Gjest Angelstath Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Våknet tidlig i dag med full panikk og angstanfall!! Er kun 8 uker på vei men er plutselig så redd for å føde. Hadde en fødsel fra helvetr med tvillinger i sist svangerskap. Fødte "naturlig" - ble satt i gang med drypp, akupunktur og epidural. Tang på tvilling 1 som lå skeift i bekkenet. Legen måtte gå inn med hånden å dra tvilling 2 ut ettet bena. Klippet og sprakk nedentil. Holdt på å blø ut...blodoverføring. Psykolog i 3 mnd og ingen reaksjon før nå...5 år etter. Ingen jeg kan snakke med. Ingen vet om dette svangerskapet. Bor i utlandet, og kun vært her i 5 mnd. Nesten ingen vet om min traumatiske fødsel heller da det er en privatsak. Hva gjør jeg nå?? Tror ikke jeg kan føde igjen... Min "plan" har alltid vært å bli gravid en siste gang og føde "naturlig" som sist...rett og slett for å vise meg selv at det ikke er et helvete... Kun vonde halvblokkerte minner.. Helt panikk her og mannen er i annet utland med jobb.
Gjest Angelstath Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Det er 5 år siden jeg hadde bebiser,tvillinger... Hva fanken vet jeg om spebarn!? De ungene var jo som engler i mine øyne!!! Alle sier jeg har hatt et unikt helvete som først har roet seg nå.. Du vet, kolikk x 2, barneastma x 2, en med refluks prob, 2 med laktose intoleranse og andre mat allergier.. Kommer kunnskapen tilbake av seg selv eller!?
Pastel Peach Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Pust dypt inn og sakte ut igjen! Dette skal gå kjempefint! En vanskelig første fødsel betyr ikke at denne blir lik, langt i fra. Jeg sliter med angst, har hatt angst siden en litt traumatisk opplevelse da jeg var 13. I tillegg er jeg hypokonder, jeg er redd for at alt er galt med meg, redd for sykehus og alt annet. Jeg hadde også den panikkfølelsen i begynnelsen av svangerskapet, men nå tror jeg at det skjer noe hormonelt/instinktivt med kroppen, fordi jeg bare gleder meg til å se den lille. Jeg vet at fødselen ikke blir godt, men jeg tenker at kroppen min at laget for dette og at jeg skal klare det, uansett. Kjip situasjon med mannen i et annet land, jeg håper at dere flytter sammen etter hvert. Ønsker deg masse lykke til, tenk positivt!
Gjest Angelstath Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Han kommer hjem til uka, så det er null stress. Bare at han er sånn manne-mann.. Tror ikke han ønsker alle detaljer fra mitt forrige svangerskap med min forrige mann.. Og jeg vil ikke høre om hans med sin eks Må bare få unnagjort UL neste uke, og leggr korta på bordet hos legen. Bestille sykehus journalen fra siste fødsel kanskje..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå