Gå til innhold

Trimtur/fjelltur med barna, har du med noe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Går noen fjellturer (små), på ca 1 1/2- 3 timer opp og ned.

Vi går opp, skriver oss opp i trimboka, går ned, drikker vann i bekken som regel.

Men føler alltid at vi skulle hatt med noe (barna er 8 og 12 år), men vet ikke hva, noe snavvel eller noe, ungene klager eller spør ikke etter det da.

Men om dere tar en trimtur i marka, har dere med noe når/om dere har pause? Hva evt? Og hva har dere det i?

Anonymous poster hash: 2bbc6...f39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer. Har alltid med noe. På lengre turer blir det ofte sjokolade. På kortere turer blir det som regel frukt eller bær:)

Skrevet

Ville tatt med litt kjeks eller rosiner. Finnes også mange sunnere alternativer da. Kan jo egentlig ta med alt enn vil:) her tar jeg med kakao på vinteren og juice på sommer for lengre turer. Og ofte bokstavkjeks eller annen kjeks i en liten tupperwarekopp. Men så har jeg ei jente på 3,5 år og en baby på 10 mnd...:)

Anonymous poster hash: 22769...55e

Skrevet

Takk for svar.

Har ett barn på 1 år også, men hun er ikke med om det er "trimtur", men er med om det er kosetur, med lengre pausetid på toppen og evt underveis. Har da alltid med kjeks og saft, og frukt, men på de såkalte trimturene ønsker jeg heller ett sunnere alternativ 😝.

Anonymous poster hash: 2bbc6...f39

Skrevet

Så lenge ungene ikke spør og er glade for å være med ville jeg latt være.

Ellers ville jeg vurdert litt tørket frukt/nøtter.

Anonymous poster hash: 5ed82...f81
Skrevet

Min småspiste gutt spiser MYE bedre og mer når vi er på tur, så har vent meg til å ha med matpakke til oss.. Nå på sommeren spiser vi hvertfall et måltid ute i skog og mark.

Syns det er koselig å ha med niste om turen er lang. Har og alltid med noe frukt eller kjeks. Men nå er mine barn yngre enn dine. Og vi tar dette som en kosetur, ikke trimtur.

Anonymous poster hash: d2e87...ddf
Skrevet

Hvis vi går på turer som tar noen timer har vi med salat, egg , frukt eller noe sunn bakst. Aldri sjokolade og kjeks. Så har vi alltid med vann.

Anonymous poster hash: 91336...929

Skrevet

Matpakke på toppen - får velge pålegg selv - sjokoladepålegg er selvsagt lov på grovbrødet på tur. Pastiller og kanskje noen karameller eller grove kjeks med sjokolade.

Anonymous poster hash: b05c1...b99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...