Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #1 Skrevet 3. juli 2014 Har oppdaget lus hos flere av barna, og barna har vært masse hos besteforeldrene i det siste. De sitter og koser mye med de. Min mor mener det ikke er nødvendig å lusesjekke seg nøye. Hun mener hun bare skal vente til hun ser de kryper rundt i håret sitt (i speilet) og til det begynner å klø. Jeg sa at da er det kanskje best at de tar en kur da, siden barna skal være der en del i sommer, men det ville hun heller ikke. Så hva gjør jeg da? Jeg gidder ikke ta sjansen på å få smitte fra de igjen. Denne kuren koster oss tross alt 2000 kr. Anonymous poster hash: 1072b...4d3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #3 Skrevet 3. juli 2014 Da blir dere vel aldri kvitt lusen.... Anonymous poster hash: c5fc7...b51
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #4 Skrevet 3. juli 2014 De oppdager det lett hvis de grer seg med lusekam. Her i familien var det kun en som fikk lus, og de andre fikk ikke ta lusemiddel pga lusa blir resistent. Så det beste alle dere kan gjøre er å gre både lus og egg ut av håret med lusekam. Anonymous poster hash: 94384...500
Kyllingbein Skrevet 3. juli 2014 #5 Skrevet 3. juli 2014 Litt enig med bestemor, men hun bør gre det hver dag med lusekam. Kur bør kun brukes av de som faktisk har lus.
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #6 Skrevet 3. juli 2014 Jeg vet at man ikke bør ta kur om man ikke er sikker på at man har lus. Men, min mor er veldig lite interessert i å sjekke for lus hver dag framover. Hun mener det ikke er nødvendig da hun uansett vil merke det når det begynner å klø, men da har man jo hatt det lenge. Og jeg fant ikke lus med lusekammen når jeg gredde de to minste. Fant en bitteliten lus når jeg så godt i gjennom hodebunnen. Og hverken min mor eller far ser spesielt godt. Så, når hun er så lite villig, tenkte jeg at da er det heller bedre at de tar en kur da. Jeg orker bare ikke dette igjen med det samme. Koster flesk. Anonymous poster hash: 1072b...4d3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #7 Skrevet 3. juli 2014 Eh, det beste er å si at da kan desverre ikke barna komme dit, for dere er ikke interessert i å få mer lus. Verre er det ikke. Anonymous poster hash: e2948...9f5
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #8 Skrevet 3. juli 2014 Jeg sa det nå. At da blir det nok ikke besøk av barnebarn på en stund. Ble nok noe sur og sa at de fikk de ta kuren, ettersom det var minst tidkrevende. Med tanke på lengden på håret til min mor bør hun bruke hele flaska, men det var ikke aktuelt. Deskulle bruke en halv flaske hver. Sukk... Anonymous poster hash: 1072b...4d3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #9 Skrevet 3. juli 2014 Lurt å sjekke ja- mine foreldre ble smitta av barna....de var sikker på at de ikke hadde noe- ikke klødde de heller- så tok vi kammen og det var MANGE!!! Anonymous poster hash: 142b4...c65
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #10 Skrevet 3. juli 2014 Er nettopp det jeg har prøvd å si. Men, det går liksom ikke inn. Anonymous poster hash: 1072b...4d3
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #11 Skrevet 3. juli 2014 Virkelig, 2000 kr? Hvilken lusekur bruker dere? Anonymous poster hash: 10be6...014
Anonym bruker Skrevet 3. juli 2014 #12 Skrevet 3. juli 2014 Ja, når fem stk må ha lusekur x 2 så blir det faktisk 2000 kr. Har til og med kjøpt den billigste som koster 189 kr flaska. Har ikke funnet noe billigere. Anonymous poster hash: 1072b...4d3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå