Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #26 Skrevet 4. juli 2014 HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 P.s. Jeg har ingen utdannelse, men klarer å skrive bedre enn deg ihvertfall! Mulig du har en mastergrad, men forskjell på å/og har du tydeligvis ikke lært!! Anonymous poster hash: bbbcd...b98 Tydelig at du ikke har master for da jadde du visst at det er en fordypning av en konkret problemstilling og ikke et norsk kurs på å/og. I tillegg er mange masteroppgaver skrevet på engelsk.. Anonymous poster hash: c123a...291 Beklager så mye! Jeg trodde masterstudenter burde inneha elementære norskkunnskaper som å/og, og orddeling.... Så feil kan man ta! Hilsen hun uten utdanning som ihvertfall behersker språket vårt ;-) Anonymous poster hash: bbbcd...b98
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #27 Skrevet 4. juli 2014 HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Ja, jeg føler meg faktisk truffet. Ble alvorlig syk under utdannelsen og måtte avbryte. Bor i byen jeg alltid har bodd, selv om jeg kan ærlig si jeg aldri har sagt noe om livets harde skole. Er ikke på facebook. Det at jeg ikke har utdannelse betyr ikke at jeg er mindre intelligent eller ikke har noe å gi. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Poenget til HI er vel dem som fremhever seg selv med " livets harde skole" og den slags, ikke alle uten utdannelse.. Det er mange grunner til at folk ikke har utdannelse og det er ikke feil at folk ikke har utdannelse, men det var ikke poenget her Jeg er 35 og nettopp ferdig med min utdannelse Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Men hun rakker jo ned på dem uten utdannelse. Det er det jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Hvor rakker hun ned på dem uten utdannelse? HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 I hvilken retning har du utdanning da? Du som fniser, altså? Du skal ikke være særlig redd for å framstå som spesielt elitisk, hverken den ene eller den andre av dere. Uff. Tror vi har mange grader, titler og samlet antall studiepoeng her inne, men å gjøre narr av de som ikke har like mye utdannelse er rimelig teit. Anonymous poster hash: 5499c...2a0 Gjør jeg narr av dem som ikke har utdannelse? Jeg har 4-årig høyskoleutdannelse, men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Anonymous poster hash: a7e82...2e3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #28 Skrevet 4. juli 2014 HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 P.s. Jeg har ingen utdannelse, men klarer å skrive bedre enn deg ihvertfall! Mulig du har en mastergrad, men forskjell på å/og har du tydeligvis ikke lært!! Anonymous poster hash: bbbcd...b98 Tydelig at du ikke har master for da jadde du visst at det er en fordypning av en konkret problemstilling og ikke et norsk kurs på å/og. I tillegg er mange masteroppgaver skrevet på engelsk.. Anonymous poster hash: c123a...291 Beklager så mye! Jeg trodde masterstudenter burde inneha elementære norskkunnskaper som å/og, og orddeling.... Så feil kan man ta!Hilsen hun uten utdanning som ihvertfall behersker språket vårt ;-) Anonymous poster hash: bbbcd...b98 Men kommareglene er tydeligvis litt vanskelige. Anonymous poster hash: f7386...688
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #29 Skrevet 4. juli 2014 HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Ja, jeg føler meg faktisk truffet. Ble alvorlig syk under utdannelsen og måtte avbryte. Bor i byen jeg alltid har bodd, selv om jeg kan ærlig si jeg aldri har sagt noe om livets harde skole. Er ikke på facebook. Det at jeg ikke har utdannelse betyr ikke at jeg er mindre intelligent eller ikke har noe å gi. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Poenget til HI er vel dem som fremhever seg selv med " livets harde skole" og den slags, ikke alle uten utdannelse.. Det er mange grunner til at folk ikke har utdannelse og det er ikke feil at folk ikke har utdannelse, men det var ikke poenget her Jeg er 35 og nettopp ferdig med min utdannelse Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Men hun rakker jo ned på dem uten utdannelse. Det er det jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Hvor rakker hun ned på dem uten utdannelse? HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 I hvilken retning har du utdanning da? Du som fniser, altså? Du skal ikke være særlig redd for å framstå som spesielt elitisk, hverken den ene eller den andre av dere. Uff. Tror vi har mange grader, titler og samlet antall studiepoeng her inne, men å gjøre narr av de som ikke har like mye utdannelse er rimelig teit. Anonymous poster hash: 5499c...2a0 Gjør jeg narr av dem som ikke har utdannelse? Jeg har 4-årig høyskoleutdannelse, men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Quote: Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Alle mennesker er forskjellige, og alle vokser og næres av forskjellige ting. Derfor har vi ALLE noe å tilby, uansett om man har master eller ti år på Rema. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #30 Skrevet 4. juli 2014 HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Ja, jeg føler meg faktisk truffet. Ble alvorlig syk under utdannelsen og måtte avbryte. Bor i byen jeg alltid har bodd, selv om jeg kan ærlig si jeg aldri har sagt noe om livets harde skole. Er ikke på facebook. Det at jeg ikke har utdannelse betyr ikke at jeg er mindre intelligent eller ikke har noe å gi. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Poenget til HI er vel dem som fremhever seg selv med " livets harde skole" og den slags, ikke alle uten utdannelse.. Det er mange grunner til at folk ikke har utdannelse og det er ikke feil at folk ikke har utdannelse, men det var ikke poenget her Jeg er 35 og nettopp ferdig med min utdannelse Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Men hun rakker jo ned på dem uten utdannelse. Det er det jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Hvor rakker hun ned på dem uten utdannelse? HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 I hvilken retning har du utdanning da? Du som fniser, altså? Du skal ikke være særlig redd for å framstå som spesielt elitisk, hverken den ene eller den andre av dere. Uff. Tror vi har mange grader, titler og samlet antall studiepoeng her inne, men å gjøre narr av de som ikke har like mye utdannelse er rimelig teit. Anonymous poster hash: 5499c...2a0 Gjør jeg narr av dem som ikke har utdannelse? Jeg har 4-årig høyskoleutdannelse, men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Quote: Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Alle mennesker er forskjellige, og alle vokser og næres av forskjellige ting. Derfor har vi ALLE noe å tilby, uansett om man har master eller ti år på Rema. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Jeg ser hva du skriver, men hvor rakker hun ned på dem? Var ikke poenget til HI om disse som har "livets harde skole" listet opp på fb, og at hun føler at noen av disse igjen har en holdning som hun ikke liker? Hun rakker ikke ned på dem uten utdannelse, ikke som jeg ser hvert fall. Jeg er forøvrig helt enig i ditt siste avsnitt. Anonymous poster hash: a7e82...2e3
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #31 Skrevet 4. juli 2014 HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Ja, jeg føler meg faktisk truffet. Ble alvorlig syk under utdannelsen og måtte avbryte. Bor i byen jeg alltid har bodd, selv om jeg kan ærlig si jeg aldri har sagt noe om livets harde skole. Er ikke på facebook. Det at jeg ikke har utdannelse betyr ikke at jeg er mindre intelligent eller ikke har noe å gi. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Poenget til HI er vel dem som fremhever seg selv med " livets harde skole" og den slags, ikke alle uten utdannelse.. Det er mange grunner til at folk ikke har utdannelse og det er ikke feil at folk ikke har utdannelse, men det var ikke poenget her Jeg er 35 og nettopp ferdig med min utdannelse Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Men hun rakker jo ned på dem uten utdannelse. Det er det jeg reagerer på. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Hvor rakker hun ned på dem uten utdannelse? HI her. Det er ikke bare på Face egentlig, jobber på en STOR arbeidsplass, og det samme viser seg der. De som ikke har utdannelse mener de har noe unikt å tilføye som jeg med master ikke har. Jeg utdannet meg "sent" var ferdig når jeg var 30. Jeg har ikke noe mindre livserfaring enn de vennene jeg har som jobbet på kontor eller i butikk mens jeg studerte. Jeg fatter det bare ikke. Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Anonymous poster hash: d76ed...371 Så mennesker uten utdannelse er en ensartet gruppe? Du virker mindre reflektert. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Fnis! En som følte seg truffet Anonymous poster hash: a7e82...2e3 I hvilken retning har du utdanning da? Du som fniser, altså? Du skal ikke være særlig redd for å framstå som spesielt elitisk, hverken den ene eller den andre av dere. Uff. Tror vi har mange grader, titler og samlet antall studiepoeng her inne, men å gjøre narr av de som ikke har like mye utdannelse er rimelig teit. Anonymous poster hash: 5499c...2a0 Gjør jeg narr av dem som ikke har utdannelse? Jeg har 4-årig høyskoleutdannelse, men jeg skjønner ikke hva det har med saken å gjøre. Anonymous poster hash: a7e82...2e3 Quote: Jeg skal forsøke å ikke høre elitistisk ut, men det å bo i samme byen hele livet å jobbe på Bik Bok er ikke ensbetydende med master i livets skole. Heller omvendt! Alle mennesker er forskjellige, og alle vokser og næres av forskjellige ting. Derfor har vi ALLE noe å tilby, uansett om man har master eller ti år på Rema. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63 Av hele mitt hjerte er jeg enig i at alle har noe å tilby. Alle har hver sin ryggsekk med unike erfaringer, kunnskap og interesser. Jeg blir irritert over at jeg, på grunn av 5 år på skolebenken, derfor ikke har livserfaring. Jeg synes det er en urimelig slutning. Men det er virkelig interresant hva de ulike brukerne leser ut av innlegget mitt, jeg har aldri rakket ned på de uten utdannelse Anonymous poster hash: d76ed...371
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #32 Skrevet 4. juli 2014 Av hele mitt hjerte er jeg enig i at alle har noe å tilby. Alle har hver sin ryggsekk med unike erfaringer, kunnskap og interesser. Jeg blir irritert over at jeg, på grunn av 5 år på skolebenken, derfor ikke har livserfaring. Jeg synes det er en urimelig slutning. Men det er virkelig interresant hva de ulike brukerne leser ut av innlegget mitt, jeg har aldri rakket ned på de uten utdannelse Anonymous poster hash: d76ed...371 Da bør du lese igjen hva du faktisk skriver. Det lyser igjennom hva du mener om folk som har bodd på samme sted med den samme jobben i mange år. Du har livserfaring, de har livserfaring. På facebook er det så vidt jeg har forstått ikke så mange alternativer for dem uten skolegang. Her inne har jeg også sett folk kritisere dem som kun har ungdomsskole oppført. Hvorfor lar du deg provosere? Du vet nok innerst inne at du blir høyere ansett i samfunnet enn oss, uansett. Anonymous poster hash: 3a0a2...d63
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #33 Skrevet 4. juli 2014 "Livets harde skole" forbinder jeg med rus, vold, dødsfall, skilsmisse o.l tragedier i livet. De har måttet takle flere tragedier enn hvermansen. Noen bruker det nok som en unnskyldning for manglende utdanning. Ser poenget med det å ha bodd på samme plass hele livet og jobbe på Bikbok. De av mine venner som har forandret seg minst de siste ti årene kan puttes i den kategorien. Jeg tror derimot det er mer det å bo på samme plass som har formet de, enn det å jobbe med det samme. Min svigerfar har gått "livets harde skole" som han sier. Han har jobbet hardt siden han var 14, og har opplevd tragedie etter tragedie i livet. Han er veldig bitter pga manglende utdanning, fordi han hadde toppkarakterer, men kunne av forskjellige årsaker ikke studere. Anonymous poster hash: 2223d...6f5
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #34 Skrevet 4. juli 2014 Men HVA er livets harde skole? Jeg har opplevd mer enn de fleste av livets skyggesider. Men ville aldri sagt at jeg har gått livets harde skole.. Eller forresten, tror jeg skrev det i en topp skoledagbok i 1996 ☺️ Anonymous poster hash: b6e1d...0bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå