Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Fikk beskjed for ett år siden at jeg hadde celleforandringer og går på kontroll hvert halvår. Hittil er det uforandret. Hvor lenge kan man gå slik før man blir frisk evt blir erklært kreftsyk? Noen som har opplevd?? Begynner å bli ganske bekymra, spesielt siden jeg er gravid nå og de da sikkert ikke kan gjøre noe med det enn så lenge. Anonymous poster hash: e28e2...0be
Kanutten83 Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Mamma måtte fjerne litt av livmorhalsen da hun gikk med min yngste søster for 20 år siden, pga celleforandringer. Gikk helt fint Hun går nå en gang i året, men alt ser fint ut
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Følger med her:) fått den samme beskjeden for noen uker siden. Anonymous poster hash: 43296...d3d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Så lenge du går til anbefalte kontroller,bør du ikke gå rundt og bekymre deg. Det er dessuten ofte celleforandringer under graviditet. Kreft utvikles over tid,og derfor tas kontrollene med jevne mellomrom(og det bør du fortsette med). Jeg hadde celleforandringer i 9 år(med årlige og halvårige kontroller,født 3barn,biopsi kunne ikke tas under svangerskap derfor brukte jeg myyye tid på å bekymre meg),fjernet del av livmorhals pga økt grad av forandring for 1 år siden(konisering)idag fri for celleforandringer(men jeg vil sjekke årlig uansett).det går nok bra,stol på legen ,bare husk å gå til kontroll;)! Anonymous poster hash: 50314...e66
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Så lenge du går til anbefalte kontroller,bør du ikke gå rundt og bekymre deg. Det er dessuten ofte celleforandringer under graviditet. Kreft utvikles over tid,og derfor tas kontrollene med jevne mellomrom(og det bør du fortsette med). Jeg hadde celleforandringer i 9 år(med årlige og halvårige kontroller,født 3barn,biopsi kunne ikke tas under svangerskap derfor brukte jeg myyye tid på å bekymre meg),fjernet del av livmorhals pga økt grad av forandring for 1 år siden(konisering)idag fri for celleforandringer(men jeg vil sjekke årlig uansett).det går nok bra,stol på legen ,bare husk å gå til kontroll;)! Anonymous poster hash: 50314...e66 9 år?!?! Lar de folk gå rundt med slikt hengende over seg så lenge?? Var det vondt/ubehagelig å "konisere"? Hva nå enn det er.... Tusen hjertelig takk for svar! <3 Anonymous poster hash: e28e2...0be
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Celleforandringer kommer og går i noen tilfelle,hos de fleste gir det seg nok av seg selv. Det er ulike grader av forandringer,og noen er det bare greit å holde under oppsyn.mine endret seg etter siste svangerskap,og derfor konisering. Ikke spes vondt,akternativet er mye verre i så tilfelle med videreutvikling til kreft. Jeg blir mer skremt av å høre om jenter/kvinner som aldri sjekker livmorhals,da er det greit å ta sine undersøkelser og forhåndsregler deretter,og dermed har større anledning til å unngå kreft. Anonymous poster hash: 50314...e66
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Konisering er å fjerne del av livmorhals,gjøres m lokalbedøvelse,raskt og greit. Pluss at man etter dette mest sannsynlig er kvitt celleforandringer,minus er at noen muligens har større prob m å få barn,risiko tidlig abort,tidlig fødsel,men det er mange som har hatt slikt inngrep som ikke har hatt problemer med dette i det hele tatt. Anonymous poster hash: 50314...e66
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå