Gå til innhold

Flere som bruker Fluoxetin mot PMS?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har startet med denne nå, skal ta 1 tbl hver dag i 14 dager før mens. Sikkert dumt å lese pakningsvedlegget med alle de bivirkningene ;-) Det jeg lurer på er om noen av dere har noen erfaring med denne medisinen? Vet de egentlig er for depresjon etc så er derfor veldig nysgjerrig på hvordan den virker mot PMS både det positive og det negative :-)

Takknemlig for alle svar! :-)

Anonymous poster hash: dc06d...493

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har startet med denne nå, skal ta 1 tbl hver dag i 14 dager før mens. Sikkert dumt å lese pakningsvedlegget med alle de bivirkningene ;-) Det jeg lurer på er om noen av dere har noen erfaring med denne medisinen? Vet de egentlig er for depresjon etc så er derfor veldig nysgjerrig på hvordan den virker mot PMS både det positive og det negative :-)

Takknemlig for alle svar! :-)Anonymous poster hash: dc06d...493

Ingen?

Skrevet

Har ingen erfaringer med den type medisin, men siden jeg får massive migreneanfall hver gang jeg skal ha mensen så har jeg fått beskjed om å gå på catapresan hver dag for å forebygge. Viser seg at de har fjernet resten av pms-symptomene også :) lurer på om det var migreneanfall som trigget humørsvingninger og smerter ellers i kroppen siden jeg nå er mye bedre på alle områder.

Anonymous poster hash: c81c2...b39

Skrevet

Fluoxetin er et ssri og skal aldri brukes av og på. Risikoen for bivirkninger er kjempestor ved slik bruk, og det tuller opp serotoninnivåene i kroppen. Slik medisin skal trappes sakte opp og sakte ned. Man skal aldri stoppe brått. Dette må være en feil fra legen din.

Hilsen farmasøyt

Anonymous poster hash: 10958...f2e

Skrevet

Har brukt det i mange år pga depresjon. Synes også at det er rart at du skal bruke den på denne måten.

Anonymous poster hash: 82367...154
Skrevet

Fluoxetin er et ssri og skal aldri brukes av og på. Risikoen for bivirkninger er kjempestor ved slik bruk, og det tuller opp serotoninnivåene i kroppen. Slik medisin skal trappes sakte opp og sakte ned. Man skal aldri stoppe brått. Dette må være en feil fra legen din.

Hilsen farmasøytAnonymous poster hash: 10958...f2e

Virkelig? Dette er en svært erfaren gynekolog som har spesialisert seg på PMS.... Farmasøyten på apoteket sa heller ikke noe når jeg hentet den - det står på etiketten: 1tbl hver dag i 14 dager før mens. Gynekologen forklarte meg hva Fluoxetin egentlig er mot men som hun sa, noen legemidler skriver vi ut til annet bruk. Jeg vet selv at feks Topimax som egentlig er mot epilepsi brukes mot migrene. Ble litt satt ut her jeg nå....

HI

Skrevet

Har hørt dette før, kunne også tenkt meg å høre om andres erfaring :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...