Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Jeg jobber på et spisested, og vi har gode barnestoler til låns som vi passer på å holde rene og pene slik at foreldre med barn føler seg velkommen. De fleste er hyggelige og greie. Men jeg forundres litt over hvordan enkelte lar ungene grise fritt, og bare går fra stedet som en svinesti. Litt smuler og gris må man jo selvfølgelig regne med, men når en bolle er delt opp i en milliard smuler og kastet ut over et større område, samtidig som melisen er klasket utover bordet -eller stolen er nedklisset i fruktmos da begynner jeg å lure. Det går jo an å ha litt respekt for gjester som kommer etterpå, og også kanskje de ansatte som må tørke opp alt klinet? Da mine var små hadde jeg våtservietter i veska som jeg tørket opp det værste med, og om de hadde sølt på gulvet så ba jeg om en kost for å rydde opp. De ansatte sa som regel at de skulle ordne det, men takket for at jeg hadde tilbydt meg å rydde opp. Hva gjør dere når dere er på et spisested ? Anonymous poster hash: fc3da...dd8
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #2 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er helt enig med deg. Endel småbarnsforeldre tenker bare på seg og sitt, og lar barna bråke, grise og herje uten at de ordner opp etter seg. Typisk "kjøpesentreforeldre". Anonymous poster hash: 3db85...823
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Jeg lærer ungene mine bordskikk på generell basis, og kan de ikke spise normalt får de rett og slett ikke lov til å spise selv på utesteder. Anonymous poster hash: 64a02...71a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 Etter å ha eid en egen café så var faktisisk den typen foreldre de værste kundene jeg kunne ha. Litt smuler og gris er greit. Mine unger fikk ikke lov til å bli med ut hvis de ikke klarte å ha normal bordskikk. Er dårlig bordskikk og folkeskikk som oppleves vær dag! Anonymous poster hash: 3b4e1...02b
LillaGorilla♥♥ Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Jeg er helt enig. Her tørker vi over både ungen, stol og bord hver gang det spises, både hjemme og ute.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Det er sikkert en del foreldre som oppfatter det å slippe å rydde opp etter måltidet som fordelen med å betale ekstra for å spise utenfor eget hjem. Anonymous poster hash: 6e203...a9a
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Ja, de er bare av de mange med holdningen " vi har jo betalt for det" Disse gir nok blanke f i det meste og har sikkert ikke lært manerer selv hjemmefra. Anonymous poster hash: 134bd...96e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå