Gå til innhold

Tannlegesekretær


Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som jobber med det og vil si litt om det?

Kan ikke lenger jobbe i yrket mitt pga en skade :( Og må tenke i andre baner.

Var hos tannlegen idag, og hun spurte hvorfor jeg ikke søker jobb som tannlegesekretær, det er mange som søker tannlegesekretærer. Fikk meg til å tenke litt etter.

 

Er jo ikke drømmeyrket mitt akkurat men et sted må jeg jo begynne.

 

Tanker og råd?

 

Anonymous poster hash: 2b62a...82e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tannlegesekretær er et fint yrke, spesielt hvis man jobber privat. Mange tannleger i det private tar en del ekstra ferie i året som tannlegesekretærene også får ;) på min jobb har sekretærene 10 uker ferie i året. Ellers går jobben ut på å sterilisere utstyr, rydde og sprite av mellom hver pasient, finne fram utstyr tannlegen trenger, bestille varer, ta telefonen osv. Må si de har det rimelig fint i forhold til mange andre yrkesgrupper.

 

Anonymous poster hash: 8ca9a...7c4

Skrevet

De søker tannlegesekretær her. Hvordan er lønna? Jobber i dag som sykepleier..

 

Anonymous poster hash: d06b6...8df

Skrevet

Dytter på denne. Jeg lurer på det samme.

 

Anonymous poster hash: 89726...323

Skrevet

Er det ingen tannlegesekretærer her? Eller noen som kan si noe om yrket?

 

Anonymous poster hash: 2b62a...82e

Skrevet

Har ikke jobber så lenge som det. Tok utdanningen for å ha noe å falle tilbake på. (Hvis mannen skulle dø og firma forsvinne😥)

Og tok utdanningen midt mellom og under svangerskap.

Men det er er ok yrke, som alle kortvarig utdanningsyrkene er 😉

Jeg er nå på vei til høyskole og sykepleier-jordmor. Så jeg har skiftet retning. Men har mulighet til lang utdanning selv om jeg begynner å bli eldre. Vil ha litt mer utfordring og elsker den delen.

 

Tannhelsesekretær var veldig spennende da du kan få hva som helst av pasienter. Og tannlegen min og jeg hadde kjempe god kjemi!

Du kan ende hos litt forskjelligt typer tannleger... Men nå de siste årene så har jeg bare erfart at de søker etter sekretærer med autorisasjon...

Skrevet

Lønna er jeg ikke så imponert over. Hadde 149,- i timen Mins jeg... Ei som jobbe 100% fikk utbetalt 15000-16000 for 6 år siden... Men hun hadde ikke full ansinitet...

Skrevet

Dette var fylkestannlege

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...