Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #1 Skrevet 4. juli 2014 Passer hunden til søster i ferien..og for all del, den er søt, myk og kosete den, en trivelig hund. MEN - den mister masse hår, må gås tur med minst 3 ganger om dagen (jeg liker å gå på tur, så den ene langturen er bare herlig, men de 2 andre er jeg ikke så fan av), den skal ha dyrt fôr og trives aller best, selvfølgelig, om den får være sammen med oss døgnet rundt. Helst oppå oss. Og den stakkars hunden, den blir jo så isolert! Vi kan ikke ha den med hele tiden, på alt vi gjør, og til daglig er den jo hjemme alene HELE dagen mens søster og familien er på jobb/skole. Den har ingen andre hundekompiser den kan henge med men ligger alene hele dagen og hele natten, bare avbrutt av noen få tusleturer i bånd hvor eierne haler og drar i hundene sine så de knapt får luktet litt på hverandre. For et unaturlig liv for et dyr!!! Jeg skjønner ikke, altså, ok, dere gir vel hundene deres et greit liv forsåvidt, men tror dere ikke det hadde vært bedre for dyrene å leve litt mer naturlig og i pakt med instinktene sine? Få leve i grupper sammen med andre dyr, få løpe fritt uten bånd og regler, få være sammen flere, ikke isolert hele dagen. Hvorfor vil dere avle frem små, søte valper for å TA DEM FRA mamman sin når de er bittesmå og trenger nærheten og tryggheten til mamman sin!? For det er jo det de trenger, dere kan gi dem noe nærhet og trygghet som kanskje ligner litt på det hundemamman kunne, men jeg er helt sikker på at hundemor savner valpene sine og at valpene savner hundemamma. En ting er å adoptere voksne hunder som ellers ville fått et dårlig liv eller blitt avlivet. Selv jeg skjønner at man ikke bare kan slippe hundene ut i skogen og så vil de leve lykkelig der. Men hvorfor avle frem flere små hunder som skal leve et isolert og unaturlig liv sammen med mennesker? (hunder som faktisk brukes til noe blir noe litt annet, her snakker jeg om kosehunder som folk har bare fordi de er søte og gode). Forklar meg det, dere hundeelskere! Anonymous poster hash: 05cc0...a15
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #2 Skrevet 4. juli 2014 Hunder trives med mennesker visstnok, men jeg er enig med deg. Anonymous poster hash: 82189...6f2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Har hund til nytte og glede. De gjør nytte av seg når de bærer kløv eller trekker på tur, og ikke minst den nytten de gjør ved å dra meg med ut på tur, støtter meg om jeg faller, og hjelper meg med å holde kroppen min i gang. Gleden er den at man alltid møter to logrende hunder hver gang man åpner soveromsdøra om morran, eller når man kommer hjem etter å ha vært borte en tur. Gleden og roen det gir å stelle med disse takknemlige dyrene. Gleden av at de ALLTID er ÆRLIGE, det er det jaggu mange tobente som IKKE er. Anonymous poster hash: 9d4df...63c
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Vi har en hund, verdens beste er den også ;-) hun får mye kos,kjærlighet, daglige turer og er absolutt en del av familien! Det blir som med andre dyr, enten liker man hund eller så gjør man det ikke! Jeg liker foreksempel ikke katter, kunne ikke falt meg inn å ha katt! Det er mye glede i å ha hund når man finner den rasen som passer familien! Anonymous poster hash: b9248...e22
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Ikke alle skulle hatt hund og det livet du beskriver er ikke noe godt liv. Kan bare snakke for meg selv men min hund har er fint liv. Masse tur, trening, egen hage, er med mannen på jobb, har hundevenner han kan henge med i hagen og så har vi tilgang til et stort inngjerdet område der han virkelig kan slå seg løs med venner. I tillegg er han en naturlig del av familien og er som regel med på det meste. Ferier og besøk. Anonymous poster hash: 64c61...a12
mamma_til_verdens_beste Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 (endret) Hunder trives i flokk. Når hunden bor med mennesker så er den familien hunden bor med flokken dens.Hundemammaer går fint lei av valpene sine, og det er en del av naturens gang at de skal klare seg selv uten å være avhengig av mamma'n sin.Har aldri opplevd at tispa sturer når valpene flytter, men det finnes selvsagt noen som gjør det.Der det er flere hunder er det alltid konkurranse. Det er så mye vi mennesker ikke ser. Hunder kan være ufattelig stygge mot hverandre uten av vi mennesker engang vet om det.De sterkeste presser de svakeste ned.Hunder liker individuell oppmerksomhet, så det er helt flott å bo med mennesker. I tillegg sover de minst 2/3 av et døgn. Så alene hjemme klarer de seg fint. Mange hunder synes det er mas i ferier når hele familien skal være hjemme til og med.Ingen MÅ gå tur med hundene sine 3 ganger om dagen, men alle hunder fortjener virkelig tur hver dag. Her har hundene i alle fall 1 mål de kan bevege seg rundt på som de vil hele dagen. Selv om jeg har gått hjemme en stund så velger de som regel å ligge ute hele dagen.Røytinga kan være frustrerende, det er jeg helt enig i. Er man flink å gre så kan man unngå å få så mye pels innendørs.Det koster selvsagt penger å ha hund, men for veldig mange mennesker gir hunden mye selskap og glede også. Jeg f.eks hadde aldri giddet å gå ut døra og gå tur på egenhånd. Kunne godt tatt med barnet vårt på noen skogsturer i helgene og sånn, men for å få skikkelig mosjon måtte jeg hatt med meg en hund på tur.Det er alltid noen som er glad når man kommer hjem. Endret 4. juli 2014 av mamma_til_verdens_beste
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Både jeg og søster bor i leilighet, så det å ikke ta med hunden ut minst 3 ganger pr dag synes jeg blir dyreplaging, den må jo få kommet ut og løpt og tisset litt.. De fleste jeg kjenner/ser har også bare én hund - og alle familiemedlemmer er borte på jobb/skole på dagtid slik at hunden blir mye alene. Jeg skjønner bare ikke dette behovet for å ha et annet dyr bare fordi man trenger noe å kose på i løpet av dagen, når dyret antagelig ville hatt det bedre med et annet type liv? Det synes jeg er egoistisk. HI Anonymous poster hash: 05cc0...a15
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Hadde ikke orket jeg heller Anonymous poster hash: b0368...189
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 Jeg blir iallfall matt av alle de som omtrent sidestiller en hund med et barn eller andre mennesker for den del. Fanatiske mennesker som gir faen i urettferdighet som skjer under nesa på dem, men som klikker i vinkel hvis noe har skjedd med en hund!! Det er ett DYR for f... Jeg er aldri slem mot dyr eller noe, men har disse dyre-menneskene opp i halsen!! Anonymous poster hash: e1753...3af
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Forstår det ikke jeg heller. Ekle dyr. Håper to-åringen som nesten ble bitt ihjel overlever. Anonymous poster hash: 65486...b77
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #11 Skrevet 6. juli 2014 Men det er vel bare så enkelt som at noen passer til å ha hund og behandler de som endel av familien og noen passer slett ikke, slik som deg. Hvorfor kler noen grønn kjole, mens andre ikke gjør det? Hvorfor liker du sol når jeg liker regn???? Anonymous poster hash: 7ce55...64b
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #12 Skrevet 6. juli 2014 Elsker hunden vår og kunne ikke sett for meg et liv uten henne <3 Og du over her som sier at det er ekle dyr, ta deg en bolle, du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om! Du er ekkel! Anonymous poster hash: b9248...e22
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #13 Skrevet 6. juli 2014 Noen vil ha hund som et hjelpemiddel i hverdagen f.eks.- Rullestolbrukere, blinde kan ha god nytte av en hund.- Man er aldri alene hjemme- Har man litt stor hund så har man beskyttelse- Hund kan lukte seg frem til narkotika, samt finne kriminelle og skadde mennesker- Barn vokst opp med hund har bedre evne til empati (lærer tidlig respekt for andre, og det å være forsiktig)- Hund kan gi bedre livskvalitet- Man kan få bedre helse av å ha hund- Det finnes hund som kan lukte kreft Anonymous poster hash: 6e460...dbd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #14 Skrevet 6. juli 2014 Jeg blir iallfall matt av alle de som omtrent sidestiller en hund med et barn eller andre mennesker for den del. Fanatiske mennesker som gir faen i urettferdighet som skjer under nesa på dem, men som klikker i vinkel hvis noe har skjedd med en hund!! Det er ett DYR for f... Jeg er aldri slem mot dyr eller noe, men har disse dyre-menneskene opp i halsen!! Anonymous poster hash: e1753...3af Jeg er en av disse forferdelige menneskene du snakker om som setter min hunde forran fremmede mennesker. Jeg elsker både min hund og mine barn halvt ihjel, men enkle sjeler som faktisk banner når de skriver forstår nok ikke mye om båndet mellom menneske og dyr. Anonymous poster hash: 7ce55...64b
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #15 Skrevet 6. juli 2014 Jeg blir iallfall matt av alle de som omtrent sidestiller en hund med et barn eller andre mennesker for den del. Fanatiske mennesker som gir faen i urettferdighet som skjer under nesa på dem, men som klikker i vinkel hvis noe har skjedd med en hund!! Det er ett DYR for f... Jeg er aldri slem mot dyr eller noe, men har disse dyre-menneskene opp i halsen!! Anonymous poster hash: e1753...3af Jeg er en av disse forferdelige menneskene du snakker om som setter min hunde forran fremmede mennesker. Jeg elsker både min hund og mine barn halvt ihjel, men enkle sjeler som faktisk banner når de skriver forstår nok ikke mye om båndet mellom menneske og dyr. Anonymous poster hash: 7ce55...64b Enig! Har opplevd utrolig mange falske og slemme mennesker. Men aldri en hund, heldigvis! I media står det daglig om mennesker som dreper, innimellom står det om hunder som biter... Anonymous poster hash: 6e460...dbd
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #16 Skrevet 6. juli 2014 Mitt hundehold er veldig annerledes. Hunden er en del av flokken vår og det er helt naturlig at hun er med oss på det meste. Vi går en lang tur med henne hver dag, og resten av tiden vi er hjemme går hun ut og inn som hun vil da vi har en inngjerding tomt på 3 mål. Hunden er alltid med meg på jobb på kontoret, og tre av mine ansatte har også med seg hundene sine. Vi har laget et eget område til hundene på kontoret hvor de er sammen og leker og slapper av hele dagen. Ferier er ofte på fjellet og da er hun alltid med oss. Noen ganger drar vi på ferie hvor hun ikke kan være med, og da har vi en fast kennel vi bruker som hun liker godt å dra til. På kennelen får hun gå sammen med andre hunder hele dager med masse lek. Hun får to turer hver dag og får bade og stelt pelsen minimum en gang i uka når hun er der. Men ja du har rett i at hunder mister pels, men det er veldig fort gjort å støvsuge hver dag og kontoret vaskes hver dag så pels er et lite problem. Anonymous poster hash: d3e78...1fe
mamma_bergen Skrevet 6. juli 2014 #17 Skrevet 6. juli 2014 Hund og katt er for mange verdens beste "stressball" Ingenting er som å begrave seg i pelsen deres om man trenger trøst, er sliten eller føler seg ensom Jeg kan ikke forestille meg et liv uten dyr, og jeg gir jo selvsagt tilbake ved å ta vare på dem, gi omsorg og tid og annet de trenger
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #18 Skrevet 6. juli 2014 Idiot! Anonymous poster hash: 36e25...0b4
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #19 Skrevet 6. juli 2014 Elsker hunden vår og kunne ikke sett for meg et liv uten henne <3 Og du over her som sier at det er ekle dyr, ta deg en bolle, du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om! Du er ekkel! Anonymous poster hash: b9248...e22 Haha, ja, JEG er ekkel. Bikkjer er åtseldyr som ikke klarer å vaske seg selv og som eter bæsj. 'Nuff said. Anonymous poster hash: 65486...b77
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #20 Skrevet 6. juli 2014 Folk som ikke har hund kan aldri forstå. Dere får leve i uvisshet. Sucks to be you! Anonymous poster hash: 77396...111
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #21 Skrevet 6. juli 2014 Før tenkte jeg som deg, men så passet vi hunden til en nabo som ble innlagt på sykehuset. Vi hadde ham i 5 uker. Han var fantastisk! Vi savnet ham veldig da han skulle hjem igjen. Mye selskap, en god venn, morsom, herlig turkamerat. Plutselig ble naboen syk igjen og han spurte om vi ikke ville eie hunden i stedet, så kunne heller han komme å hilse på når han var i form til det. Nå har vi vært hundeeiere i 7 uker. Han har slått seg til ro og er i ett med familien. Leker med ungene, soler seg, er med på tur, hviler i sofaen.. 💜 Anonymous poster hash: 32fb3...f02
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #22 Skrevet 6. juli 2014 Elsker hunden vår og kunne ikke sett for meg et liv uten henne <3Og du over her som sier at det er ekle dyr, ta deg en bolle, du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om!Du er ekkel!Anonymous poster hash: b9248...e22 Haha, ja, JEG er ekkel.Bikkjer er åtseldyr som ikke klarer å vaske seg selv og som eter bæsj. 'Nuff said. Anonymous poster hash: 65486...b77 Hunder klarer fint å stelle seg selv der hvor de trenger å stelle seg selv, og jeg vet ikke hvilke hunder du har erfaringer med, men jeg har aldri møtt en hund som eter drit! Det er holdningen din jeg finner usmakelig, dermed ekkel! Anonymous poster hash: b9248...e22
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #23 Skrevet 6. juli 2014 Elsker hunden vår og kunne ikke sett for meg et liv uten henne <3Og du over her som sier at det er ekle dyr, ta deg en bolle, du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om!Du er ekkel!Anonymous poster hash: b9248...e22 Haha, ja, JEG er ekkel.Bikkjer er åtseldyr som ikke klarer å vaske seg selv og som eter bæsj. 'Nuff said. Anonymous poster hash: 65486...b77 Hunder klarer fint å stelle seg selv der hvor de trenger å stelle seg selv, og jeg vet ikke hvilke hunder du har erfaringer med, men jeg har aldri møtt en hund som eter drit! Det er holdningen din jeg finner usmakelig, dermed ekkel! Anonymous poster hash: b9248...e22 Der hvor de trenger å stelle seg selv? Joda. Jeg har vært borti bikkjer hvor eieren sier den klarer seg selv, og de er alltid seige, illeluktende og ekle. Alle bikkjer eter dritt. Prøv å ha en kattedo og en hund i samme hus. Æsj. Anonymous poster hash: 65486...b77
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #24 Skrevet 6. juli 2014 Elsker hunden vår og kunne ikke sett for meg et liv uten henne <3Og du over her som sier at det er ekle dyr, ta deg en bolle, du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om!Du er ekkel!Anonymous poster hash: b9248...e22 Haha, ja, JEG er ekkel.Bikkjer er åtseldyr som ikke klarer å vaske seg selv og som eter bæsj. 'Nuff said. Anonymous poster hash: 65486...b77 Hunder klarer fint å stelle seg selv der hvor de trenger å stelle seg selv, og jeg vet ikke hvilke hunder du har erfaringer med, men jeg har aldri møtt en hund som eter drit! Det er holdningen din jeg finner usmakelig, dermed ekkel!Anonymous poster hash: b9248...e22 Der hvor de trenger å stelle seg selv? Joda. Jeg har vært borti bikkjer hvor eieren sier den klarer seg selv, og de er alltid seige, illeluktende og ekle.Alle bikkjer eter dritt. Prøv å ha en kattedo og en hund i samme hus. Æsj. Anonymous poster hash: 65486...b77 Holdningen og svarene du kommer med her sier mye om deg som person ,stakkars dine nærmeste som må holde ut med deg hvis du er slik ellers også.Dette gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på å diskutere med deg! Anonymous poster hash: b9248...e22
Anonym bruker Skrevet 6. juli 2014 #25 Skrevet 6. juli 2014 Elsker hunden vår og kunne ikke sett for meg et liv uten henne <3Og du over her som sier at det er ekle dyr, ta deg en bolle, du har tydeligvis ikke peiling på hva du snakker om!Du er ekkel!Anonymous poster hash: b9248...e22 Haha, ja, JEG er ekkel.Bikkjer er åtseldyr som ikke klarer å vaske seg selv og som eter bæsj. 'Nuff said. Anonymous poster hash: 65486...b77 Hunder klarer fint å stelle seg selv der hvor de trenger å stelle seg selv, og jeg vet ikke hvilke hunder du har erfaringer med, men jeg har aldri møtt en hund som eter drit! Det er holdningen din jeg finner usmakelig, dermed ekkel!Anonymous poster hash: b9248...e22 Der hvor de trenger å stelle seg selv? Joda. Jeg har vært borti bikkjer hvor eieren sier den klarer seg selv, og de er alltid seige, illeluktende og ekle.Alle bikkjer eter dritt. Prøv å ha en kattedo og en hund i samme hus. Æsj. Anonymous poster hash: 65486...b77 Holdningen og svarene du kommer med her sier mye om deg som person ,stakkars dine nærmeste som må holde ut med deg hvis du er slik ellers også.Dette gidder jeg rett og slett ikke bruke mer tid på å diskutere med deg! Anonymous poster hash: b9248...e22 Du snakker jo bare om ting du ikke har peiling på! http://www.aspca.org/pet-care/virtual-pet-behaviorist/dog-behavior/coprophagia-eating-feces Her. Hunder eter dritt. Det er helt vanlig. Derfor syns jeg bikkjer er ekle dyr. Hvorfor du føler deg plaget av det må Gudene vite. Ps: Folkene rundt meg har det helt fint Takk for omtanken. Anonymous poster hash: 65486...b77
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå