Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Jeg har opplevd at min mor nesten ble drept av min far. Dette er noen år siden, men traumene etter å ha sett min far springe etter mor med en skarp gjenstand, og ikke ane hvor mor er i fleire minutter - som kjennes ut som timer - er helt jævlig. "Lever hun eller er hun død??" Uansett. Moren min og faren min skilte seg etter mye om og men. De lever på hver sin kant, og har ingen kontakt. Nå er jeg sammen og samboer med en, og vi var altså hos hans foreldre i dag. Jeg var dum, og skrev ut avisoppslag angående den hendelsen for litt siden, der samboer og jeg ble enig om at svigermor kan lese så de kan forstå litt mer ang min fortid. Vi har også pratet litt om det ellers. Svigerfar har ikke fått lese det, men svigermor har nok fortalt. Sålangt - helt ok. Men i dag, så var samtaleemne det at jeg og samboer har ordnet ved til min mor, og har klyvet mye men har igjen stubber. Svigerfar sier at vi kan ta med stubbene til min mor nå til helgen. Der igjen fortsetter han med at vi kan få min far dit slik at han som liker å jage folk med øks får litt trening... Akkurat der og da tenker jeg ikke stort over det, men etter en stund, feller jeg noen tårer og kvelden er litt på bunn. Men det jeg altså lurer på er om dette er tull av meg og reagere på ? Er så vanskelig å bli enig med meg selv om hva som er ok. Jeg ble ihvertfall lei meg.... Anonymous poster hash: 0a9f3...669
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Wow, den var stygg!! Ekstremt dårlig humor og særdeles upassende. Anonymous poster hash: 98783...b0b
☆☆☆ Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Absolutt grunn til å reagere, men det er godt mulig kommentaren var meir klønete enn ondskapsfull. Uansett heilt feil i ein hvilken som helst situasjon.
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Det var en ganske usmakelig spøk synes jeg, det er ikke noe å vitse om dette vel! Ta en prat med samboeren din og få han til å snakke med faren sin... Han mente nok ikke å være ekkel, men han må jo forstå at dette ikke var noe spesielt gøy for deg og moren din. Kanskje du må spørre sambo om faren hans har litt spesiell form for humor. Tror kanskje dere må prate om dette sammen, ikke bare vise svigermor avisutklipp og la henne stå for pratingen med svigerfar. De må forstå hvordan dette var for deg, det kommer ikke frem i noe avisutklipp..
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Det var helt utrolig stygt sagt. Ikke sikkert at han mente noe vondt med det, men det går an å tenke litt lenger enn nesa si. Uff og huff og stor klem til deg som har måttet gå gjennom dette. Anonymous poster hash: 6df57...505
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Tenker at svigerfar forsøkte på en klønete måte å ta brodden av det hele. Det er kanskje mye å fordøye for svigers og noen takler ting med "humor". Kanskje ikke den beste måten, men du må ha tenkt igjennom at dette kunne få ulike reaksjoner når du valgte å fortelle dem dette. Anonymous poster hash: 9796a...398
MammantilNurket Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 (endret) Vet du, det knøt seg i magen og jeg skvatt da jeg leste din svigerfars uttalelse. Jeg har ikke ord. Det han sa var så til de grader ugreit. Han burde skjemmes! Varm trøsteklem til deg, HI <3 Endret 3. juli 2014 av MammantilNurket
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Jeg forstår at du ble lei deg, men jeg tror ikke det lå noe vondt i uttalelsen. Dessverre er det nok slike ting du må regne med at blir sakt av og til. På en måte er det kanskje bedre at det kommer noen slike klønete utsagn av og til enn at ingen våger å nevne saken. Anonymous poster hash: cd11f...d64
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Vi har nok pratet om det før avisen også, men avisen var for at det var "lett" å kunne vise dem at det var ordentlig og ikke noe vi pratet om på tull.. Og samboeren har pratet med de tidligere om at ting angående det får ligge litt og vi heller får prate om det når jeg er "klar". Jeg høres litt uklar ut om vi har pratet om dette tidligere, men det er mest pågrunn av at det er vanskelig å skulle tenkte om vi har pratet om dette tidligere, i med det er såpass traumatisk.. Jeg vet at jeg vil få ulike reaksjoner ved hendelsen, men akkurat der ble det litt vondt... De er ellers gode og snille folk, begge to. hi Anonymous poster hash: 0a9f3...669
*Nøtta* Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Om du ble lei deg, så har du rett til å bli lei deg. Så enkelt er det. Man kan ikke bestemme seg for om man har rett til eller ei, å ha en følelse som dukker opp.
Anonym bruker Skrevet 4. juli 2014 #11 Skrevet 4. juli 2014 Klønete kommentar, men mye mulig den var ment som en spøk og ikke ondt ment. Fryktelig som han plumpa uti det, tråkka i salaten, burde ønsket seg et hull i bakken osv! Det er visse ting man ikke lager vitser av, hvertfall ikke om en ikke "eier " smerten og historien selv. Anonymous poster hash: f507f...e00
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå