Gå til innhold

Angrer på at man har satt barn til verden:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes det er så fælt å se utviklingen i samfunnet vårt. Kaldere og kaldere samfunn, kriger og katastrofer. Endringer som er forventet og som går i oppfyllelse i henhold til bibelen.

Jeg er redd, jeg ønsker ikke st barna mine skal være redde:-(

Hadde jeg visst hadde jeg ikke villet hatt barn. Jobbet med barn, men ikke hatt egne. Enda så glad jeg er i dem...

Anonymous poster hash: 7220f...bb7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Men det er da ikke bare krig og elendighet :D

Er du en stabil og omsorgsfull mor er sjansene store for at barna dine kommer til å få et veldig godt liv :)

Anonymous poster hash: bf3a7...a8f
Skrevet

Vrangforestillinger og paranoia. Medisinering eller terapi er ikke så dumt.

Anonymous poster hash: 3197a...8ad

Skrevet

Er hverken paranoid eller har vrangforestillinger. Men jeg synes verden er et skummelt sted. Guttungen skal ut å fly snart, og jeg gruer meg kjempemye. Skulle ønske den turen ikke ble som det ble. Ville hatt han her. Men vil ikke ta fra han gleden og opplevelsen...

Skrevet

Du snakker om endringer som går i oppfyllelse i henhold til bibelen. Sånt dommedagsprat er oftest ikke et tegn på en veldig stabil og velbalansert person...

Skrevet

Verden har aldri vært fredeligere enn akkurat nå.

Anonymous poster hash: a0ecb...ba9
Skrevet

Vi i Norge har vunnet lotteriet. Vi bor i en fredelig avkrok i verden og er forskånet fra både sult og krig. Det er ingenting som tilsier at dette kommer til å forandre seg de neste generasjonene. 

En annen ting. Globaliseringen har ført med seg at mer og mer informasjon går på kryss og tvers. Mennesker som bor i diktaturstater finner seg ikke lengre i å mangle demokratiske rettigheter, kvinner kjemper for sine rettigheter, fredsbevarende styrker sendes til krigsområder, korrupsjon og spionasje avsløres.

I det store og det hele synes jeg verden beveger seg i riktig retning, selv om det blir en "bumpy ride" ;)

Skrevet

Jaja, tenk og men hva du vil om meg. Du kjenner meg ikke, men dømmer meg ut fra ett innlegg.

Skrevet

Ok, skal lese den i morgen:-)

Du burde virkelig ta deg en kikk på denne artikkelen. For en fantastisk verden du har å presentere for barna dine! :)

http://www.klikk.no/foreldre/barn/article915531.ece

Anonymous poster hash: a56c8...014

Skrevet

Er helt enig med deg HI. Så mye ondskap, mobbing, vold og krig :(

Anonymous poster hash: f4ba6...ced

Skrevet

Jeg tenker litt det samme.

Har ingen barn, og tenker en del på dagens internettvaner, mobbing osv.

Det endrer seg kanskje, får man håpe.

Og så kan man jo forme sine egene barn :)

Skummelt er det nå uansett. Ville ikke vørt 15 idag

Anonymous poster hash: f51cd...b77

Skrevet

Tenker du noen gang på alt som har blitt BEDRE? Du bor i Norge, et av verdens beste land å bo i. Homofile har en egen parade der alt fra politimenn til kirken og politikere deltar. Regnbueflagget pryder politihuset, reklameplakater og trikker. Kvinner har stemmerett, kan ta utdannelse og har lederyrker på lik linje som menn. Skiller man seg, har man støtteordninger slik at det er mulig å klare seg økonomisk etterpå. Selv om det dessverre finnes mye rasisme igjen, er det også mye inkludering, fellesskap og vennskap blant minoriteter og majoriteter. Det er krig, terrorisme og vold, men hovedinntrykket mitt er at veldig mange også bryr seg mer, og har mer kunnskap om hva som skjer i verden. Mange bidrar med det de har, om det er varme strikkegensere eller noen kroner. Vi har bedre økonomi, vi kan få tak i det meste vi trenger og vi trenger ikke spinke og spare på sukker og smør. Vi har det godt her i Norge, og selv om vi har en vei å gå på en del ting, så er jeg likevel glad for at jeg lever i 2014 og ikke for 50 år siden. Hva med å fokusere på DET?

Skrevet

Du snakker om endringer som går i oppfyllelse i henhold til bibelen. Sånt dommedagsprat er oftest ikke et tegn på en veldig stabil og velbalansert person...

Du får lese litt i Bibelen, du vil bli overrasket.

Anonymous poster hash: 8b726...9a4

Skrevet

Jeg ser også at profetiene i Bibelen går i oppfyllelse. Det gjør meg jo både glad og redd.

Redd fordi jeg vet at det som står om de siste dagene også vil gå i oppfyllelse en dag. Men glad fordi jeg vet at Gud er en virkelig Gud. Det er ikke meningen at vi skal lese det som står der og bli redde, men vi får opplyst om det som skal skje for å være et steg foran, for å vite om det og ikke bli overrasket når det skjer.

Jesus sa: "se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende." Matt 28, 20

Det betyr det, som det står, at Gud er med oss helt til de siste dager. Han vil ikke at du skal være redd og bekymret for fremtiden. Legg alle bekymringene i Guds hender :)

Anonymous poster hash: 8b726...9a4
Skrevet

For middelalderen var jo så mye fredeligere

Anonymous poster hash: d396f...76a

Skrevet

Jeg ser også at profetiene i Bibelen går i oppfyllelse. Det gjør meg jo både glad og redd. Redd fordi jeg vet at det som står om de siste dagene også vil gå i oppfyllelse en dag. Men glad fordi jeg vet at Gud er en virkelig Gud. Det er ikke meningen at vi skal lese det som står der og bli redde, men vi får opplyst om det som skal skje for å være et steg foran, for å vite om det og ikke bli overrasket når det skjer. Jesus sa: "se, jeg er med dere alle dager inntil verdens ende." Matt 28, 20Det betyr det, som det står, at Gud er med oss helt til de siste dager. Han vil ikke at du skal være redd og bekymret for fremtiden. Legg alle bekymringene i Guds hender :)Anonymous poster hash: 8b726...9a4

Kanskje den allmektige gud skulle tatt fingern ut av rumpa og gjort noe med all elendighet i verden....? Og nei, ikke gi meg det pisspreiket om at det er elendighet pga mennesekets frie vilje. Er man allmektig så er man allmektig, ferdig snakka.

Når det er sagt, det har aldri vært fredeligere her i verden. Vil påstå at det for de fleste er bedre å leve i dag enn i tidligere tider. Jammen har man dystre briller på om man skal gå rundt og angre på å ha satt barn til verden pga verdens tilstand. Oppdra barna dine til å gjøre en positiv endring, er vi mange nok som gjør det blir verden bedre. Gud må vi nok klare oss uten. Like greit for (om han nå skulle finne) makan til tafatt tåkedott skal man lete lenge etter.

Anonymous poster hash: 20812...b9d

Skrevet

Dere er gærne. Bibelen? Jaja. 

Anonymous poster hash: ff3d3...294
Skrevet

Viktingtiden som var sååå harmløs, Heksebrenning, forfølgelse under kristendommen, svartedauden, (hvor mange ble drept da, 1 og 2 verdenskrig. Bare noen tidligere hendelser.

Du høres rett og slett ustabil ut siden denne verdenen vi lever i nå er mye bedre enn tidligere!

Anonymous poster hash: fc808...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...