Gå til innhold

Ideer til hyggelige middager for to?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barna er hos bestforeldrene og jeg skal lage middag til kun mannen min og meg. Jeg er visst helt ute av dette, kommer ikke på noe som er litt ekstra godt!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hihi jeg er kanskje litt enkel i matveien, men hadde gått for:

Biff med digg tilbehør

Biffsnadder

Wraps av noe slag

reker, loff og greier

Kylling med div tilbehør

Litt avh av været, skulle tatt lite tid iallefall :)

Eller takeaway 

Skrevet

Spørs hva slags mat dere liker det...

Fisk? I så fall laks (steikt i panna) med sprøtt skinn, nypotetervog andre grønnsaker, med tzatsiki eller en god klatt rømme?

Kjøtt? Biff med fløtepoteter, stekt sopp, paprika etc og en god peppersaus eller bernaise.

Kylling? Hva med å prøve å lage en "roulade"? Mannen min elsker det. Server med feks ovnsbakte poteter (eller fløtepoteter) og en god saus. Her er noen oppskrifter: http://www.simplyrecipes.com/m/recipes/ingredient/chicken_roulade/

Anonymous poster hash: 82462...9ff

Skrevet

Jeg ville enten gått for noe som man kan spise lenge og deler. Småretter i skåler finnes jo i de fleste kjøkken. Mezze, tali, antipasti, tapas, izakaya småretter eller noe lignende.

Ellers så ville jeg gått for en 4 eller femretters middag med aperitiff/ amuse bouche, forrett, hovedrett, ost og dessert servert anrettet på tallerken med passende viner til.

Med ungene hjemme er det vanskelig å får spist måltider som krever at man sitter lenge ved bordet, når man er to er det ok å overdrive litt :)

Anonymous poster hash: 3ed31...f0a

Skrevet

Biff med masse godt tilbehør eller noe helstekt kjøtt

Andebryst

Ost og vin

Reker,blåskjell og krabber m tilbehør

Lager gjerne treretters,kjøp vin/øl på polet som passer til rettene og kos dere med å lage maten sammen og sitte lenge ved bordet :)

Kos dere!

Skrevet

Stek en and! Det er så nydelig godt :) Lag en god saus av kraften, fløtegratinerte poteter med hvitløk og for eksempel viltgrønnsaker :)

Skrevet

Biff, hjemmelaget potetmos lagd med smør, fløte og hvitløk, baconsurret aspargestopper, stekt sopp og rødvinssaus :D

Anonymous poster hash: 8e741...221

Skrevet

Når vi sitter lenge å koser oss, tar vi frem racletten så har vi Biffstrimler, kyllingstrimler, scampi, grønnsaker, ost og annet godt vi liker og så klart en god flaske rødvin:-) Da kan vi sitte å kose oss i flere timer mens vi prater, kysser og småspiser:-) Kos dere!

Anonymous poster hash: 7f782...501

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...