Gå til innhold

Skilsmisse barn tar sjeldnere høyere utdanning..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste dette i en dansk avis for noen dager siden. Dette er dansk forskning hvor de så på forskjellene mellom de barna som opplevde en skilsmisse og de som ikke gjorde det. Tror du det er like reelt i Norge?

Anonymous poster hash: 49d7a...7f1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den forskningen jeg har sett når det gjelder høyere utdannelse, er at barn som har foreldre med høyere utdannelse har LANGT større sannsynlighet til å ta utdannelse selv. Særlig gjelder dette jenter :)

Anonymous poster hash: 2279f...b5e
Skrevet

Danmark er jo et land med mange likhetstrekk med Norge, så det skulle ikke forundre meg om funnene kan overføres hit. Sto det noe om hvor mindre sannsynlig det var? 

I min familie passer det ikke. Jeg har 5 år på høyskole og søsteren min har en doktorgrad. Ingen av foreldrene våre har høyere utdannelse.

Anonymous poster hash: 173ff...c47
Skrevet

Så jeg regner med at dine foreldre er skilt og du har ingen høyere utdanning siden du ikke kan skrive "skilsmissebarn" riktig? :D

Anonymous poster hash: 21807...d6f
Skrevet

Det tror jeg nok stemmer... Mange foreldre glemmer å følge opp barna sine etter et brudd, det innvirker selvsagt...

Anonymous poster hash: 0da76...747
Skrevet

Skilsmissebarn jeg hvorav ingen i min nære familie har mer enn videregående. Har selv mastergrad. Motivasjonen var familiemedlemmer som slet med å få jobb, dårlig lønn og klaging over kjedelige "lavstatus jobbet".

Anonymous poster hash: d9fce...03b

Skrevet

Ingen i min familie har høyere utdannelse. Jeg har en årsenhet jus, og starter på masteren min til høsten.

Mine barn er skilsmisse barn, men far har og høyere utdannelse, så håper det hjelper.

Anonymous poster hash: 09dbc...d2c
Skrevet

Det tror jeg nok stemmer... Mange foreldre glemmer å følge opp barna sine etter et brudd, det innvirker selvsagt...

Har du lyst til å utdype litt mer ang skilte foreldre som glemmer å følge opp barna sine?

Skrevet

Har du lyst til å utdype litt mer ang skilte foreldre som glemmer å følge opp barna sine?

Et brudd fører med seg mange utfordringer. De er praktiske, emosjonelle, økonomiske og psykologiske. For en del betyr det at barna ikke får det fokuset og oppfølgingen de trenger for å komme gjennom det som også for dem er en vasnkelig tid. Det gjelder selvsagt ikke alle, men jeg kjenner til mange tilfeller og har også levd det selv. Man vil gjerne at barn skal være tilpassingsdyktige og derfor ikke påvirkes nevneverdig av et brudd, men det betyr ikke at det er slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...