sjokoladekcal..) Anonymous poster hash: 013ee...cb3
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Er ikke en kcal en kcal? Hvis du spiser 10 kcal som kommer fra en sjokolade, eller 10 kcal fra en gulrot, så legger du jo ikke Mer på deg bare for at det var sjoko?! Eller har jeg mistet det helt her ?! Anonymous poster hash: 09cb7...216
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #7 Skrevet 5. juli 2014 Er ikke en kcal en kcal? Hvis du spiser 10 kcal som kommer fra en sjokolade, eller 10 kcal fra en gulrot, så legger du jo ikke Mer på deg bare for at det var sjoko?! Eller har jeg mistet det helt her ?! Anonymous poster hash: 09cb7...216 1 kcal er 1 kcal uansett sjoklade el salat ja. Hva gjelder trening og kosthold så heter det at 80% er hva du putter i munnen og 20% er trening. Altså er det mye viktigere å tenke på hva du spiser (eller ikke spiser😉) enn om du trener. Men best er selvsagt både og! Anonymous poster hash: 1d973...9c9
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #8 Skrevet 5. juli 2014 Du må ganske enkelt, som majoren sier over, forbrenne mer enn du spiser. Bruk denne nettsiden først for å finne ut nøyaktig hvor mye du forbrenner på én dag, uten trening/trim. http://www.slankenett.no/interaktivt/kaloriforbruk.php Ett kilo i vekt er det samme som 7000 kcal. Én kalori er én kalori, samme hva slags mat/drikke den kommer fra. Spiser du 3500 kcal "for lite" på en uke, vil du altså gå ned ca 0,5 kg i uka. Om du forbrenner f.eks 2100 kcal i døgnet, bør du altså legge deg på rundt 1600 kcal i snitt. Om du trener i tillegg vil du gå ned mer. For å holde orden på kaloriinntaket bør du laste ned en app som hjelper deg med dette. Da legger du inn kaloriinnholdet i alle matvarer som du spiser (om de ikke allerede ligger innlagt i appen, og veier maten du spiser. Appen regner da sammen kaloriinnholdet for deg, og du kan holde oversikt over inntaket utover dagen. Tungvint ja, men det funker! Det finnes mange ulike apper du kan bruke, selv bruker jeg en gratis amerikansk en som heter Spark People Lykke til! Hilsen ei som har tatt av 20 kg siden nyttår. Anonymous poster hash: 80ddc...081
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #9 Skrevet 5. juli 2014 Grunnen til at man sier mat er kilo og trening er gram er fordi det er mye lettere å la være spise 500 kalorier enn å trene bort 500 kalorier. La oss si du spiser 3000 kalorier hver dag, det er minst 1000 kalorier mer enn du trenger. Å trene bort så mange kalorier hver eneste dag ville tatt deg mange timer, hver dag. Men å spise 1000 kalorier mindre er ganske lett, det krever veldig lite av deg, annet enn å holde deg borte fra kjøkkenet. En kalori er en kalori uansett hvor du tar den fra, men at du skal bruke 2-3 timer på trening og mosjon hver eneste dag er lite sannsynlig, derfor er det lettere å spise mindre. For å jogge bort 1000 kalorier (jogge i 6 km/t) må du jogge i 2 timer. Anonymous poster hash: 75a68...35b
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #10 Skrevet 5. juli 2014 Jeg veier også 20 kilo for mye..... Skal begynne og slanke meg/trene snart..... Trur eg...... Anonymous poster hash: b0f16...1b4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #11 Skrevet 5. juli 2014 5-2dietten, legg de to dager med færre kalorier til dager du ikke trener. Husk å drikke mye vann, spise nok fiber og grønnsaker, og ta gjerne omega3 Anonymous poster hash: 1da71...3de
Håpet ble virkelighet! Skrevet 5. juli 2014 #12 Skrevet 5. juli 2014 Ikke HI, men jaha?? Trening er gram (så skuffende!) og matvaner er kilo (enda mer skuffende!)?? Hvor mange kcal bør en kvinne holde seg på om hun vil ned i vekt, da? (Og jeg vet at det må være feks gulrotkcal, ikke sjokoladekcal..) Anonymous poster hash: 013ee...cb3 Som sagt kan du spise hva du vil innen kalorigrensen for din høyde, vekt og målet du har for deg selv, men selvfølgelig mye lurere å spise mettende og næringsrik mat kontra sjokolade. Da jeg var i vektklubb.no sist ble det anbefalt at jeg skulle spise ca 1700 kalorier i døgnet fordelt på en viss prosent protein, karbohydrater, fett etc.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #13 Skrevet 5. juli 2014 Jeg har gått ned 4 kg på 3 uker.... Spiser: Frokost: 2 stekte egg, et par spiseskjeer lett cottage cheese og en håndfull cherrytomater Middag: Det de andre i familien spiser, men bytter ofte ut kjøttet med fisk og bruker selvsagt ikke saus... Lunsj av og til, og da er det ett eller to rug knekkebrød med cottage cheese og skinke Snacks - bær og frukt! Anonymous poster hash: 91ed8...f55
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #14 Skrevet 5. juli 2014 Takk for mange gode tips! Anonymous poster hash: dea81...d76
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå