Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Baby skal få flaske fra i morgen tidlig, men det er alleredet rundt kl.6. Hvordan gjør dere erfarne flaskeforeldre det praktisk for å slippe mye styr med koking og blanding på morgenkvisten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg heller kokt vann på flaskene( som allerede er kokt) og setter de i kjøleskapet. På morran tar jeg flaska i mikro og blander inn pulveret. Rist, kjøl ned litt- good to go :)

Anonymous poster hash: 24c55...0e7

Skrevet

Jeg gjorde det samme som hun over. Hadde nok flasker til å dekke et døgn med mating (enkelte dager det gikk mer så klart), kokte flaskene, kokte vann og hadde dem i kjøleskapet. Fiks ferdi og masse mindre stress på sarten av dagen :D

Skrevet

Ferdig kokt vann klart på flasker, men noen ml mindre enn han skal ha.

Koker de resterende ml når han skal ha mat, heller i flaska, putter oppi pulver,Shake Shake. Perfekt temp, good to go ;) man blir kreativ med en sulten unge på armen har jeg skjønt ;)

Skrevet

Tusen takk for svar!

Har ikke mikro, men ferdigkokt vann+kokende vann hørtes lurt ut 😜

Skrevet

På natta hadde jeg ferdig kokt, avkjølt vann på flaskene som sto på nattbordet. Hadde kokt, varmt vann på termos og pulver ferdig oppmålt på boks. Fort og greit :) fant forresten ut at 2/3 kaldt vann + 1/3 varmt vann var perfekt blanding!

Skrevet

Litt avh av tid på døgnet, så hadde jeg avkjølt kokt vann på flaske som jeg varmet i mikro.

Eller så blandet jeg ut avkjølt kokt vann med kokt vann på termos

Anonymous poster hash: b74e8...c97

Skrevet

Regner med at helsestasjonen har gitt grundig opplæring pga ammeslutt? Det gjør de her hvis man må slutte på grunn av medisinsk årsak.

Anonymous poster hash: e7c11...2fd

Skrevet

Takk for tips!

Nix hjelp fra helsestasjon, så alle tips taes i mot med takk!

Skrevet

Regner med at helsestasjonen har gitt grundig opplæring pga ammeslutt? Det gjør de her hvis man må slutte på grunn av medisinsk årsak.

Er ikke alle som slutter av medisinsk årsak, jeg begynte aldri en gang, fordi jeg ikke ville.

Anonymous poster hash: a351b...fd2

Skrevet

Gir de kun opplæring dersom ammeslutt er av medisinsk årsak? Pussig.

Anonymous poster hash: 6a820...753

Skrevet

Hvilken opplæring trengs egentlig? 

Kjøp en pakke erstatning. Følg oppskriften. Fôr ungen. 

Er ikke akkurat veldig vanskelig.

Anonymous poster hash: a351b...fd2
Skrevet

Debuten gikk ikke så bra 😩 Jeg måtte gi henne allergivennlig mme og den smaker grusomt! Synes begge.. Tilslutt laget jeg tynn grøt på flaske og det reddet morgenen. Noen tips om alternativ til mme?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...