Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Er det noen her som har gått fra å motta AAP til å motta uførepensjon uten å måtte gjennom arbeidsutprøving? Hvis ja, hva var begrunnelsen, når og med hvilken diagnose? Anonymous poster hash: e0407...a74
valkyrien Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Ja, ble anbefalt å søke uføretrygd rett etter at jeg var ferdig utredet. Har GAD, sosialangst, depresjon, ADD, paranoid personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse og dissosiativ lidelse. I tillegg har jeg en ødelagt rygg. De mente at arbeidsutprøving sannsynligvis ville gjøre meg dårligere.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #3 Skrevet 4. juli 2014 Ja. MEN jeg er delvis ufør og jobber litt i en høyere stilling. Skade etter ulykke. Anonymous poster hash: e707a...13f
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #4 Skrevet 4. juli 2014 Ja, ble anbefalt å søke uføretrygd rett etter at jeg var ferdig utredet. Har GAD, sosialangst, depresjon, ADD, paranoid personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse og dissosiativ lidelse. I tillegg har jeg en ødelagt rygg. De mente at arbeidsutprøving sannsynligvis ville gjøre meg dårligere. Oj, håper ikke du har barn!! Herregud Anonymous poster hash: 7da78...01d
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #5 Skrevet 4. juli 2014 Hei, som du sikkert allerede er informert så er arbedsrettet attføring et vilkår for å få innvilget uføre. Mange har fått avslag på uførekravet sitt pga manglende arbeidsutprøving. Der det gis unntak er i slike tilfeller hvor tiltak anses medisinsk uforsvarlig. Din fastlege eller spesialistbehandler gjør denne vurderingen. Din veileder kan også legge saken for rådgivende overlege i NAV. Diagnosen i seg selv er altså ikke det sentrale her, men i hvilken grad helseplagene er forenlige med tiltak. Anonymous poster hash: 6d103...f90
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #6 Skrevet 4. juli 2014 Ja, ble anbefalt å søke uføretrygd rett etter at jeg var ferdig utredet. Har GAD, sosialangst, depresjon, ADD, paranoid personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse og dissosiativ lidelse. I tillegg har jeg en ødelagt rygg. De mente at arbeidsutprøving sannsynligvis ville gjøre meg dårligere. Oj, håper ikke du har barn!! Herregud Anonymous poster hash: 7da78...01d Håper ikke du har barn, så frekk som du er. Stakkars barn :/ Anonymous poster hash: 22753...2e4
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #7 Skrevet 4. juli 2014 Ja, ble anbefalt å søke uføretrygd rett etter at jeg var ferdig utredet. Har GAD, sosialangst, depresjon, ADD, paranoid personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse og dissosiativ lidelse. I tillegg har jeg en ødelagt rygg. De mente at arbeidsutprøving sannsynligvis ville gjøre meg dårligere. Hva er GAD? Anonymous poster hash: 605dd...9d2
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #8 Skrevet 4. juli 2014 Ja, ble anbefalt å søke uføretrygd rett etter at jeg var ferdig utredet. Har GAD, sosialangst, depresjon, ADD, paranoid personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse og dissosiativ lidelse. I tillegg har jeg en ødelagt rygg. De mente at arbeidsutprøving sannsynligvis ville gjøre meg dårligere. Hva er GAD? Anonymous poster hash: 605dd...9d2 GAD(d) ikke jobbe😉 Anonymous poster hash: d6f79...15d
Pengetreet Skrevet 4. juli 2014 #9 Skrevet 4. juli 2014 Ja, ble anbefalt å søke uføretrygd rett etter at jeg var ferdig utredet. Har GAD, sosialangst, depresjon, ADD, paranoid personlighetsforstyrrelse, unnvikende personlighetsforstyrrelse og dissosiativ lidelse. I tillegg har jeg en ødelagt rygg. De mente at arbeidsutprøving sannsynligvis ville gjøre meg dårligere. Hva er GAD? Anonymous poster hash: 605dd...9d2 GAD(d) ikke jobbe Anonymous poster hash: d6f79...15d Skjerp deg! GAD er forkortelse for generalized anxiety disorder.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Fy søren for noen skammelige kommentarer som kommer her. Men ingenting forundrer meg her inne lenger. Ikke alle uføre eller folk som går på aap er det fordi de ikke gidder å jobbe Anonymous poster hash: 32037...b58
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Hvorfor i all verden vil du ikke igjennom arbeidsutprøving? Jeg har gått på AAP i 2 år, og det heller vel mot 50 % ufør vil jeg tro. Men ALDRI om jeg ville vært det foruten. Fått prøve meg og funnet ut at jeg takler mer enn jeg trodde, og har evner til å gjøre ting jeg kanskje ikke trodde at jeg klarte før. Har panikkangst, sosial angst, depresjon og tvangstanker, så livet er ikke en dans på roser. Men alle kan bidra litt på sitt vis, bare man får prøve seg litt i eget tempo. Tommel opp for AAP-løpet! Anonymous poster hash: ad05e...d14
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #12 Skrevet 4. juli 2014 ...og foressten så har folk med psykiske lidelser en jævla god evne til å ta vare på egne avkom, nettopp fordi vi har kjent på litt av hvert som livet har å tilby, både av positive og negative opplevelser. Anonymous poster hash: ad05e...d14
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #13 Skrevet 4. juli 2014 ...og foressten så har folk med psykiske lidelser en jævla god evne til å ta vare på egne avkom, nettopp fordi vi har kjent på litt av hvert som livet har å tilby, både av positive og negative opplevelser. Anonymous poster hash: ad05e...d14 Vet ikke helt om jeg er enig i det. Hilsen ei som har en far som er bipolar og en mor som har sosial angst og er depressiv.... Anonymous poster hash: 5db76...fd9
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #14 Skrevet 4. juli 2014 Takk for svar. Jeg mottok brev fra NAV i dag: Arbeidsutprøving vil ikke bli aktuelt. Jeg burde nok angitt i åpningsinnlegget at jeg mottar AAP samtidig som jeg jobber noen prosent i stillingen jeg har hatt de siste femten årene, altså også før jeg ble alvorlig somatisk syk. Ifølge NAV er det uføregraden som nå skal vurderes. Anonymous poster hash: df1b0...b67
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #15 Skrevet 4. juli 2014 HI over Anonymous poster hash: df1b0...b67
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #16 Skrevet 24. august 2015 Fikk idag påvist Pananoid personlighetsforstyrrelse og borderline. Fra før av har jeg diagnose utbrenthet og depressiv lidelse. Har vært sykemeldt siden slutten av 2010.Har vært i arbeidsutprøving. Men nav sier nå at vi nå anser arbeidsutprøving som tilbakelagt og at fremover vil bli fokus på utredning/terapi.Har gått på aap i ca 5 år nå, fått forlengelse pga utredningen.Har legeerklæring som sier at ikke anbefales jobbrelatert aktivitet da dette kan forverre helsesituasjonen.Ønsker å søke om uføretrygd. Da jeg ikke har evne til å stå i jobb pga vedvarende depresjon, utbrenthet, og nå dette over...Har hatt voldsomme stressutslag i forbindelse med arbeidsavklaringstiden min på nav... Hyppigere og forverrede herpes utbrudd, som har spredd seg til øyne og hud (helvetesild) iløpet av denne perioden, i tillegg har jeg nå virus på balansenerven som sannsynligvis også er utløst av samme stress. Er livredd for å "havne på sosialen". Er bekymret for fremtidsutsikter og alt nå Vil gjerne ha tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: 211d0...00a
Anonym bruker Skrevet 24. august 2015 #17 Skrevet 24. august 2015 Fikk idag påvist Pananoid personlighetsforstyrrelse og borderline. Fra før av har jeg diagnose utbrenthet og depressiv lidelse. Har vært sykemeldt siden slutten av 2010.Har vært i arbeidsutprøving. Men nav sier nå at vi nå anser arbeidsutprøving som tilbakelagt og at fremover vil bli fokus på utredning/terapi.Har gått på aap i ca 5 år nå, fått forlengelse pga utredningen.Har legeerklæring som sier at ikke anbefales jobbrelatert aktivitet da dette kan forverre helsesituasjonen.Ønsker å søke om uføretrygd. Da jeg ikke har evne til å stå i jobb pga vedvarende depresjon, utbrenthet, og nå dette over...Har hatt voldsomme stressutslag i forbindelse med arbeidsavklaringstiden min på nav... Hyppigere og forverrede herpes utbrudd, som har spredd seg til øyne og hud (helvetesild) iløpet av denne perioden, i tillegg har jeg nå virus på balansenerven som sannsynligvis også er utløst av samme stress. Er livredd for å "havne på sosialen". Er bekymret for fremtidsutsikter og alt nå Vil gjerne ha tilbakemeldinger. Anonymous poster hash: 211d0...00a Herpes og helvetesild er ikke samme virus da... Anonymous poster hash: eb465...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå