Gå til innhold

Jeg vil bli med i barselgruppe!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en sønn på fem måneder, og vi er dessverre ikke i noen barselgruppe. Via den gamle helsestasjonen fikk jeg sms én gang om barselgruppe, men den dagen kunne jeg ikke. Siden har jeg ikke hørt noe, selv om helsesøster påstår at hun sendte meg beskjed. 

Uansett, nå har vi flytte til Høybråten og jeg vil så gjerne komme med i en barselgruppe! Skjønner ikke hvordan jeg skal komme i kontakt med andre mammaer, jeg er jo den første i gjengen som har fått barn og dermed kjenner jeg ingen andre i samme situasjon som meg. 

Så er det noen her som fikk barn rundt januar-februar-mars 2014, og som bor i Oslo? I så fall send meg en PM eller skriv her da. Jeg er sykt hyggelig!!!!! Lover!!!!!!!!

Eller kom med tips til hvordan jeg kan bli kjent med mammaer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dytter for deg :)

Anonymous poster hash: 72d8d...cdc
Skrevet

Høybråten har en sanitetsforening hvor det er en del yngre mennesker med små barn nå.

Da blir du jo kjent med nærmiljøet :)

Ellers ville jeg kanskje søkt opp "kjøp og salg" grupper på Høybråten og lagt inn en forespørsel der... Hvis ikke du synes det blir for rart? Evt hengt opp lapp på helsestasjonen?

Lykke til :)

Skrevet

Høybråten har en sanitetsforening hvor det er en del yngre mennesker med små barn nå.

Da blir du jo kjent med nærmiljøet :)

Ellers ville jeg kanskje søkt opp "kjøp og salg" grupper på Høybråten og lagt inn en forespørsel der... Hvis ikke du synes det blir for rart? Evt hengt opp lapp på helsestasjonen?

Lykke til :)

Tusen takk for svar og tips! Jeg har ikke vært på en sånn kjøp og salg-gruppe før, men hvis det ikke er helt fjernt å legge inn en sånn melding der, så jeg jo prøve? 

Men hva skjer i en sanitetsforening da? :)

Skrevet

Jeg har en gutt på fem mnd, men bor på Lillestrøm da... :)

Anonymous poster hash: 62c90...a9a

Skrevet

Jeg bor på Ellingsrud. Har en snart 3 mnd gammel sønn og har heller ikke fått noen barselgruppe. Ble litt skuffet over det, da jeg hadde håpet å bli kjent med noen i nærområdet. Er nyinnflyttet i fjor :) Noen flere fra Ellingsrud/Høybråten?

Skrevet

Hvis det finnes en åpen barnehage i nærheten (vet ikke om Høybråten har det) så dra dit, la mini leke og snakk med de andre foreldrene. Jeg ble venninne med en nabo gjennom åpen barnehage da barna våre var noen måneder gamle, og vi møtes enda og barna våre er blitt tre år nå. Men sørgelig nok legges åpne barnehager ned overalt. 

Ellers ville jeg prøvd babysvømming hvis det finnes noen i nærheten. Og alt av ulike sosiale ting med babyer i nærmiljøet. Jeg hengte masse på babysang især med min mini. Se om det henger noe oppslag om det på helsestasjonen på Høybråten? Blir ofte holdt i kirker, men er ikke noe religiøst. Men ble aldri kjent ordentlig med noen fra nærmiljøet via det, men du kan jo ha flaks. Var koselig. 

Google facebook og? Var trillegrupper i nærmiljøet her som lå på face. 

Anonymous poster hash: 7f63c...bc6
Skrevet

Vet ikke helt hva som skjer i sanitetsforeningen :) ser på fb at de drikker vin når de samles på kveldene og selger 17.mai blomster... Hehe men det er sikkert mye mye mer.

Åpen barnehage finnes på Nedre Fossum gård, http://www.bydel-stovner.oslo.kommune.no/article91573-3524.html

Du får Google sanitetsforeningen så finner du sikkert mer info :)

Skrevet

Håper du finner en barselgruppe. Her jeg bor hadde vi nesten alt av kontroller i grupper. Veldig kjekt, men det var svært lite kontakt utover det. De andre var ikke så interessert. Synes det var ensomt å være hjemme, da vi bodde på et sted jeg ikke hadde noe særlig nettverk. I tillegg var jeg først ut blant venner og hadde hatt godt av litt flere bekjente med barn.

Åpen barnehage er fint da :) undersøk om det finnes noen i nærheten.

Anonymous poster hash: 2ec0f...3c4
Skrevet

Lillestrøm er jo veldig nærme da, send meg gjerne en pm om du vil:)

Jeg bor på Ellingsrud. Har en snart 3 mnd gammel sønn og har heller ikke fått noen barselgruppe. Ble litt skuffet over det, da jeg hadde håpet å bli kjent med noen i nærområdet. Er nyinnflyttet i fjor :) Noen flere fra Ellingsrud/Høybråten?

Dette er jo strålende! Send meg gjerne en pm om du vil snakke der. 

Hvis det finnes en åpen barnehage i nærheten (vet ikke om Høybråten har det) så dra dit, la mini leke og snakk med de andre foreldrene. Jeg ble venninne med en nabo gjennom åpen barnehage da barna våre var noen måneder gamle, og vi møtes enda og barna våre er blitt tre år nå. Men sørgelig nok legges åpne barnehager ned overalt. 

Ellers ville jeg prøvd babysvømming hvis det finnes noen i nærheten. Og alt av ulike sosiale ting med babyer i nærmiljøet. Jeg hengte masse på babysang især med min mini. Se om det henger noe oppslag om det på helsestasjonen på Høybråten? Blir ofte holdt i kirker, men er ikke noe religiøst. Men ble aldri kjent ordentlig med noen fra nærmiljøet via det, men du kan jo ha flaks. Var koselig. 

Tusen takk for tips :)

Vet ikke helt hva som skjer i sanitetsforeningen :) ser på fb at de drikker vin når de samles på kveldene og selger 17.mai blomster... Hehe men det er sikkert mye mye mer.

Åpen barnehage finnes på Nedre Fossum gård, http://www.bydel-stovner.oslo.kommune.no/article91573-3524.html

Takk for tips:)

Skrevet

Snakk med helsesøster. Hun kan gi tlfnr ditt til barselgrupper i nærområdet så de kan ringe deg opp :) vi fikk stadig nye tilskudd i vår barselgruppe :)

Anonymous poster hash: 0058d...935

Skrevet

Lillestrøm er jo veldig nærme da, send meg gjerne en pm om du vil:)

Dette er jo strålende! Send meg gjerne en pm om du vil snakke der.

Tusen takk for tips :)

Takk for tips:)

Hei igjen. Prøvd å sende deg PM men får bare opp feilmelding "Array". Gudene vet hva det betyr 😊😊 Prøv gjerne å sende PM til meg. Har ikke så lyst å legge ut navn eller mailadresse her 😎

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...