Gå til innhold

MÅ man ha forlovere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal gifte oss borgerlig på tinghuset. Ser at det er en del skjema man må fylle ut, bl.a. forlovererklæring (tror jeg det het). Er man virkelig nødt til å ha forlovere?

Anonymous poster hash: 4cffe...10a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må og må, dere må ihvertfall ha noen vitner som kan bekrefte at dere skal gifte dere :) tror de må være tilstede

Anonymous poster hash: de5c7...97f

Skrevet

Ja, man må ha forlovere. De må fylle ut hver sin forlovererklæring som skal sendes inn til prøving. Forloverne trenger derimot ikke å være med når dere skal gifte dere, da kan som regel ansatte på tinghuset stille som vitner. Men sikkert smart å si ifra på forhånd.

Anonymous poster hash: 348ae...1b1

Skrevet

Takk for svar! Hadde håpet å slippe.

Anonymous poster hash: 4cffe...10a
Skrevet

Du får ikke gifte deg uten at noen har skrevet under på at du er den du er, er ved dine fulle fem og ikke er gift med noen andre fra før. Det er hovedoppgaven til forloveren. 

Men en forlover trenger ikke gjøre noe annet enn å skrive under på det skjemaet da, de trenger ikke være vitner i selve bryllupet.

Her skrev bare søsteren min under på det skjemaet, og vi giftet oss i hemmelighet uten å ha med oss noen (vielsesstedet stilte med to vitner).

Anonymous poster hash: 51a6a...47a
Skrevet

Vet du hva, ei jeg kjenner hun giftet seg uten forlover. Da stillte en av de på tinghuset opp som vitne. Ta en prat med dem og hør om de har en løsning til deg. :) lykke til

Anonymous poster hash: 866ad...4c6
Skrevet

Forlovere kan være hvem som helst, de trenger bare å signere forlovererklæringen. Under selve seremonien trenger dere bare vitner og det ordner tinghuset :)

Skrevet

Noen som kjenner dere må skrive under på forlovererklæringen. På tinghuset kan dere bruke noen som jobber der som vitner. 

Anonymous poster hash: 73cef...962

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...