Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Gir noen argumenter, deretter vil jeg gjerne høre deres meninger. Plass 1: Plassen vi bor i. Liten by, dyre boligpriser (nærmest umulig for meg å eie eller leie per dags dato). Ikke mange med samme kulturell bakgrunn som meg, hovedspråket er mitt andrespråk. Middels vanskelig å få jobb, dårlige studiemuligheter for meg. Har ikke familie eller venner i byen, har bodd der i mange år. Skolesystemet er fantastisk bra og barnehagen også. Plass 2: Oppvokst der. Halve familien bor der. Bygd hvor alle kjenner alle. Lite fritidsaktiviteter. Ingen tilbud (annet enn puben) på kveldstid for voksne. Trygg plass, mange snakker mitt språk og veldig gode studiemuligheter for meg. Middels dyrt å leie. Har kanskje mulighet til å komme inn i boligmarkedet rimelig fort. Mye drama og uvennskap. Det jeg tror er mitt livs store kjærlighet bor her og det gjør meg litt blind. Men han blir neppe værende her lenge... Han flytter nok også utenlands etterhvert, og om det blir oss finner vi nok en løsning. Plass 3: Utenlands. Har noen nære familiemedlemmer der. De fleste har samme kulturell bakgrunn som meg, og jeg ville hatt veldig gode muligheter for å få jobb. Billig å bo, leie og eie. Flere tilbud til barnet og meg selv på den kulturelle biten. En hel dags reise fra annen familie, og de vil neppe besøke meg ofte. Barnehage fungerer bra og jeg liker virkelig byen. Det vil jo bli en enorm omlegging, men det klarer vi nok. Så hva gjør jeg? Kan folket hjelpe meg å velge? Viser helt fri per dags dato. Har ikke skole eller jobb. Anonymous poster hash: 1b04f...da4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Glemte jo å nevne noe viktig til plass 3: Gode studiemuligheter!!! Anonymous poster hash: 1b04f...da4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 plass nummer 3 syns jeg Jeg må innrømme at plass nr 3 er aller mest fristende. Har min nærmeste slektning der som jeg nå savner omtrent daglig. Hun er som en søster for meg. Men studie og jobbmulighetene er også veldig fristende, og jeg vet at barnehagesystemet fungerer, sikkert skolen også. Anonymous poster hash: 1b04f...da4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #5 Skrevet 5. juli 2014 Er fremdeles usikker dere! Anonymous poster hash: 1b04f...da4
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2014 #6 Skrevet 5. juli 2014 Synes du skal stryke alternativ 2, det høres ikke ut som du liker stedet engang. Av alternativ 1 og 3 synes jeg også at alternativ 3 høres best ut/mest spennende. Stort skritt, selvsagt, og det er naturlig at det er skummelt, men følg hjertet Anonymous poster hash: 6b571...0e2
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #7 Skrevet 6. juli 2014 Ut ifra hvordan du skriver om stedene tror jeg du liker nr tre best :-) Anonymous poster hash: 6417a...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå