Gå til innhold

Noen psykologer her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært gjennom mitt livs største utfordring de siste 6+ mnd, har brutt ut av et forhold med mye psykisk (noe fysisk) vold/terror osv. Det har vært ekstremt utfordrende, og jeg hadde ALDRI klart det uten støtte fra min psykolog. Hun er helt fantastisk!

Jeg har fått noen veldig gode nyheter, som jeg har ventet lenge på, og er ivrig etter å dele dette med psykologen. Men er dette noe jeg kan sende en melding og fortelle? Eller burde jeg vente til neste time?
Hvor går grensene her?

Selv om jeg har vært under enormt press, og er så sliten at jeg sikkert kunne sovet i 4 døgn hadde jeg hatt muligheten, så har vi kunnet spøke og le i timene. Ikke bare sipping og seriøse greier. Er dette vanlig? Man skal liksom bare ha det fælt hos psykologen? Det betyr bare at vi har en god tone?

Og hvor mye tenker dere på pasientene deres utenom jobb? 

Takker for innspill :)

Anonymous poster hash: cde93...66a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke psykolog men vil bare si at det er kjempe flott at det endelig går din vei.

Men selv så godt forhold du har til din psykolog, så ville jeg heller ventet med å si dette til neste time. Jeg forstår at du har tillit og et godt forhold til psykologen, men husk at du er en av mange pasienter og at h*n gjør bare jobben sin, en god én også ut i fra det du forteller! jeg jobber selv i helsevesenet og det er viktig å skille mellom jobb og privat. Det er upassende hvis en pasient av meg hadde kontaktet meg på fritiden selv om jeg har et godt forhold til h*n!

Anonymous poster hash: ef40e...5bc

Skrevet

Jeg er heller ikke psykolog, men har ofte samtaler med brukere i jobben min (jobber som miljøterapeut).

Først av alt vil jeg si at du ikke bør sende sms om den gode nyheten din. Jeg skjønner at du ivrer etter å fortelle psykologen om det som har skjedd, men forholdet du har til psykologen din er ikke et venninneforhold. Selv om dere har en god relasjon, så er du fortsatt pasienten hennes. Og fritiden hennes skal ikke brukes til pasientene. 

Det er flott at dere har fått så god tone :) En god relasjon er alfa omega for deg (og psykologen), da er det mye lettere å snakke sammen og finne ut av ting. At dere kan le sammen er supert :)

Jeg tenker innimellom på brukerne mine. Og spesielt de jeg har god tone med, hvor vi snakker alvor OG kan spøke. Man får en spesiell greie og man knytter seg til dem om man vil eller ikke ;)

Hun tenker nok på deg, men hun vil nok kjenne på sine grenser knyttet til pasientkontakt om du sender sms. Vent til neste time, du :)

Anonymous poster hash: fbff8...77c
Skrevet

Takker for svar!

Og er helt enig med dere, jeg bør nok vente :)

Anonymous poster hash: cde93...66a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...