Gå til innhold

Jeg sover så dårlig.

Anbefalte innlegg

Skrevet

De siste to årene, så har jeg våknet 1 gang per natt. De siste mnd har jeg begynt å våkne 2 ganger og opp til 3.

Jeg røyker nesten hver gang jeg våkner.  :sad: (Mange år siden jeg fikk barn). 

Fått det for meg at jeg ikke klarer å sovne igjen om jeg ikke røyker. Det er så pinlig. 

(Jeg har en del angst, så det kan vel kanskje være grunnen til uro om natten?). 

Hva vil dere råde meg til å gjøre for å ta tilbake nattesøvnen min? 

Anonymous poster hash: 7f8e3...9a7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gå til legen. Herregud, hvem faen er det som står opp for så å gå å røyke? Sært.

Anonymous poster hash: 2c58e...360
Skrevet

Kan virke som om du bruken røyken for å roe ned angsten, og at angsten gjør at du våkner om natten. Du burde snakke med noen for å komme til grunn med angsten slik at du slipper utroen som vekker deg.

Og du anonym 15:37: Faktisk mange som gjør det, og det er mer normalt enn man skulle tro. Så er bra sært at du ikke greier å se at folk gjør ting du ikke liker.

Anonymous poster hash: b5a0e...939
Skrevet

Takk for svar 15:44. 

Jeg har gått til behandling i mange år, men jeg har generalisert angstlidelse. Så jeg har gitt opp å bli helt bra. Angsten vil nok alltid være der. Synes det er for dumt å begynne med sovemedisiner også, men jeg vet ikke om det vil virke langsiktig om jeg bruker det i noen uker? 

Tok en periode for mange år siden Seroquel for å sove. Sov veldig godt, og slapp mareritt. Problemet da ble en voldsom vektøkning. 

Skrevet

Det er ofte jeg og tar en røyk om jeg våkner på natten, spesielt de gangene jeg blir så våken at jeg vet det vil ta tid å sovne igjen. Men her skjer ikke det hver natt. Er det noe du tenker selv kan være grunnen da? Noe som kan jobbes med på dagtid, så du får fred på natten?

Eller se litt på rutiner, stå opp/ legg deg til samme tid, ikke sov på dagtid, hold blodsukkeret så jevnt som mulig ila dagen, kutt koffein etter kl 18:00(gjelder også pepsi-max) mye av dette er for innsovning, men faste rutiner og ro, kan også bedre nattesøvnen.

Anonymous poster hash: 4e9b2...4c3
Skrevet

og såklart masse frisk luft og litt fysisk aktivitet er bra! :D

Anonymous poster hash: 4e9b2...4c3
Skrevet

Jeg slet også med søvnen, kunne våkne mange ganger i løpet av natten, og fikk ikke sove. I tillegg jobber mannen nattskift, så angsten for å sove alene hjalp heller ikke på saken.

Jeg begynte å trene litt hjemme, halv time hver dag og tro meg det hjalp myyyyye! Nå sover jeg gjennom hele natten og er i godt form hele dagen. Prøv det.

Anonymous poster hash: 9219d...e76

Skrevet

Tusen takk. Jeg må nok prøve litt trening ja, det hjelper nok spenningene i kroppen også. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...