Gå til innhold

Dere som ikke mener dere har ferie pga barna...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er ferie for dere egentlig? Ferie fra jobb? ferie fra barna? ferie fra hjemmet deres? eller hva??

For meg er ferie å kunne tilbringe all tid med de jeg er mest glad i - altså mann og barn. Ja, så vekkes man litt tidlig da, så må man bli med på huskestativet selv om det ikke det man har aller mest lyst til der og da. Men hva så? Er det ikke moro å tilbringe tid med barna sine? Finne på ting sammen.

Hvis man vil så kan man ta dagene litt som de kommer, trenger kanskje ikke å stresse så mye, man er jo ikke nødt til å legge mange planer.

Barna er jo ikke nødt til å aktiviseres hele tiden, de har godt av å roe ned og pusle litt for seg selv de også.

Anonymous poster hash: 5615a...02e
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Burde vel kanskje spesifisert "ferietur" med barn er ikke ferie.. det er hardt arbeid om alle skal være fornøyde. Men jeg gjør det jo. Men jeg har ingen romantiske illusjoner om at ferietur med unger er avslappende. 

Skrevet

Jeg mener ikke nødvendigvis at ferie med barna ikke er ferie, men det er ikke sånn det engang var... Her om dagen tenkte jeg "Gud, så deilig det hadde vært å våkne uten å måtte stå opp". Det er alltid noen som krever deg, uansett når på døgnet det er. Og når ungene først er i seng så har man hundre ting å gjøre. Jeg elsker å være sammen med ungene mine, og digger ferie når alle er hjemme, eller vi drar bort. Men, det er nok noe med illusjonen om at "åh, husker du tiden før...". Noen ganger må det være lov å tenke det og :)

Anonymous poster hash: 43e37...1df
Skrevet

For meg er ferie avslapping. Det er ikke mulig med mye avlspping med 3 aktive unger på 1,3 og 5 år.. Men i år skal jeg ha ferie, selv med unger. For nå er minstemann 3 år, de klarer fint å komme seg ut av sengen på egenhånd om morgenen, og leke uten tilsyn :)

Vi skal gjøre mye kjekt sammen, og så skal jeg sitte litt på rumpa og gjøre ingenting..

Anonymous poster hash: 021c2...a8e
Skrevet

Forstår hva du mener, men for de av oss som gjennom hele året har lite eller ingen avlasting så må du vel forstå at vi drømmer om å kunne ta en kafetur med veninner uten barn, eller få sove seg frampå noen morgener. Jeg og mannen min må ha ulike ferieuker for å passe barna, bare to felles. Jeg har hele tiden dårlig samvittighet for at jeg ikke aktiviserer barna nok nå i ferien. JA, jeg må justere mye på hva oppfatningen min av ferie er. Slike innlegg gir meg egentlig bare mer dårlig samvittighet. 

Anonymous poster hash: bdc72...533
Skrevet

Ferie kan vel være så mangt, i hvert fall for meg. Det kan være en storbytur med mann og barn der vi ser og opplever masse. Det kan være 2 uker på all-inclusive alene med gutten. Det kan være 1 uke på spa helt alene. Det kan våre 10 dager på loffen alene med mannen. Og akkurat nå, er det 12 dager alene hjem med mannen, begge på jobb på dagtid vel og merke, mens guttungen er hos besteforeldrene sine. Det blir DEILIG! Vi bor i utlandet og har aldri barnepass eller avlastning, siste gang jeg spiste middag ute alene med mannen var i november.

Alt til sin tid, og forskjellige ferier dekker forskjellige behov som vi har alle 3 så prøver å variere hvilken type ferie vi har og slipper å bli lei/slitne. I sommer blir det litt ferie med min familie for meg og Junior, og etterpå blir det ferie med venner som har barn. Til høsten blir blir det enten ryggsekktur med barn, eller mann og barn på Norgesferie mens jeg tar mammaferie. Osv.

Anonymous poster hash: 22b2f...be8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...