Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Hva synes dere, mine barn som begge går i barnehagen legger seg rundt kl 20, kan drøye det en halvtime i ferier ol og er ikke veldig strik om det er noe som skjer på kveldstid ol. Hans barn sier god natt og blir med pappan på sine rom der dem fortsetter å ser på tv, you tube og andre ting opp til en time etter mine må legge seg.. Et barn er 5 år, det andre har begynt på skolen. Mine hører selvfølgelig dette og lurer på hvorfor de får være oppe lengre enn dem.. Pappan synes det er fin alenetid med han og barna og ser ikke problemet. Hva synes dere, er det ok? Anonymous poster hash: 27523...65a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 det der er noe som har irritert meg som stemor... bonusbarnet skal ha alle godene (pluss litt til) som felles barn, men når det kommer tul regler og oppgaver skal de slippe unna... i alle fall i følge min svigermor, som mener at det bare skal dulles med barnet, og vi (mannen min ig jeg) må forstå at vi ikke kan være strenge med leggetid o.l. på dette barnet som vi ikke ser hver dag... Anonymous poster hash: d8be9...f86
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Hos oss er det like regler for alle. Leggetider, innetider, arbeidsoppgaver osv. Rart mannen din ikke skjønner dette av seg selv ? Da kan han vel ta med barna på rommet 1 time før, og fra et visst klokkeslett skal de legge seg til å sove. Anonymous poster hash: 80466...369
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Dine barn er mindre, derfor må de legge seg før.. Sånn er det bare. Ville latt pappaen ha sin alenetid med sine barn. Og når dine blir eldre, så får de gjøre det samme.. Helsøsken kan og oppleve at alt ikke er rettferdig, og må bare leve med det. Det gies og taes.. Her legges lillebror halv 7-7, mens storebror får noen ganger være opp litt ekstra for å se film, og kose seg med oss. Kanskje urettferdig for lillebror, men sånn er det.. og de er søsken. Anonymous poster hash: 44d63...def
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Her er det like regler for alle ungene i samme alder. De to eldste (hans barn) får være våken litt lengre fordi de er eldre, mens de to yngste (en som er min og en som er hans) må legge seg samtidig. Anonymous poster hash: 7a4a6...d6c
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Dine barn er mindre, derfor må de legge seg før.. Sånn er det bare. Ville latt pappaen ha sin alenetid med sine barn. Og når dine blir eldre, så får de gjøre det samme.. Helsøsken kan og oppleve at alt ikke er rettferdig, og må bare leve med det. Det gies og taes.. Her legges lillebror halv 7-7, mens storebror får noen ganger være opp litt ekstra for å se film, og kose seg med oss. Kanskje urettferdig for lillebror, men sånn er det.. og de er søsken. Anonymous poster hash: 44d63...def Ene barnet hans er yngre enn mitt. Hi Anonymous poster hash: 27523...65a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Barn i barnehagen bør legge seg lenge før 21, hallo i luken. Får de nok søvn? Jeg hadde ikke godtatt slikt, og satt ned foten før det overhodet begynte. Skjønner ikke at det skal være et problem å ha like regler for alle. Anonymous poster hash: f0667...3e0
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Det er ikke greit i det hele tatt, men du får spørre om det er slik det skal være for da er det ikke greit for dine barn dere bor sammen. Anonymous poster hash: 5b1fa...f92
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Vi har mine og dine barn, og vi har måtte gi og ta litt for å komme til en løsning som passer best mulig. Mine barn er minst, men de som trenger minst søvn. Så når de var mindre gikk alle i seng samtidig, mine barn fikk lese, spille ds eller gjøre noe annet rolig i senga en time mens de andre måtte legge seg for å sove. Det var litt protester i starten, for de minste var ikke trøtte når de gikk i seng og de største syns det var teit de måtte legge seg samtidig som de små. Men da sa vi at de som er lys våkene når klokka ringer, kommer seg ut av senga selv uten at vi må vekke de kan evt diskutere det. De to minste var de eneste som klart dette, men de gikk med på å fortsette å kose seg en times tid i senga for husfredens skyld. De to andre måtte desverrre innse nederlaget, og det ble ingen protester siden. Her trengere ungene veldig forskjellig mengde med søvn, og det er ikke lett når vi skal få det til å passe for alle. Rettferdig blir det nok ikke. For å legge de to minste før de andrer,slik at de evt skal våkne klokka fire ser jeg ingen vits med. Når de våkner 6.30-7 av klokka, står opp og kler på seg så syns jeg det er bedre. Mens de to andre må vi mase og kjase på lenge før de kommer seg ut av senga, morragrettene og sure. Jeg hadde glatt hatt forskjellige regler om mine to barn hadde trengt ulik mengde søvn også. Brna skal behandles utifra deres behov, ikke utifra hva evt andre mener. Nå har ungene blitt større, de blir fortsatt behandlet forskjellig men nå er det ingen som klager og de syns det err helt greit de har litt forskjellige regler. Det eer jo tross alt regler for tre hus vi må prøve å tilpasse her. Mine barn har andre gler hos sin far, min manns barn har anderledes regl hos sin mor. Så litt gi og ta må vi for at ungene skal ha det enklest. Ikke like lett om det er veldig ulike regler i de to hjemmene deres. Anonymous poster hash: 40e2b...46a
Gjest Antarctica Skrevet 4. juli 2014 #10 Skrevet 4. juli 2014 Kan ikke si annet enn at han har et forklaringsproblem, MEN at denne lille filletingen kan bli opphav til en uproporsjonalt stor konflikt om du får det til å bli "et privilegium" å være oppe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå