Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Er det noen som kjenner til loven om arverett og kan gi meg et tips? Moren min døde når jeg var 14 år og min far sitter i uskiftet bo. Jeg vet at han må skifte med meg om han tenker å gifte seg, men hvilke regler har jeg ellers? Han er for tiden på fylla i utlandet, ingen har hørt fra han på over en mnd og mobilen er slått av.Ja så klart jeg vet noe kan ha skjedd med han, men dette er nå 3. gang jeg må etterlyse han i utlandet. Denne gangen er det like før hytten går på tvangsalg siden han ikke har betalt avgifter, så nå prøver jeg å få betalt kravet. Men hvordan er det? Kan jeg kreve at han nå skifter? At han ikke lenger kan sitte i uskiftet bo siden de er en viss fare for foringelse av arv? Kan jeg eventuelt kreve at han skriver over deler av hytten på meg siden jeg vet han ikke kan ha noe ekstra penger liggende?Huff ikke lett det her.....jeg går mellom å være forbannet, skuffet og forventer det værtste. Anonymous poster hash: 6e152...d62
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Jeg TROR at du kan kreve skifte når han misligholder boet... Kjip situasjon du er i...
Nyttårs barn Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er ikke jurist, men vet at den som sitter i uskiftet disponerer boet svært fritt. Det er imidlertid noen ting han ikke kan gjøre, som å gi bort fast eiendom. Men å leve stort, drikke og herje tror jeg ikke du kan få gjort mye med. Snakk med din far, når du får tak i ham. Eventuelt snakk med en advokat.
Nyttårs barn Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Hei igjen. Nå har jeg googlet litt og ser at hvis den som sitter i uskiftet bruker betydelig av boet på fyll og narkotika kan du gå til tingretten og kreve skifte.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Tusen takk for svar. Skal se om jeg får snakket med en advokat i morgen, jeg vet jo ikke om jeg får tak i min far, så jeg må nok sjekke om jeg kan kreve skifte også om han ikke er tilstede. Anonymous poster hash: 6e152...d62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå