Gå til innhold

Uke 28 og opp 15 kg :-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer fra legen nå og kan konstantere +15 kg. Hvor i himmelens navn skal dette enda? Var i utgangspunktet 72 kg på 172 cm, godt trent med mye muskler. Nå er jeg feit :-(

Anonymous poster hash: a930f...b20

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Haha. Uke 27 og opp 13 her.

172 og var 70 når jeg startet.

Jeg er veldig aktiv og lever sunt. Aner ikke hvorfor jeg er såååå feit.

Anonymous poster hash: 13235...b47

Skrevet

Hehe, kanskje du produserer en ferdig konfirmant ;)

Anonymous poster hash: 9a97f...977
Skrevet

Jeg endte på 90😑 og var 61😑 hadde nok gått opp det samme på samme uke😜

Men alt var vekk 9 mnd etter, spis bare mindre, ikke endre livsstil hvis den er bra nok😄

Anonymous poster hash: 3d47d...3e5

Skrevet

Jeg gikk opp 30 og fødte en uke på overtid.

Nå etter 7 mnd har jeg 5,5 kg igjen til starvekt på 62 kg.

Jeg har ikke kunne amme og heller ikke trene noe særlig pga kronisk sykdom. Det går sakte, men sikkert nedover. Har du muligheten til å trene etter fødsel går det nok fint å gå ned i vekt igjen😀

Anonymous poster hash: 40edf...8bb

Skrevet

Ikke stress. Du produserer et barn! Kjenner jeg blir litt lei meg over at folk er stresset over vektøkning i et svangerskap. Sålenge du spiser nogenlunde sunt og ikke bare godterier og brus, så er det jo kroppen som ønsker å bli større. Noen er bare genetisk sånn at de legger på seg mye under et svangerskap. Sånn er det bare. 

Hurra for at du er gravid forresten. Gratulerer masse. 

Anonymous poster hash: 2753a...f69
Skrevet

Jeg var nok også rundt 15 kg mer i uke 28. Ved termin var jeg 84 kg, startvekt var 68, så jeg gikk opp 16 kg tilsammen. 4 uker etter fødsel veide jeg 67 kg ;) 

Har du mye vann i kroppen? Ikke fokuser så mye på vektoppgang, etter fødsel forsvinner maaange kilo :D

Anonymous poster hash: 023b4...b8d
Skrevet

Mange snille damer her inne, tusen takk for at dere deler. Til vanlig i alle vekttrådene her inne, går ingen opp mer enn max 10 kg i hele svangerskapet, så føler meg litt alene.

HI

Skrevet

Du, ikke stress med de som skryter av hvor lite de har lagt på seg. Folk er forskjellig, og noen legger på seg tidlig i svangerskapet og lite mot slutten, noen er det omvendt, noen lever nærmest på slankekost og noen tar det helt ut.

Utgangspunktet varierer også veldig. Hvis jeg sier til deg at jeg la på meg 12 kg totalt, derav 2 de siste to ukene som stort sett var vann, at det meste kom etter uke 20 og at jeg passet i vanlige klær 2 uker etter fødselen, kan det virker helt fantastisk og misunnelsesverdig.

Virkeligheten er at jeg startet graviditeten sterkt overvektig og at jeg ikke var noe særlig kvalm og hadde ikke økt appetitt men heller mistet matlysten og derfor gikk ned i egenvekt i stede for opp i deler av svangerskapet. Når jeg omsider fant ut at jeg var gravid var jeg veldig forsiktig med å ikke spise mer enn før jeg ble gravid (var overvektig men hadde stabilisert vekten fint).

Altså, jeg hadde gode reserver å gå på, hadde ikke spesielt sultfølelse og var helt manisk optatt av å ikke spise for mye. Ingen grunn til å være misunnelig, med andre ord.

Anonymous poster hash: 59810...96b

Skrevet

Ikke tenk på det, men følte det også sånn siden alle her inne gikk opp noen få gram.

Jeg gikk opp godt over 20 kg, og 15 av disse forsvant første uken etter fødsel. Resten gikk også greit av med amming og trilleturer. Det går nok helt fint:)

Anonymous poster hash: 8e533...616

Skrevet

Med første gikk jeg opp over 30 kg.

Nå er jeg gravid igjen og sist jeg veiet meg var på kontroll i uke 28 og da hadde jeg gått opp 12 kg.

Like vanlig å gå opp mye som lite :)

Skrevet

Starta på 60 kg denne gangen også, er 171 cm. Uke 31 nå og allerede opp 16 kg. Endte på 20 kg + sist, men sikkert enda mer denne gangen. Kiloene fløy av sist, tilbake til 60 kg på 3 mnd. Håper det går like lett nå!

Anonymous poster hash: 6d170...15e

Skrevet

Mange snille damer her inne, tusen takk for at dere deler. Til vanlig i alle vekttrådene her inne, går ingen opp mer enn max 10 kg i hele svangerskapet, så føler meg litt alene.

HI

Husk at mange av oss som svarer i vekttrådene at vi har gått opp lite er oss damer som i utgangspunktet veier godt over normalen. Er man overvektig i utgangspunktet er et greit å passe vekten som gravid, men for dere som veier normalt og du som har muskler i tillegg er det ikke noe stress.

Gratulere med mageværing og lykke til :)

Anonymous poster hash: f7712...269

Skrevet

Synes det var mye.

Anonymous poster hash: a9c82...4c2
Skrevet

Jeg var en av dem som gikk opp 1 kg i svangerskapet, og det var uka jeg gikk på overtid. Jeg veide 12 kg mindre da jeg kom fra sykehuset enn jeg gjorde før jeg ble gravid. Og det kan jeg love deg at ikke er noe å trakte etter.

Jeg gråt ved hver amming, da jeg følte at barnet sugde livskraften ut av meg, og jeg spiste ribbefett fordi jeg fikk en sykelig trang på fett for å takle ammingen.

Noen legger på seg mye og andre lite i svangerskapet, vi er bare skapt ulikt. :-) og 15 kg er jo ikke mye! Du har noen uker igjen, men det er ikke sikkert at vektøkningen fortsetter, og om den gjør, så trenger ikke det heller å være krise. :-)

Anonymous poster hash: c50e5...642

Skrevet

Igjen, tusen takk for tilbakemeldinger. Kjenner jeg gleder meg skikkelig til jeg kan begynne å trene skikkelig igjen, høypuls og styrketrening er noe jeg normalt får et skikkelig kick av, så det blir bra :)

Skrevet

Gått opp mye her også.. Hadde i tillegg en høy startvekt. Håper at det roer seg nå, og at jeg greier å være flink etter fødsel . Da vil jeg ha alt vekk

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...