Gå til innhold

Jeg får dilla av kirurger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som feirer ramadan, kjefter og skriker inne på operasjonsstua fordi de er sultne og sure. Dustereligion!!

Anonymous poster hash: 01040...47f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får be dem slutte med sytinga eller ta seg en bolle. Det skal ikke gå ut over deg at de ikke eier næringsvett.

Anonymous poster hash: 867a0...9a1

Skrevet

Du vet at det ikke er lov å bruke mobil når du er på jobb. Slitsomt på ortostuen? 

Anonymous poster hash: 0045b...388
Skrevet

Hæ, er det ramadan nå? Uff stakkars, det er jo lyst hele døgnet, de får jo ikke spist en prikk!

Anonymous poster hash: c8d94...5b9

Skrevet

Du vet at det ikke er lov å bruke mobil når du er på jobb. Slitsomt på ortostuen?

Visste ikke at det bare var ortopeden som var muslimer😉 I dag var det vikargynekologen. Har vel lov til å ha kaffepause jeg og eller? Og vi har ingen forbud mot mobil på jobb hvis vi er litt diskré.

Skrevet

Du får be dem slutte med sytinga eller ta seg en bolle. Det skal ikke gå ut over deg at de ikke eier næringsvett.

I like you girl😃

Skrevet

Nå minnet du meg på en helt ny problemstilling her. Helt greit at de praktiserer ramadan, men om jeg en gang trenger en komplisert hjerneoperasjon vil jeg helst at kirurgen skal ha inntatt næring før operasjonen! Er det noen regler for slikt? Det er jo en kjent sak at man blir uvel og mister konsentrasjon når man ikke spiser! :o

Anonymous poster hash: b4158...8b3
Skrevet

Nå minnet du meg på en helt ny problemstilling her. Helt greit at de praktiserer ramadan, men om jeg en gang trenger en komplisert hjerneoperasjon vil jeg helst at kirurgen skal ha inntatt næring før operasjonen! Er det noen regler for slikt? Det er jo en kjent sak at man blir uvel og mister konsentrasjon når man ikke spiser! :oAnonymous poster hash: b4158...8b3

Det var det første jeg tenkte på også! Har de lov å operere uten næring innabords? Aldri tenkt den tanken,huff :-(

Skrevet

I like you girl😃

Thank you!

Skrevet

Er nok ikke mange hjernekirurger som er muslimer, hehe.

Anonymous poster hash: fd737...f81

Skrevet

Hæ, er det ramadan nå? Uff stakkars, det er jo lyst hele døgnet, de får jo ikke spist en prikk!

Alle land har forskjellige tider, siden det er lyst i Norge så spiser man til faste tider.

Anonymous poster hash: ad0f2...15d

Skrevet

Nei vel? Snakk om å være korttenkt og dum

Skrevet

Nei vel? Snakk om å være korttenkt og dum

Snakk om rævva hersketeknikk 😝

Skrevet

Snakk om å holde kjeft begge to hvis ikke dere kan holde dere saklig!

Anonymous poster hash: 160c3...143

Skrevet

For det er jo så saklig å starte en tråd om "dusterelgion". 

Skrevet

Snakk om hissigpropp 😜

Skrevet

For det er jo så saklig å starte en tråd om "dusterelgion".  Anonymous poster hash: 0045b...388

Det er vel strengt tatt ikke opp til deg og vurdere, hva som er dustereligion eller ei, og forsåvidt ingen andre heller!

Skrevet

Alle land har forskjellige tider, siden det er lyst i Norge så spiser man til faste tider.

Å? Skal det ikke fastes mellom soloppgang og solnedgang? Jeg mener bestemt å ha lest at det er regelen.

Skrevet

For det er jo så saklig å starte en tråd om "dusterelgion". Anonymous poster hash: 0045b...388

Det er vel strengt tatt ikke opp til deg og vurdere, hva som er dustereligion eller ei, og forsåvidt ingen andre heller!

Vi er i Norge, vi kan mene hva vi vil, når vi vil og om hva enn det måtte være.

Anonymous poster hash: 35cb0...5aa

Skrevet

Nå minnet du meg på en helt ny problemstilling her. Helt greit at de praktiserer ramadan, men om jeg en gang trenger en komplisert hjerneoperasjon vil jeg helst at kirurgen skal ha inntatt næring før operasjonen! Er det noen regler for slikt? Det er jo en kjent sak at man blir uvel og mister konsentrasjon når man ikke spiser! :o

Har vært med på at Assistentlegen svimte av over en åpen thorax ja. Du må huske at vi bor i Norge og her er det religionsfrihet og lov å praktisere ramadan. Spiller ingen rolle hvem det går utover vet du. Vi må for all del ikke kritisere skikkene og reglene til våre nye landsmenn. Da er vi rasister!!

Skrevet

Har vært med på at Assistentlegen svimte av over en åpen thorax ja. Du må huske at vi bor i Norge og her er det religionsfrihet og lov å praktisere ramadan. Spiller ingen rolle hvem det går utover vet du. Vi må for all del ikke kritisere skikkene og reglene til våre nye landsmenn. Da er vi rasister!!

Det er jo helt vilt! Jeg har respekt for andres religion, men når det kan gå utover liv og helse stritter jeg på bakbena, altså. Det er synd om det må gå skikkelig ille før noen kan gjøre noe med det. Religionsfrihet eller ei - menneskeliv er langt viktigere enn faste! Plutselig virker reservasjonsretten som en fillesak... 

Note to self: Ikke bli syk under ramadan!

Skrevet

Dere vet, religion kommer framfor ALT når det kommer til muslimer!da spiller det ingen rolle om det gjelder liv eller død! For ikke snakke om de som imotsetter seg blodoverføring og organtransplantasjon fra andre hvis man trenger det!

Skrevet

Jeg var innom Ullevår for noen dager siden, spiste lunsj ute der. På nabobordet satt en sykepleier og spiste, en annen kom til og lurte på om hun kunne sitte på andre siden av bordet. Første sa "ja, selvfølgelig, alltid koselig å spise sammen". Hvorpå nr 2 da svarte halvsurt at hun spiste ikke nå, for det var ramadan. Og så satte hun seg ned med ryggen til den første, dro opp telefonen og satt og snakket om hvor sur, sliten og ukonsentrert hun var om dagen på jobb fordi hun ikke kunne spise.

Jeg tenkte i mitt stille sinn at jeg var glad jeg ikke trengte hjelp av henne....

Jeg mener at hvis de ikke spiser så bør de faktisk velge å ta ferien sin under ramadan - i hvert fall i yrker hvor deres uoppmerksomhet kan få alvorlige konsekvenser for andre. Drosjesjåførene som faster er jo ikke akkurat veldig trygge å ha i trafikken, heller ikke sykepleiere, leger eller andre.

Greit om man har en jobb hvor det ikke går ut over andre personers liv og helse - i andre jobber vil det kun være arbeidsgiver som taper pga tapt effektivitet, men det vil i hvert fall ikke være en helserisiko for uskyldige personer.

Og ja, jeg synes det er helt utrolig at dette er en diskusjon vi ikke har tatt her i landet - spesielt når man hører slike eksempler som legen som svimte av under åpen thorax-operasjon pga mangel på mat. Det er totalt ansvarsløst, og det er trolig brudd på helsepersonelloven.

Anonymous poster hash: ba70f...b1a
Skrevet

Het vilt at mennesker med slike jobber skal få lov å praktisere uten næring. Det går jo utover pasienten. 

Anonymous poster hash: f3e39...b8c
Skrevet

Håper virkelig du melde fra om dette.

Anonymous poster hash: f3e39...b8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...